Новый Иерусалим - Воскресенский Новоиерусалимский монастырь - уникальное явлении в истории русской культуры и один из самых красивых монастырей, расположенных в Московской области. Замысел его основателя, реформатора Русской Православной Церкви патриарха Никона, заключался в том, чтобы воссоздать под Москвой на реке Истра образ Святой Земли - "Русские Палестины" - с точным подобием храма Гроба Господня в Иерусалиме. В середине XVII века, когда города Истры не существовало и в помине, а на его месте располагалось сельцо Воскресенское, здесь, среди дремучих лесов, волей патриарха Никона была начата одна из самых амбициозных строек за всю историю России. Желая сделать московское государство центром всего православного мира, патриарх решает построить монастырь, копировавший Святые места Палестины. Окрестности села Воскресенского приобретают диковинные названия: Елеон, Вифания, Капернаум, гора Фавор. Речку Истру переименовали в Иордан.
На строительстве были заняты тысячи крестьян и лучшие мастера каменного дела. Гран-диозные оборонительные сооружения возвели в течение нескольких лет. А в апреле 1658 г. началось строительство Воскресенского собора - по замыслу создателей, он должен был в точности воспроизводить Храм Гроба Господня в Иерусалиме. В Палестину отправили мас-теров, составивших четкие чертежи храма. Как образец русские архитекторы использовали кипарисовую модель, привезенную в Москву Иерусалимским Патриархом Паисием.
В середине XVII века одной из главных задач Российского государства было воссоединение с Россией украинских и белорусских земель, а также укрепление своего влияния на Бал-канах. Для этого было необходимо унифицировать церковные обряды, в которых за сотни лет накопилось немало различий. У реформы Никона появились непримиримые противники, защитники древнего благочестия. Так было положено начало расколу в Русской Православной церкви. Патриарх не только встал во главе этих масштабных преобразований, но сделался соправителем царя Алексея Михайловича. Новый Иерусалим превратился в своего рода штаб-квартиру реформаторов. Однако единомыслие царя и патриарха продолжалось недолго. В 1657 г. Алексей Михайлович присутствовал на освящении Воскресенского храма, а на следующий год "премудрая двоица" распалась. Никон оставляет Москву. Местом пребывания опального патриарха становится Новый Иерусалим.
Вельмишановний великий княже Ярославе! Звертаюсь до тебе з далекого XX століття. Я живу на твоїй і моїй рідній землі, але тепер вона називається не Київська Русь, а Україна. Прочитала недавно п'єсу Івана Кочерги «Ярослав Мудрий», де розповідається про важкий період твого життя і правління. Іван Кочерга відкрив нам завісу на моральні цінності наших далеких предків, їхні ідеали. Твій образ змальовано з великою повагою, яскравістю й любов'ю так, що він не може не збентежити душу читача. Я була дуже вражена тим, що в історії бувають такі далекоглядні, вольові, розважливі і мудрі особистості.
Тобі довелося покласти багато сил, щоб зберегти єдність країни, злагоду серед народу. Був ти, княже, жорстоким і добрим, мудрим і терплячим у досягненні своєї мети. Мені у серце запали такі твої слова:
Да буде мир! І Богом я клянусь, Що кожного вразить моя сокира, Хто збаламутить Київ наш і Русь, Хто осквернить насильством справу миру.
Зараз нам не вистачає таких державних діячів, тому в країні панує розлад, занепад економіки, науки і культури. Для тебе, великий княже, «...в житті ясніше всіх скарбів людини честь і мужа вірність сяє...». О, якби зараз у людей були такі великі і чисті серця, то, може, й життя було б більш радісним і щасливим. У важкі часи розкривається душа людини, тоді видно, які ідеали вона сповідує. За честь вважаєш ти, що в жилах твоїх тече кров рабині — то кров твого народу. Ти наш батько. Ми вчимося на прикладі твого життя бути чесними, здатними на самопожертву ради Батьківщини, як ти нам заповів: «І, поки жив, стояти я клянусь за руську правду і єдину Русь!» Ми побачили, що «береться мудрість... із шукань і помилок гірких».
Навколо тебе були люди добрі і злі. Учений монах Сильвестр теж зробив велику справу для нашої держави, переклавши і переписавши багато рукописів. Молодь він виховував на ученні Христа: «Тільки Бог царів і царства судить. Лиш він один далеку бачить путь, якою йдуть царі і прості люди». Пригадуєш, як ти казав?
І добрій книзі більше я радію, Ніж золоту в коморі.
Мені боляче за наш народ, бо зараз мало хто шанує науку і культуру, книжки, за які ви платили золотими монетами, в які вкладали багато сил. Образ Микити підтверджує, що ви, наші предки, були людьми чесними, порядними, шляхетними, У розмові з Сильвестром Микита каже:
З пергаменту недовго зчистить ваду, Лиш з совісті не зчистити її.
Спочатку Микита ненавидів тебе, Ярославе за смерть свого батька. Але коли він зрозумів твою мету створення єдиної могутньої держави, то пробачив тебе. Із ворога Микита став твоїм вірним помічником і другом.
Ми, твої нащадки, дуже вдячні за мудрий життєвий досвід, який долетів до нас крізь віки. І ще не раз зустрінеться нам твій образ на сторінках
Объяснение:
где рисунок?