Суриков :
Суриков Василий Иванович (1848— 1916), живописец. Родился 24 января 1848 г. в Красноярске в семье казачьего офицера. Первые уроки живописи получил от преподавателя гимназии Гребнева. соединил традиции исторического романтизма с живописным новаторством. Автор картин «Боярыня Морозова», «Степан Разин», «Утро стрелецкой казни».
Астафьев:
Виктор Петрович Астафьев (1924–2001 гг.) – известный советский писатель, прозаик, эссеист. Лауреат государственных премий СССР и РФ. Его книги пользовались огромной популярностью и издавались миллионными тиражами ещё при жизни автора. В 1994 г. за выдающийся вклад в отечественную литературу писателю была присуждена Российская независимая премия «Триумф». ... за роман «Прокляты и убиты» Астафьев был удостоен Государственной премии России.
Объяснение:
1. Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV—ХV ст. Розвиток культури українських земель у другій половині ХІV—ХV ст. відбувався в суперечливих умовах. Безпосередній вплив на нього мали політичні, суспільні та господарські відносини.
Так, українські землі потрапили під владу іноземних держав: Польщі, Угорщини, Литви, Османської імперії й Московської держави. Умови розвитку культури в цих державах були різними. Попри негативність цього процесу, він мав і позитивний момент: культура українських земель стала відкритою для зовнішнього впливу. Так, через Польщу сюди проникли західноєвропейські форми — ідеї гуманізму, Відродження тощо. Проте, українська культура повністю не запозичувала якісь ідеї, а поєднувала різні елементи культурних впливів на основі давньоруської спадщини, у результаті чого поставали справжні шедеври світового рівня, які мали чітко визначене національне забарвлення. Також українці, не маючи власної вищої школи, отримали можливість навчатися в європейських університетах, долучаючись до загальноєвропейського культурно-освітнього розвитку.
У другій половині ХІV—ХV ст. почалася активна експансія католицької церкви, особливо в Галичині та на Поділлі, що перетворило українські землі на арену протистояння між католиками й православними. Православна церква, що втрачала підтримку держави, могла спертися лише на власний народ, на його творчі сили.
Крім того, через Україну проходила межа між християнською й мусульманською цивілізаціями, що теж впливало на культурні процеси.