Но были и такие греки, которые выше всего ставили независимость и свободу своего родного города. В Афинах страстным и непримиримым противником Филиппа стал оратор Демосфен. Разъезжая по Греции и произнося гневные речи против македонского царя, он сплотил ряд городов для борьбы с ним.
Знаменитая в истории Греции битва произошла близ города Херонея в 338 году до н. э. В боевом строю с оружием простого воина стоял Демосфен. Македоняне превосходили греков численностью войск, тем не менее битва длилась долго. Под угрозой оказалось владычество Филиппа и даже его жизнь. Тогда царь притворным отступлением увлёк за собой афинские отряды. Не разгадав хитрости, они бросились преследовать противника, призывая друг друга гнать врагов обратно в Македонию. В этот момент восемнадцатилетний Александр во главе конницы нанёс по остальным эллинским отрядам сокрушительный удар. Видя успехи сына, Филипп внезапно повернул назад и обратил греков в бегство. Убитых было множество. После победы вне себя от радости Филипп устроил пиршество прямо на поле битвы среди неубранных тел.
Однако царём Греции умный Филипп себя не объявил. Он добился того, что греческие города поклялись ему в верности и признали своим военным предводителем. Немедленно началась подготовка похода македонян и греков на персов.
В Македонии шли празднества по случаю свадьбы царской дочери. Филипп, окружённый друзьями и телохранителями, направился в театр. Внезапно один из царских приближённых, выхватив из-под одежд изогнутый клинок, пронзил им Филиппа и попытался скрыться. Но стража догнала его и заколола. Осталось навсегда загадкой, по каким причинам убийца поднял руку на властителя Македонии. Новым царём войско провозгласило юного Александра.
ответ:
у х ст. християнство стало панівною релігією в європі. на русі про християнство також було відомо задовго до релігійних реформ володимира великого: християнами були аскольд і дір. достовірним є факт хрещення княгині ольги у 958 р. але вирішальним для процесу християнізації нашої країни було введення цієї релігії як державної в 988-990 рр.
на русі християнство позитивно вплинуло на розвиток освіти, мистецтва, літератури, науки. на краще змінився світогляд руського народу. церкви та монастирі стали осередками культури. через те, що україна-русь прийняла християнство з візантії, в київ приїхало багато грецьких священників, письменних людей, які сприяли поширенню грамотності та знань про всесвіт та минулі цивілізації. україна почала процвітати: були написані перші книги, відкриті школи, запроваджено грошову систему.
велику роль у підвищенні культурного рівня населення відіграли монастирі, де велося літописання, створювались бібліотеки, школи, малювання, ікони. в київській русі існувало до 30 монастирів. першим і найбільшим була києво-печерська лавра заснована у 1051 році. назву «печерський» монастир отримав від печер, де мешкали його перші поселенці. засновниками монастиря вважалися ченці антоній та феодосій. тут працювали нестор-літописець, чернець-живописець алімпій, чернець-лікар агапіт.
запровадження християнства як державної релігії (988-989 рр.) відіграло величезну роль в консолідації феодальної держави. християнство відображало ідеологію феодального ладу. разом з позитивними якостями, релігія виправдовувала соціальну нерівність і гноблення людей. церква, яка згодом стала великим землевласником, надавала велику ідеологічну підтримку державі, щоб стабілізувати становище правлячого класу.
прийняття християнства було важливим й для підняття престижу київської русі. церква підвищувати рівень культури, мистецтва, літописання та архітектури. з поширенням християнства візантійська література почала потрапляти у русь. таким чином запровадження християнства поширенню писемності на русі, наблизило київ до європейських держав.