Политика московских князей привела не только к увеличению территории Московского княжества, но и к изменениям в порядке владения землёй, к появлению более широкого слоя собственников земли.
Крупные земельные владения появились ещё в Древнерусском государстве. Это были вотчины — наследственные земельные держания. В Московском княжестве после присоединения к нему территорий других русских земель возник и новый вид земельной собственности — поместье. Московские князья отбирали на новых территориях земли у вотчинников, которые враждебно относились к Москве, и отдавали их (ис-помещали, отсюда слово «поместье») людям, которые находились у них на службе. Таких людей стали называть помещиками. В отличие от вотчины, поместье давалось лишь при условии несения службы князю и не передавалось по наследству.
Появление поместного землевладения и его быстрый рост были связаны со стремлением московских князей увеличить слой служилых людей, на которых они могли бы опереться. Благосостояние помещиков, размеры их земельных владений целиком зависели от великого князя, поэтому они были заинтересованы в укреплении его власти, в создании единого государства.
Відповідь:
Берестейська унія була спробою реалізувати ідею єдності християнських церков, що зародилася 1054 р. після офіційного розколу християнства на західну та східну гілки, а згодом перетворилася на ідею прилучення православних до католицизму.
Берестейська унія була "раною в тілі руського народу", що розколола його на два ворожі табори, сприяла посиленню впливів Риму, полонізації українців та білорусів
Реформація - соціально-політичний рух XVI – XVII ст., спрямований проти католицької церкви. Реформаційний рух поклав початок новому напрямкові християнського вчення - протестантизмові. Протестантська церква оголошувала свою незалежність від влади папи Римського. Реформація охопила багато європейських країн. Не оминула вона й Польщі та Великого князівства Литовського, у складі яких перебували українські землі. Уряди обох держав спробували перешкоджати поширенню реформаційних ідей. У 1520 р. з'явилася грамота Сигізмунда І, яка під загрозою ув’язнення й конфіскації майна забороняла завозити з-за кордону книжки Лютера. Справа істотно змінилася після перетворення Тевтонського (Прусського) ордену на світську державу із спадковим монархом. Державною релігією в Пруссії було проголошено лютеранство. Територіальна близькість Пруссії до Польщі й Литви зумовила швидке поширення на їхніх землях реформаційних ідей та нових віровчень. Річ Посполита стала, за висловом сучасників, притулком єретиків - так католицька церква називала людей некатолицької віри.
На українських землях нечисленні осередки протестантизму почали з'являтись у 30-40-х рр. XVI ст.
Пояснення: