спасская башня
спасская башня - самая известная и самая большая среди всех башен кремля. в ней 10 этажей, высота ее – 67,3 метра без звезды и 71 метр с нею. спасская башня была возведена при князе иване iii итальянским архитектором пьетро солари. изначально башня называлась фроловская, так как неподалеку на мясницкой улице, куда вела дорога из кремля, находился храм фрола и лавра, не сохранившейся до наших дней. в 1521 году в память об избавлении москвы от осады войска хана махмет-гирея над фроловскими воротами со стороны красной площади появился образ спаса смоленского. образ считался неземного происхождения, и как он появился, никто точно сказать не может. этот образ поместили в киот, а перед киотом повесили фонарь. за огнем лампады следил служитель храма василия блаженного. во второй половине 17 века на воротах со стороны кремля был установлен образ спаса нерукотворного. в то время по центральным районам московского государства прошла эпидемия чумы, в которой особенно пострадала москва, но один из городов, хлынов (киров, вятка), эпидемия обошла стороной, и стали возникать слухи, что причиной этого является чудотворный образ спаса нерукотворного, которому молились горожане. узнав об этом, царь алексей михайлович повелел икону в москву. с иконы были сделаны два списка, один из которых был установлен над фроловскими воротами со стороны кремля. царь алексей михайлович особым указом 1658-го года приказал изменить название фроловских ворот на спасские, и у башни появилось новое название – спасская.
video games are computer games - a computer program that serves to organize the gameplay (gameplay), communication with game partners, or itself acting as a partner [1] [2].
currently, in some cases, instead of a computer game, a video game can be used, that is, these terms can be used interchangeably and be interchangeable [3] [4] [c. one]. in computer games, as a rule, the game situation is reproduced on the display screen or a regular tv (in this case, computer games are also video games at the same time), but at the same time a computer game can be sound, teletype and others [1] [2].
computer games can be created on the basis of films and books; there are reverse cases. since 2011, computer games are officially recognized in the united states as a separate art form.
computer games have had such a significant impact on society that information technology has a steady gamification trend for non-game application software [6] [7].
видео игры, это компьютерная программа, играющая роль в организации игрового процесса (геймплея), или выступающая в качестве партнеров [1] [2].
в настоящее время в компьютерных играх могут использоваться видеоигры, в которых есть данные, которые могут быть синонимами и взаимозаменяемыми [3] [4] [к. 1]. в компьютерных играх, как правило, игровая ситуация воспроизводится на экране дисплея или в обычном телевизоре (в этом случае компьютерные игры одновременно и видеоигры), но в то же время компьютерная игра может быть звуковой, телетайповой и др [1] [2].
компьютерные игры могут быть созданы на основе фильмов и книг; есть и обратные случаи. с 2011 года компьютерные игры официально признаны в сша.
компьютерные игры оказали столь существенное влияние на общество, что в информационных технологиях отмечена устойчивая тенденция к геймификации для неигрового прикладного программного обеспечения [6] [7].
a) mind
171. Students often … their homework in the library where they can get additional information.
c) do
172. The student found some … which was very useful for his report.
b) information
173. «Where did you spend your … summer holidays?» – «We went to the Carpathians.»
c) last
174. The teacher demands that the students should … classes every day to learn the subject well.
b) attend
175. The student consulted … to know the meaning of new words.
c) a dictionary
176. Every time a pupil reads books he enriches his … and broadens his outlook.
b) vocabulary
177. Well-bred people are always … in any society.
c) welcome
178. The car got into an … and the driver was injured badly.
c) accident
179. Bill had to make … to achieve his goal, nobody was going to do it instead of him.
b) efforts
180. Mary wanted to work as a teacher in this school, but there was no vacant … and she had to look for it in another place.
d) position
181. The book was … reading and the pupil decided to borrow it from the library.
c) worth
182. English is the mother … of many people in the world.
c) tongue
183. I didn’t … that they would come.
a) expect
184. … discussion on this topic is useless.
b) Further
185. Mary’s dreams came true and she … her happiness with others.
c) shared
186. I’m not going to pay for the meal I didn’t … .
a) order
187. When the train … she waved a farewell to her friends on the platform.
c) started
188. She always tried … the money from her friends without returning it.
b) to borrow
189. She … a farewell to him through the window of her car.
a) waved
190. It was impossible for her … so many new words by heart.
c) to learn
191. Students … a flat not far from the University.
a) rented
192. Young people don’t like … at home at week-end.
b) to stay
193. The scientists couldn’t discover the … of the earthquake.
b) cause
194. The clock on the wall … five and the family sat down to dinner.
d) struck
195. That party was the brightest day in her life and she will … it forever.
d) remember
196. English words have many meanings, so there are different … of their translation.
c) ways
197. The old man was unwell and the relatives … for the doctor.
b) sent
198. To the mother’s … her daughter uses too much makeup.
d) mind
199. In the teacher’s … the students can do the tests easily.
c) opinion
200. Strikers demonstrated their demands … slogans in their hands.
c) holding
201. The … news informed about the President’s visit to Poland.
d) latest