SimCity, also known as Classic or Micropolis SimCity[23], is a computer game that marked the beginning of city-building game as a full-fledged genre in the gaming industry. The game was developed by will Wright and released for several platforms, primarily in 1989-1991. SimCity is made in a two dimensional graph, an overview of the city comes from "above". The essence of the gameplay boils down to the creation of the city, development of residential and industrial zones, construction of infrastructure and tax collection for further development of the city. In the game, as in the real world, it is important to raise the standard of living of the population and to maintain a balance between different sectors, otherwise the settlement may fail and even go bankrupt. Despite the fact that the release of the game took place in 1989, the simulator was independently developed by will Wright in 1985, when he was just starting his career as an indie developer, that is, before the formation of the Studio Maxis. However, within four years of gaming publishers refused to release the project for fear of failure of the sales, as the game lacked any elements of arcade or action that prevailed in the market of computer games in the 1980-ies. In the end, the game spread agreed by the company Brøderbund. While SimCity has sold poorly, but after positive reviews from the gaming press sales simulator has grown. Having the status of a "bestseller", the simulator has been released on many other platforms, the most popular of which was a version for game consoles SNES, released in 1991, which, with the complicity of Nintendo has been greatly improved gameplay. Town-planning simulator was recognized as a new phenomenon in the gaming industry, and according to the press broke among many PC users is the belief that computer games designed primarily for children. SimCity has received 24 awards from various news publishers and associations. Critics mostly praised the Film calling it the gameplay is innovative for the 1980s years, but the game itself is very addictive, even despite the fact that it lacks the elements of shooter and platformer. Also, according to reviewers, the game is very instructive and will help the player to understand the basics of urbanism, politics and Economics. After the release has sold 300,000 copies of SimCity for computers and nearly 2 million copies of the game for the console SNES. The success of the game was the beginning of the series of games — urban simulation and the tradition of the Studio Maxis to produce the nonlinear simulation games, one of which, The Sims has surpassed all its predecessors in popularity, becoming the best-selling franchise in the history of computer games.
1. conservative, it has given me the creeps, wheelchair, easy to knock, wise, childhood, escape, finger, wish, exchange, to give form, to nervous, to argue. 1. на вывеске написано: "не курить".2. брюс сделал знак, что готов уходить.3. я не вижу никаких признаков терпимости в его поведении.4. его знаком является лев.5. что означает этот знак? 3. перефразировать предложения, используя инфинитив.1. я надеюсь, что я смогу найти его дома.2. чтение-это огромное удовольствие.3. есть много работы, что должно быть сделано.4. моя состояла в том, что я должен написать эссе.5. у меня есть большая мечта, что я могу путешествовать.4. перевести предложения в косвенная речь.1. элисон спрашивает: "откуда ты? "2. мать ее спрашивает детей: "кто разбил вазу? "3. сара сказала ему: "не гони слишком быстро! "4. давид сказал: "том вчера прогуливали занятия".5. она сказала сыну: "не переходи дорогу! "6. она спросила вежливо: "можно я возьму твою машину? "7. пит сказал: "я уезжаю в москву на следующей неделе".8. учитель говорит: "запишите дату".9. просил меня: "хочешь бутерброд с мясом или бутерброд с сыром? "10. он сказал ей: "что случилось? "
