с тестом Изобретение XVI в.
1)водяное колесо 2)ветряная мельница
3)гончарный круг 4)токарный станок
2.Преподаватель университета, получивший прозвище «Дерзкий Виттенбергский монах»
1)Мартин Лютер 2)Жан Кальвин
3)Эразм Роттердамский 4)Рене Декарт
3.Территория, ставшая колонией Португалии в Южной Америке:
1)Аргентина 2)Перу
3)Бразилия 4)Чили
4.Отметьте событие, которое произошло позже остальных:
1)поражение непобедимой армады
2)подписание Нантского эдикта
3)открытие Америки
4)начало Реформации
5.Одна из причин Великих географических открытий:
1)начало Реформации в Европе
2)захват торговых путей с Востоком Османской империей
3)открытия Николая Коперника
4)маньчжурское завоевание Китая
6.Наибольший протест верующих в действиях католической церкви вызывало (а):
1)рас христианства в колониях
2)строительство новых храмов и церквей
3)продажа индульгенций
4)рас школ для священнослужителей
7.Один из лидеров Католической лиги во Франции:
1)адмирал Колиньи 2)Генрих Бурбон
3)Игнатий Лойола 4)Генрих де Гиз
8.Художник, которого называли «Леонардо да Винчи из Германии»:
1)Диего Веласкес 2)Питер Брейгель Старший
3)Альбрехт Дюрер 4)Рембрандт
9.Французский гуманист Мишель Монтень свои размышления о жизни, странах и людях изложил в книге:
1) «Опыты» 2) «Похвала глупости»
3) «Утопия» 4) «95 тезисов»
10.Форма правления, при которой вся полнота власти находится в руках монарха:
1)республика 2)абсолютизм
3)традиционализм 4)утопия
11.Соотнесите имена исторических личностей и события.
1
Бартоломеу Диаш
2
Томас Мюнцер
3
Христофор Колумб
4
Френсис Дрейк
А.Открытие Америки
Б.Гибель Непобедимой армады
В.Крестьянская война 1524-1524гг. в Германии
Г.Открытие морского пути в Индию
12.Расположите события в хронологической последовательности.
А.Образование ордена иезуитов
Б.Варфоломеевская ночь
3.Открытие Нового Света
4.Разгром Непобедимой армады
13.Религиозные течения христианского протестанства:
1)католичество 2)пуританство
3)православие 4)калинизм
5)цвиглианство 6)иудаизм
14.Распознайте и запишите имя исторической личности.
«Унижение великого человека было глубокое иполное. Вэтом унижении он был доведен до отречения от самых горячих своих убеждений и до мучения человека, побежденного страданием…»
15.Произведения, автором которых был Леонардо да Винчи:
1) «Сикстинская Мадонна» 2) «Тайная вечеря»
3) «Джоконда» 4) «Давид»
5) «Мадонна Лита» 6) «Мадонна Конестабиле»
16. «Ни одна глава истории не пропитана большей кровью, чем история колониализма. Кровь проливалась без пользы и бессмысленно. Процветающие земли были опустошены, целые народы были уничтожены и истреблены» - такую характеристику колониализму дал Людвиг фон Мизес в книге «Либерализм в классической традиции». Приведите два аргумента, подтверждающих это мнение, и два, - опровергающих его.
17.Объясните, почему в Германии XVI в. все слои общества были недовольны властью папы римского. Чем были недовольны князья, рыцари, бюргеры, крестьяне?
У цей період в Індії вперше для будівництва і створення великих скульптур стали застосовувати камінь. Збережені споруди в основному являють собою пам'ятники культового призначення, які є буддійськими ідеями, втіленими в камені.
До цього часу відносяться ступи, печерні храми і монастирі, а також окремо стоять меморіальні стовпи. Ступа-споруда, споруджена на честь особи, або подій, шанованих буддистами, веде своє походження від стародавніх похоронних пагорбів. Зазвичай вони представляли собою напівсферичні куполи, складені з великої цегли, що стоять на круглому цоколі з терасою, призначеної для ритуального обходу ступи. Поставлена на широкому барабані, вона завершувалася релікварієм( дарохранительницей), так званою «священною горою», або огорожею з жердиною посередині. Найвідомішим спорудою цього типу стала ступа в Санчи, зведена в III-I ст. До н. е.
Поряд з великими ступами, що стоять під відкритим небом, велику роль в раннебуддийском мистецтві грали культові і житлові печери, прорубані в кам'яних схилах гір. Вони цінні тим, що копіюють дерев'яні споруди, зниклі через недовговічність матеріалу. Конструкції дерев'яних стін, брущаті капітелі, карнизи очеретяних дахів були передані в камені будівельниками печер з усіма деталями, аж до головок цвяхів. Там використовуються не тільки буддійські мотиви і образи, а й символи, і сюжети, характерні для культури Індії в цілому — зображення лотоса, змії, крокодила та ін.
За царя Ашока почали висікатися печерні буддійські монастирські комплекси, що досягають найчастіше значних розмірів. Їх основними спорудами були квадратні зали-ві-хара, за якими в товщі кам'яної брили розташовувалися келії ченців і монастирські храми — чайтьї. Суворі і величні приміщення чайтьї, витягнуті в глибину залу і розділені двома рядами колон на три нефи, прикрашалися скульптурою, а часом і розписами, всередині храму біля закругленої стіни навпроти входу містилася ступа — сховище реліквій.
Для спорудження чайтьї зазвичай обиралася прямовисна скеля, в якій послідовно вирубувалися сходи, фасадний майданчик, світлове верхнє вікно. Процес був тривалим і дуже трудомістким. Він починався зверху від самої стелі, а потім майстри опускалися все нижче і нижче. Таким чином, будівельникам не було потрібно ні лісів, ні внутрішніх сходів. Чарівні образи храмових скульптур народжувалися також в ході виготовлення храму, вивільняючи від гніту кам'яної скелі.
Великі печерні храми були вирубані в II-I ст. До н. е. в різних частинах країни, але одним з кращих зразків храмового скельного зодчества була чайт'я в Карлі (I ст.До н. е. — I ст. н. е.). Її відрізняли величний інтер'єр і величезні розміри. У довжину храм налічував 41 м, а ширина дорівнювала 15,5 м, висота досягала 15 м (висота сучасного п'ятиповерхового будинку). Надзвичайну таємничість і значущість інтер'єру храму надавали потужні восьмигранні колони вздовж стін, увінчані низькими монументальними капітелями. Відчуття маси скелі і краси архітектурного простору народжували у людей благоговійний захват. Ступа, споруджена в глибині храму, своїми м'якими обрисами доповнювала спокійні форми храму.
До цього ж часу відноситься і одне з найзнаменитіших творів індійського мистецтва, зображене на державному прапорі Індії — левова капітель. Це скульптурна група з чотирьох левів, що сидять спиною один до одного на плоскому кам'яному колі. Краї цього кола прикрашені горельєфом (високим рельєфом, в якому зображення виступає над площиною фону більш ніж на половину свого обсягу) слона, Бика, лева і коня, відокремлених один від одного дхарма-чакрою — буддійським колесом вчення, приведеним Буддою в рух після його просвітлення під час першої проповіді в гаю поблизу Сарнатха.