У XVI ст. Німеччину, Англію, Францію, Нідерланди, скандинавські країни та країни центральної Європи охопив широкий суспільний рух проти католицької церкви — Реформація (від лат. reformatio — перетворення, виправлення). Представники цього руху заперечували верховну владу папи римського, чернецтво, більшу частину таїнств, догмат католицької церкви про можливість ння» віруючих «добрими ділами» (тобто, пожертвуваннями і молитвами), культ святих, ікони, обов´язкову безшлюбність духівництва, більшу частину католицької символіки тощо. На противагу цьому, висувалася вимога до національних церков, не підпорядкованих римській курії, проводити богослужіння рідною мовою. Джерелом віровчення послідовники реформаційного руху вважали саме лише Святе Письмо (Біблію) і відкидали Священний Переказ (рішення церковних соборів, вердикти римських пап).
Ідея реформації церкви «носилася у повітрі» в добу Гуманізму й Відродження так само, як ідеї відродження мистецтва й науки. Виразником цієї ідеї став чернець августинського ордену, син рудокопа Мартін Лютер. У 1517 р. Лютер представив до загального розгляду 95 тез проти папської влади. Він спалив папську буллу, що відлучала його від церкви. Ним був написаний для церкви новий катехізис.
Лютерівське вчення поширилося у Швеції, Данії, Франконії, Гессенських і Бранденбурзьких землях. Розпочалася війна протестантів з німецьким імператором Карлом V. Ця війна тривала з перервами до 1536 p., коли імператор змушений був укласти мирний договір у Нюрнберзі. З цього часу протестанти отримали громадянські права нарівні з католиками. Повстання Лютера стало сигналом до появи інших супротивників папської влади. Найзначнішими з них були Ульріх Цвінглі, Жан Кальвін та Філіп Меланхтон.
Релігійним наслідком Реформації у тих країнах, де вона перемогла, було утворення нових протестантських церков (в Англії, Шотландії, Нідерландах, Швейцарії, частині Німеччини, скандинавських країнах). Отже, діяльність Лютера спричинила до розколу в єдності західнохристиянського світу.
Протягом усього Середньовіччя церква відігравала визначальну роль у житті суспільства, ідеально вписуючись в панівний на Заході феодальний лад. Церковна ієрархія була повним віддзеркаленням світської ієрархії, подібно до того, як у світському феодальному суспільстві вибудовувались різні категорії сеньйорів і васалів — від короля (верховного сеньйора) до лицаря, так і члени кліру сходили вниз за феодальними ступенями від Папи (верховного первосвященика) до парафіяльного кюре. Як великий феодал церква в різних державах Європи володіла до 1/3 обсягу всієї оброблюваної землі, на якій використовувала працю кріпаків, застосовуючи ті ж методи й прийоми, що й світські феодали[1]. Узурпувавши таким чином готові форми феодального суспільства, отримуючи від них незліченні плоди, як організація, церква одночасно формувала ідеологію феодального суспільства, маючи завданням обґрунтування закономірності, справедливості та богоугодності цього суспільства. Монархи Європи, у свою чергу, йшли на будь-які витрати, щоб отримати від кліриків вищу санкцію на своє панування.
Феодальна католицька церква, що була ідейною санкцією середньовічного суспільства, могла існувати й процвітати доти, доки панувала її матеріальна основа — феодальний лад. Але вже в XIV-XV століттях, спочатку в Середній Італії і Фландрії, а з кінця XV століття і по всій Європі, почав формуватися новий соціальний клас, що поступово захопив у свої руки економіку, а потім почав прагнути до політичної гегемонії, — буржуазія. Новому класу, що претендував на панування, потрібна була нова ідеологія.
Сибирь очень быстро вошла в состав России. В 1585 году первая русская экспедиция через Урал потерпела неудачу. Однако спустя 54 года Россия вышла к Тихому океану.
Некоторые исследователи считают, что этот быстрый процесс свидетельствует о мирной аннексии материковой части Сибири. Однако другие обвиняют Россию в захвате земель с применением агрессии и игнорировании интересов местного населения.
История российско-сибирских отношений
Контакты русских с коренными сибирскими народами продолжались задолго до военных походов на Урал. Лаврентийские рукописи XIV в. упоминают Гурата Роговича Новгородского, совершившего поход в «югорскую землю» в XI в.
По словам российского историка Сергея Соловьева, «величественные горы и медные ворота», о которых говорится в древнем тексте, и есть Урал. В этот же период ушкуйники, народ пиратов, переправившихся через реку из Новгорода, часто нападали на эти районы.
Объяснение:
sorry that's all i'm not russian
Первый тонкий остановка формирования государства и права Украины времени появления первых государственных образований для территории Украины в Северном Причерноморье и Приазовье (то к новой эре) и заканчивается временами, который предшествовал Февральской демократической революции. В пределах этого первого этапа истории государства и права Украины довольно четко выделяются такие периоды:
1) первые государственные образования и власть для территории Причерноморья и Приазовья (середина И тыс. перед н.э. — V ст. н.е.);
2) становление и развитие государства и права Киевской Руси (VI — начало XII ст.);
3) государство и власть феодально-раздробленной Руси (XII—XIV ст.);
4) общественно-политический строение и власть в украинских землях около властью иностранных захватчиков (конец XIV — первая жена XVII ст.);
5) образование Украинского национального государства и его развитие, место народно-освободительной войны 1648—1654 гг. автономия Украины в составе России во второй половине XVII в..;
6) общественно-политический строение и власть Украины в место ограничения ее автономии (первая половина XVIII ст.);
7) общественно-политический строение и власть Украины в составе Российской империи (первая половина XIX ст.);
8) общественно-политический строение и власть Украины в место проведения в России буржуазных реформ (вторая половина XIX ст.);
9) общественно-политический строение и власть Украины в начале XX ст. (до февраля в 1917 г.).
Второй период становление украинской государственности.
Второй период истории государства и права Украины содержит такие периоды:
1) общественно-политический строение Украины, победа Февральской демократической революции (февраль-октябрь в 1917 г.);
2) украинская национальная государственность (ноябрь 1917—1920 pp.);
3) образование Украинской советской республики, государство и власть УССР в годы гражданской войны и военной интервенции;
4) государство и власть Украины в условиях новой экономической политики (1921 — начало 1929 гг.):
5) государство и власть Украины в место тоталитарно репрессивного режима (1929—1941 гг.);
6) государство и власть Украины в годы Великой Отечественной войны (1941—1945 гг.);
7) государство и власть Украины в первые послевоенные годы (1945 — середина 1950-х гг.);
8) государство и власть Украины в место десталинизации (вторая половина 1950-х — первая половина 1960-х гг.);
9) государство и власть Украины в "Брежневский период" неосталинизм (середина 1960-х — середина 1980-х гг.);
10) государство и власть Украины в место "перестройки" (1985—1991 гг.).
Вывод: Современная Украина – одно из крупнейших государств Европы. Она по своим основным параметрам уступает лишь России. Население страны – около 45 миллионов, в том числе 70 процентов украинцев. Провозгласив в 1990 г. государственный суверенитет и 1991г. национальную независимость, Украина стала самостоятельным государством и полноправным членом мирового содружества цивилизованных стран.