Сталий розвиток - загальна концепція щодо необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства та захистом інтересів майбутніх поколінь з урахуванням їхньої потреби в безпечному і здоровому довкіллі.
Концепція зародилася у 80-х роках ХХ ст. Автором економічної теорії сталого розвитку є провідний дослідник економічних аспектів забруднення довкілля, колишній економіст Світового банку Ґерман Дейлі. Під сталим розвитком він розумів гармонійний, збалансований, безконфліктний прогрес усієї земної цивілізації або окремих країн за науково обґрунтованими планами.
У 1980 р. було прийнято «Всесвітню стратегію охорони природи», яка містила згадку про сталий розвиток. У 1987 р. в доповіді «Наше спільне майбутнє» Міжнародна комісія з навколишнього середовища і розвитку приділила основну увагу необхідності сталого розвитку, який забезпечує потреби нинішнього покоління і не перешкоджає майбутньому поколінню задовольняти свої потреби. Важливим етапом втілення ідей сталого розвитку на міждержавному рівні було проведення Світового саміту зі сталого розвитку (Саміт Землі - 2002) на рівні керівників країн та урядів світу в Йоганнесбурзі (Південна Африка) у 2002 р.
На шлях сталого розвитку вже стали США, Японія, країни Європейського Союзу. Для інших країн цей шлях тільки починається. Однак багато країн не сприймають сталого розвитку. На перше місце вони ставлять стратегічну мету - вижити. Саме такі країни провокують загрози, що поширюються на весь світ. Тому досягти сталого розвитку всього світу важко.
Провідна ідея сталого розвитку полягає в тому, щоб людство, не знижуючи темпів економічного зростання, зберегло довкілля, позбулося бідності, дискримінації людей за етнічними, расовими чи статевими ознаками.
Отже, основними цілями сталого розвитку є економічне зростання, захист довкілля і соціальна справедливість (мал. 202).
На жаль, в Україні сталий розвиток часто розуміють лише як неухильне зростання економічних показників країни. Інколи до цього додають здійснення безсистемних заходів щодо збереження довкілля та поліпшення санітарних умов проживання і праці людей.
Предполагается, что предки Австралийцев начали заселение Австралии из Юго-Восточной Азии около 40 тыс. лет назад. К началу европейской колонизации Австралийцы расселились по всему континенту и вели хозяйство присваивающего типа (охота, собирательство, рыболовство) , основанном на половозрастном разделении труда и систематических передвижениях хозяйственных коллективов в пределах определенных территорий. При относительно бедной материальной культуре (орудия и оружие - заострённая деревянная палка, копьё, копьеметалка, каменный топор, иногда бумеранг и палица; почти полное отсутствие одежды, временные жилища - ветровые заслоны, навесы, хижины) , Австралийцы обладали сравнительно сложной социальной организацией и духовной культурой.
До европейской колонизации насчитывалось около 300 тыс. Австралийцев. Вследствие истребления в первые десятилетия колонизации (конец 18 - начало 19 в.) , вытеснения в неблагоприятные для жизни районы (впоследствии - резервации) , распространения болезней, недоедания и др. к 1921 их численность снизилась до 60 тыс. человек. После 2-й мировой войны с некоторым улучшением условий жизни и медицинского обслуживания начался рост численности Австралийцев. С конца 40-х до середины 60-х годов 20 века среди Австралийцев наблюдалась тенденция к культурной ассимиляции англоавстралийцами; жители резерваций отказывались от традиционных занятий, переселялись в стационарные поселения при миссиях, в посёлки и города. В 1967 Австралийцы были уравнены в правах с англоавстралийцами. С конца 60-х годов началось движение за сохранение этнической самостоятельности, традиционной культуры и норм коллективизма, борьба за получение юридических прав на племенные земли и земли резерваций.
Самым крупным социальным объединением Австралийцев принято считать племя. Насчитывают от 400 до 700 племён Австралийцев численностью от 100 до 2000 человек, по большей части - 500-600 человек. Наиболее известные: на юго-востоке Австралии - камиларои, курнаи, нарриньери, на востоке - вакка, каби, в центральной части - арабана, аранда, варрамунга, диери, на северо-западе - кариера, ньоль-ньоль. Большинство племён имело размытые территориальные и языковые границы, слабые связи между локальными группами или общинами.