Статический метод – это метод, который не имеет доступа к полям объекта, и для вызова такого метода не нужно создавать экземпляр (объект) класса, в котором он объявлен.
Простой метод – это метод, который имеет доступ к данным объекта, и его вызов выполняется через объект.
static void Main(string[] args)
{
int N = 0;
Console.Write("Введите размерность массива: ");
N = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
double[,] mas = new double[N, N];
double sum = 0;
int viborStroki = 0;
Console.Write("Введите номер строки: ");
viborStroki = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Random rnd = new Random();
for(int i = 0; i < N; i++)
{
for(int j = 0; j<N; j++)
{
mas[i, j] = rnd.Next(0, 10);
}
}
for (int i = viborStroki - 1; i < viborStroki; i++)
{
for(int j = 0; j < N; j++)
{
sum += Math.Pow(mas[i, j], 2);
}
}
Console.WriteLine();
Console.Write("Массив: ");
Console.WriteLine();
for (int i = 0; i < N; i++)
{
for (int j = 0; j < N; j++)
{
Console.Write(String.Format("{0,3}", mas[i, j]));
}
Console.WriteLine();
}
Console.Write("Сумма квадратов элементов {0}-й строки = ", viborStroki);
Console.Write("{0}", sum);
Console.ReadKey();
}
Объяснение:
Вводим размерность массива, вводим номер строки, программа считает сумму квадратов элементов введённой строки.
Program asd;
uses crt;
var a,b,c,max:integer; r:real;
begin
Write('Введите число A: ');
Readln(a);
Write('Введите число B: ');
Readln(b);
Write('Введите число C: ');
Readln(c);
If a>=b then max:=a
else
max:=b;
If c>max then
max:=c;
r:=a+b+c;
If (A>B) and (B>C) and (C>0) then
Writeln('A= ',a*2,' B= ',b*2,' C= ',c*2);
If (A<0) and (B<0) and (C<0) and (A<>B) and (B<>C) and (C<>A) then
begin
A:=max;
B:=max;
C:=max;
Writeln('A= ',a,' B= ',b,' C= ',c);
end
else
Writeln('Symma: ',r);
end
Объяснение:
Program asd;
uses crt;
var a,b,c,max:integer; r:real;
begin
Write('Введите число A: ');
Readln(a);
Write('Введите число B: ');
Readln(b);
Write('Введите число C: ');
Readln(c);
If a>=b then max:=a
else
max:=b;
If c>max then
max:=c;
r:=a+b+c;
If (A>B) and (B>C) and (C>0) then
Writeln('A= ',a*2,' B= ',b*2,' C= ',c*2);
If (A<0) and (B<0) and (C<0) and (A<>B) and (B<>C) and (C<>A) then
begin
A:=max;
B:=max;
C:=max;
Writeln('A= ',a,' B= ',b,' C= ',c);
end
else
Writeln('Symma: ',r);
end
Объяснение:
Метод - це невелика підпрограма, яка виконує, в ідеалі, тільки одну функцію. Методи дозволяють скоротити обсяг коду. Методи разом з полями, є основними членами класу.Раніше, ми вже розглядали методи в уроці Функції в Сі-шарп, але зараз ми розглянемо їх під іншим кутом. В тому уроці ми розглядали статичні методи, а в цьому поговоримо про прості, і про різницю між ними.
Статичний метод - це метод, який не має доступу до полів об'єкта, і для виклику такого методу не потрібно створювати екземпляр (об'єкт) класу, в якому він оголошений.
Простий метод - це метод, який має доступ до даних об'єкта, і його виклик виконується через об'єкт. Прості методи служать для обробки внутрішніх даних об'єкта.
Наведу приклад використання простого методу. Клас Телевізор, у нього є поле switchedOn, яке відображає стан включений / виключений, і два методи - включення і виключення:
class TVSet
{
private bool switchedOn;
public void SwitchOn()
{
switchedOn = true;
}
public void SwitchOff()
{
switchedOn = false;
}
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
TVSet myTV = new TVSet();
myTV.SwitchOn(); // включаємо телевізор, switchedOn = true;
myTV.SwitchOff(); // виключаємо телевізор, switchedOn = false;
}
}
Щоб викликати простий метод, перед його ім'ям, вказується ім'я об'єкта. Для виклику статичного методу необхідно вказувати ім'я класу.
Статичні методи, зазвичай, виконують якусь глобальну, загальну функцію, обробляють «зовнішні дані». Наприклад, сортування масиву, обробка рядка, зведення числа в ступінь і інше.
Приклад статичного методу, який обрізає рядок до вказаної довжини, і додає крапки:
class StringHelper
{
public static string TrimIt(string s, int max)
{
if (s == null)
return string.Empty;
if (s.Length <= max)
return s;
return s.Substring(0, max) + "...";
}
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
string s ="Дуже довгий рядок, який необхідно обрізати до зазначеної довжини і додати три крапки";
Console.WriteLine(StringHelper.TrimIt(s, 20)); //"Дуже довгий рядок ..."
Console.ReadLine();
}
}
Статичний метод не має доступу до нестатичних полів класу:
class SomeClass
{
private int a;
private static int b;
public static void SomeMethod()
{
a=5; // помилка
b=10; // допустимо
}
}