статуя свободы → 2) в конце улицы→ 3) адрес →ваша сестра 4) моих родителей дом → 5) муж Лиз → Достопримечательности 6) Лондон→ 7) вчерашняя газета→ 8) комнатной температуры→ Задание 9. а. Вставьте местоимения некоторые, любой, нет и переведите предложения на русский язык: 1. Мне нужно марки. → 2. Вы говорите иностранных языков? → 3. Не покупайте молоко.→ 4. Хочешьчай? - Да 5. Было Все ок. Там были проблемы. → 6студент может ответить на этот вопрос. Это не сложно. → б. Вставьте кто-нибудь, нечто, никого, ничего, никто, ничего и переведите предложения на русский язык: 1. “Что в сумке?” – “ “→ 2. Она сказала но я не понимаю ее. → 3. Я не говорил → 4. Дом пуст. живет там. → 5. Есть в саду. → 6. “Вы знаете в Лондон?” – “Да, у меня есть несколько друзей есть.” → Задание 10. а. Вставьте много, много, много, много и переведите предложения на русский язык: 1. Есть помидоры в холодильнике. → 2. У нас очень снега этой зимой. → 3. Как деньги у тебя есть? → 4. Вы были в стран? → 5. Вы читали → 6. Мне понравился концерт, очень → б. Вставьте мало, мало, мало, несколько и переведите предложения на русский язык: 1. Я не знаю испанский – только слова. → 2. Она очень тонкая, потому что она очень ест→ 3. Я пью кофе. Мне это не нравится. → 4. Там были людей в парке. Он был почти пуст. → 5. Я не могу сейчас решить. – Мне нужно время подумать об этом. → Задание 11. Употребите предлоги для, К, на, используемые с глаголoм идти, где необходимо, и переведите предложения на русский язык: 1. Пойдем купаться. → 2. В какое время вы обычно ходите работать? → 3. В какое время ты ходил ночью кровать? → 4. Мы пошли вчерамагазины. → 5. Вы хотели бы пойти в этот вечер кино? → 6. Уже поздно. Я должен идти домой. → 7. Они отдых в Италии на следующей неделе. → Задание 12. а. Употребите предлоги от...до, до, после, во время, хотя и переведите предложения на русский язык: 1. на экзамене все было очень нервным. → 2. Мы не говорили мы ели. → 3. Мы устали наше посещение музея. → 4. Я пошел спать фильм. → 5. Алекс жил в Англии 19821985. → б. Употребите предлоги на, под, над, между, напротив и переведите предложения на русский язык: 1. Девочка стоит дерево. → 2. Фотографии полки. → 3. Супермаркет кино. → 4. В Британии мы едем слева. → 5. Есть таблица окна. → Электронный архив УГЛТУ 45 в. Употребите предлоги на, ПО, с, без, около и переведите предложения на русский язык: 1. Они говорят погода. → 2. Она обычно ходит на работу автомобиля. → 3. Вам нравится ваш кофе или молоко? → 4. Самолет летит 600 миль в час. → 5. Я режу бумагу ножницы. → Задание 13. Укажите правильную форму прилагательного и переведите предложения на русский язык: 1. Фильм разочарование/разочарование. Мы были разочарование/разочарование в фильме. →
2. Программой было скучно/скучно. Мне было скучно/скучно. →
3. Том интересен/интересна астрономия. Он очень находит астрономии интересно/интересные. →
4. Она часто находит ее работа выматывает/исчерпаны. В конце дня она часто утомительно/исчерпаны. →
Despite the fact that the release of the game took place in 1989, the simulator was independently developed by will Wright in 1985, when he was just starting his career as an indie developer, that is, before the formation of the Studio Maxis. However, within four years of gaming publishers refused to release the project for fear of failure of the sales, as the game lacked any elements of arcade or action that prevailed in the market of computer games in the 1980-ies. In the end, the game spread agreed by the company Brøderbund. While SimCity has sold poorly, but after positive reviews from the gaming press sales simulator has grown. Having the status of a "bestseller", the simulator has been released on many other platforms, the most popular of which was a version for game consoles SNES, released in 1991, which, with the complicity of Nintendo has been greatly improved gameplay.
Town-planning simulator was recognized as a new phenomenon in the gaming industry, and according to the press broke among many PC users is the belief that computer games designed primarily for children. SimCity has received 24 awards from various news publishers and associations. Critics mostly praised the Film calling it the gameplay is innovative for the 1980s years, but the game itself is very addictive, even despite the fact that it lacks the elements of shooter and platformer. Also, according to reviewers, the game is very instructive and will help the player to understand the basics of urbanism, politics and Economics.
After the release has sold 300,000 copies of SimCity for computers and nearly 2 million copies of the game for the console SNES. The success of the game was the beginning of the series of games — urban simulation and the tradition of the Studio Maxis to produce the nonlinear simulation games, one of which, The Sims has surpassed all its predecessors in popularity, becoming the best-selling franchise in the history of computer games.