Вірш викликав неоднозначну реакцію громадськості. З одного боку, Кіплінгу було пред'явлено звинувачення в зневажливому ставленні до неєвропейських народів, в зображенні їх як недорозвинених, небезпечних, таких, що вимагають постійного контролю та до з боку «білих націй». У зв'язку з цим текст часто розглядався як расистський та проєвропейський-шовіністичний, як прикриття для проведення колонізаторської політики, в першу чергу Великою Британією, виправдовуючи її завоювання в Азії та в Африці гуманістичними міркуваннями. Ряд сучасників Кіплінга, наприклад Марк Твен, гостро критикували його позицію, позначену у вірші «Тягар Білих».
З іншого боку, у своєму не менше відомому вірші «Балада про Захід та Схід» Кіплінг показує себе тонким психологом і знавцем особливостей та проблематики складних взаємин культур Європи та Сходу, побудованих на абсолютно різних ідеологічних та світоглядних фундаментах. У цьому аспекті «Тягар Білих» розглядається також як спроба автора пробити глуху стіну нерозуміння, знайти спільну мову між різними расами та культурами, нехай і з погляду європейця-колонізатора. Під час оцінювання особистої позиції Кіплінга не можна не враховувати і той факт, що сам поет народився, виріс та прожив значну частину свого життя в колоніях, прекрасно знав і любив Схід і його мешканців (особливо Індію)
В 1860 г. в Санкт-Петербурге возникли незаконные сборы народников, которые также призваны.
Было реализовано одно из крупнейших учреждений «Земля - тоже воля», возникшее в Санкт-Петербурге в 1861 году. В этой компании был изобретен первый проект по преобразованию популистского сообщества, но в 1864 году предприятие распалось.
Спутники "Земли и воли" образовали скрытое общество Н.А. Ишутина, конечности которого призваны организовать общий крестьянский переворот. В течение ряда лет они определяли отношения с нелегальными организациями в других населенных пунктах, открывали бесплатное среднее образовательное учреждение в столице, а также ряд студий, в том числе производственную по Чернышевского с каторжных работ.
4 апреля 1866 г. Письмо. Каракозов, член этой компании, по своей инициативе основал штурм на Александра II. Посягательство было неудачным, предприятие потерпело поражение, его многочисленные конечности были задержаны.
Ко окончанию 60ых годов XIX столетия популистские общества возникли во многих населенных пунктах Российской Федерации. Сразу же в этот период стартовало первоначальное «посещение народа».
Народники попытались собственнолично поговорить с обществом. Юное поколение общества отправляли в периферию, работать учителями, медработниками, клерками, а также, согласно совместительства, предписывали агитацию из числа фермеров.
Пропагандистская деятельность закончилась крахом. Крестьянство вообще не стремилось общаться с незнакомцами. В результате существования примерно 1500 человек задержанные также получили период из-за антиправительственной агитации.