задание 4
1.исходная общественная форма государства, состоящая из нескольких сельских поселений, объединившихся вокруг одного городского центра, обозначаемая в греческом языке словом «полис»
2.Ареопа́г — историческая местность в Афинах и орган власти в Древней Греции, собрания которого проходили на этом холме, судебно-политический трибунал в древних Афинах. Являлся местом проповеди апостола Павла афинянам.
3.в Афинском полисе существовала демократическая форма правления. Её называют первой в мире демократической системой. Любой гражданин имел право (и даже обязанность) участвовать в работе Народного собрания.
4.Ило́ты — в древней Спарте земледельцы, находящиеся на промежуточном положении между крепостными и рабами. Происходили в Лаконии — от местного ахейского населения, в Мессении — от покорённых мессенцев. По другой версии илоты представляли собой отличные от греков племена, жившие в Лаконии до прихода Гераклидов.
5.форма государственного правления, при которой власть принадлежит знати (в отличие от единоличного наследственного правления монарха, единоличного выборного правления тирана или демократии).
Наврўз (Навруз хакида кушимча реферат) Ўрта Осиё ва Якин Шарк халкларининг кадимий, анъанавий янги йил байрами. Наврўз байрами Ўрта Осиёда ислом дини кабул килинмасдан анча илгарирок мавжуд бўлган. Наврўз байрами хакида Абу Райхон Берунийнинг «Китоб ат таквим» («Тушунтириш») ва «Кадимги халклардан колган ёдгорликлар» асарларида маълумот берилади. Махмуд Кошкарийнинг «Девони луготит турк» асарида бахорга ва Наврўз байрамига багишланган халк лирик кўшикларидан намуналар учрайди. Умар Хайёмнинг «Наврўзнома» китобида Наврўз байрами хакида кимматли маълумотлар бор.
Куёшнинг камал буржига кириши, кеча билан кундузнинг баробар келиши йил боши хисобланган. Бу эски куёш йили хисобида фарвардин ойининг аввалига (22 март) – кеча билан кундузнинг узая бошлаши, табиатда жонланиш, бахорнинг бошланиш даврига тўгри келади. Буни кичик Наврўз байрами ёки оммавий Наврўз байрами дейилган. Фарвардиннинг олтинчи куни эса катта Наврўз байрами ёки махсус (хусусий) Наврўз байрами деб аталган. Анъанага кўра, кичик Наврўз байрамдан бошлаб хамма нарса амалга киради, деб, хисоблашган.
Наврўз байрамини пайдо бўлишини бизгача етиб келмаган кадимий пахлавий китоблардаги маълумотлар асосида Абулкосим Фирдавсий ўзининг «Шохнома» асарида ярим афсонавий шох Жамшид номи билан боглайди. «Жамшид темир эритиб курол ясашни, ип йигириб, тўкиб, кийим тикишни, уй, хаммомлар куришни ихтиро килади, сўнг кишиларни ўз кобилияти ва хунарига караб гурух-табакаларга ажратади. Нихоят, бир куни бир тахт ясатиб, унда осмонга
Таким образом, каждый гражданин, независимо от своего дохода мог занять руководящие посты. Раньше бедняки не предлагали свои кандидатуры потому, что были оторваны от работы и не могли содержать свои семьи. Введением оплаты эта проблема была решена.
Аргументы против того, чтобы платить за исполнение государственной должности:
С другой стороны, введение оплаты иногда приводило к желанию попасть к власти не для решения общественных вопросов, а для того, чтобы заработать больше денег. Руководители могли действовать в своих интресах, а не народа.