Оскільки книгодрукування не існувало, книги переписували. Найбільша книгописна майстерня функціонувала при Софійському соборі. Крім книгописців і палітурників, над виготовленням книг працювали редактори, перекладачі, художники, ювеліри й ін. Тому книги являли собою дорогий витвір фахівців різних спеціальностей. Наприклад, у Візантії лише за одну з них можна було купити великий міський будинок або 12 га землі. Вочевидь, не менше книга коштувала і в Русі.
Прекрасно оздоблені книги є безцінними пам'ятками українського середньовіччя. На жаль, до нашого часу їх збереглося небагато. З-поміж них слід виокремити Реймське євангеліє - книгу, яку із собою в посазі до Франції привезла Лнна Ярославна, котра вийшла заміж за французького короля. Вражає вишуканість художнього оформлення Остроми-рового євангелія (1056-1057). Яскравим свідченням високої майстерності письма та ілюстрування слугує Ізборник Святослава (1073). У ньому вперше вміщено груповий портрет реальних людей - Святослава Ярославича та його сім'ї. Відомим є Мстиславове євангеліє, написане у два стовпці гарним уставом на 213 аркушах.
Розвивалася література: перекладна й оригінальна богословського і світського змісту. Найдавнішою у східнослов'янських народів вважається руська редакція тексту Нового Заповіту -Галицьке євангеліє (1144). Поширювалося оригінальне письменство. Почали з'являтися твори житійного жанру, в яких описувалося життя мучеників і подвижників. Оповідання про окремі епізоди з життя святих об'єднувалися в збірки - патерики. Найвизначнішим із них є Києво-Печерський патерик.
НОВЕ́ЙШАЯ ИСТО́РИЯ, условный термин в исторической науке, обозначает период человеческой истории сначала 20 века до современности. Термин «новейшая история» введен историками-марксистами. Согласнопериодизации всемирной истории, принятой в марксистской исторической науке, «новейшая история»соответствует социалистической формации в истории человечества, и ее начальной вехой являетсяВеликая Октябрьская социалистическая революция 1917 года в России. В конце 20 века после лагеря и марксистских догм в исторической науке термин «новейшая история» потерялсвое методологическое значение и является условным. В целом, к новейшей истории относят 20 век исовременность. Разноречивые мнения существуют по поводу начальной даты «новейшей истории». Отсчетведут с 1898 (начало испано-американской войны), 1899 (начало англо-бурской войны), 1914 или 1918 годов(начало и окончание Первой мировой войны). Для российской истории указывают 1896 (коронация НиколаяII), 1905 (первая русская революция), 1914 и 1917 годы. Часто исток «новейшей истории» не привязывают кконкретному историческому событию, а отсчет ведут от календарного начала 20 века (1900 или 1901).
1)Спафарий Николай Гаврилович - молдавский ученый и дипломат; родился в боярской семье, учился в Константинополе и в Падуе. В 1653-1671 годах находился на службе у молдавских и валашских господарей, выполнял дипломатические поручения в Константинополе (1660-1664), Стокгольме (1666), Париже (1667-1668). Спафарий был сторонником политического сближения Молдавии с Россией. В 1671 году он был направлен иерусалимским патриархом Досифеем в Москву и остался в России, где служил переводчиком Посольского приказа. Спафарий написал ряд работ исторического и богословского характера. 2)Участвовал в переговорах России с Молдавией и Валахией
Оскільки книгодрукування не існувало, книги переписували. Найбільша книгописна майстерня функціонувала при Софійському соборі. Крім книгописців і палітурників, над виготовленням книг працювали редактори, перекладачі, художники, ювеліри й ін. Тому книги являли собою дорогий витвір фахівців різних спеціальностей. Наприклад, у Візантії лише за одну з них можна було купити великий міський будинок або 12 га землі. Вочевидь, не менше книга коштувала і в Русі.
Прекрасно оздоблені книги є безцінними пам'ятками українського середньовіччя. На жаль, до нашого часу їх збереглося небагато. З-поміж них слід виокремити Реймське євангеліє - книгу, яку із собою в посазі до Франції привезла Лнна Ярославна, котра вийшла заміж за французького короля. Вражає вишуканість художнього оформлення Остроми-рового євангелія (1056-1057). Яскравим свідченням високої майстерності письма та ілюстрування слугує Ізборник Святослава (1073). У ньому вперше вміщено груповий портрет реальних людей - Святослава Ярославича та його сім'ї. Відомим є Мстиславове євангеліє, написане у два стовпці гарним уставом на 213 аркушах.
Розвивалася література: перекладна й оригінальна богословського і світського змісту. Найдавнішою у східнослов'янських народів вважається руська редакція тексту Нового Заповіту -Галицьке євангеліє (1144). Поширювалося оригінальне письменство. Почали з'являтися твори житійного жанру, в яких описувалося життя мучеників і подвижників. Оповідання про окремі епізоди з життя святих об'єднувалися в збірки - патерики. Найвизначнішим із них є Києво-Печерський патерик.