19 ғасырдағы реализм өкілдері - Толстой, Достоевский, Салтыков-chedедрин, Твен, Мопассан және басқалар қарастырылып отырған кезеңде орасан зор көркемдік қуатты туындылар жасады. Олардың әлемге деген дәстүрлі көзқарасы - гуманистік идеалдың биіктігінен бастап - шиеленіскен өмір қайшылықтарын шешуге дәрменсіз болды, бірақ олар оларды қазіргі заманның барлық соқтығысуынан көрген және адамзат бейнесі шешуі керек ұлы міндет ретінде әр бейнеде сезінген перспективаны, мақсатты сақтады. Олардың ымырасыз гуманизмі және «қарғыс атқан сұрақтарды» дәйекті түрде қоюы 20 ғасырдағы көптеген жазушылар мен ақындарды шабыттандырды.
Алайда, классиктердің тамаша жетістіктеріне қарамастан, әдебиет тұтастай алғанда осы шешуші дәуірдегі ең үлкен сілкіністер мен дағдарыстарды басынан өткерді, мүмкін оның бүкіл өміріндегі ең үлкен кезең. Әдеби қозғалыс бетінде бірнеше бағыт бірден пайда болды, алдыңғы кезеңдерден айырмашылығы, бұл кезде күрес көбінесе көркем ойдың екі ағымының арасында өтті (классицизм - реализм, реализм - романтизм және т.б.). Осы жаңа тенденциялардың әрқайсысы көркем шындықты бейнелеуде эксклюзивті деп мәлімдеді және басқалармен бітіспес соғыс жүргізді. Біреуі ескі өнер призмадағыдай, түрлі-түсті түстерге бөлініп жатқандай әсер алды.
Менің байлығым, барым, нәрім... Ол сенсің – кітабым! Қай кезде де сарқылмайтын, ескірмейтін білім бересің де тұрасың. Оның есесіне ештеңе де сұрамайсың. Жан баласынан шексіз мейірбансың, ақылы тасқан данасың. Әркез санама рухани тыныштық ұялатып, сабырға шақырасың. Сөйте отырып күлкі сыйлап, бір кез жылатып та аласың. Сол үшін де сені шынайы дос санаймын. Сенің түрлі-түрлі кітаптарыңды оқып болғасын беттерді парақтай отырып әрбіріңді алғысым ретінде бір сипап, маңдайыңды сүйгендей мұқабаңды сүйемін ғой кіта Олай сүюімнің де себебі бар. Оны өзің де білесің. Бүгінгі күні сенің орныңды осал, арзан дүниелер ысырып жатыр. Көксандықтың да көрсетіп жүрген ортақол шоулары халықтың талғамын бұзды. Осынау арзан, болмашы бағдарламалар ойлауға мұрша бермейді. Бұл жәйтті қоғам көре тұра еш шара қолданбайтынын көріп ішім қан жылайды. Кітап оқып отырған адамды көз алдыңызға елестетіп көріңізші! Ол көркем әдебиет атты қиял-ғажайып, тылсым әлемге енеді. Оның өмірге деген құштарлығы пайда болады, қызығушылығы оянып, ойлануға мүмкіншілік туады. Мұндай сезімді сезіну де бір ғанибет қой оқыған адамға!
Ұлы философ Бэкон кітап жайында: «Кітап – заманалар толқынында тербеліп, көкірегіндегі қастерлі қазынасын ұрпақтан-ұрпаққа жеткізіп келе жатқан ой кемесі» деген екен. Сол ой кемесі – кітаптар арасынан маған, менің жан дүниемнің шартарабына әманда достық еншісіндей жұбаныш болар бір кітап бар. Ол – Әзілхан Нұршайықовтың «Махаббат қызық мол жылдар» кітабы. Қанша оқысаң да қайталап оқи бергің келетін көркем дүние дер едім мен оны. Жазушы жасаған образдарының шынайылығы мен үндестігі сені еріксіз тылсым әлемге жетелейтіндей. Бір ғана махаббат сөзіне көп мағына беретін автор сөздері бүгінгінің жастарының жетесіне жетерліктей ой салады. Ұлы Отанның патриоты етіп сезінтіп, оны махаббатым деп, Ербол арқылы тегіс қазақия жастарының бойына үлгі етеді. Иә, кеудесінде адамгершілік, берік махаббат ұя салмаған адам анасына да, Отанына да адал бола алмайтыны анық. «Әр жастың жүрегінде асыл махаббат болсын, сол махаббат әр жас отбасының алтын діңгегіне айналсын. Тек әр отбасының ғана емес, махаббат деген асыл жібекке түйілген отаншылдық, еңбекшілдік, достық, туыстық, бауырластық, дәстүріне деген жан-тәнімен берілгендік сезімдері біздің Ұлы Отанымыздың алтын діңгегі болсын!» - деп автор ел жанашыры ретінде жүрек жарды сөздер арнайды.Осындай майталман жазушылар, көркем шығармалар, оқырмандар көбейе берсе екен.
Менін отбасым! Мен оз отбасымды жаксы коремин. Менин отбасымда акем асыраушы, анам камкоршы, агам коргаушы. Акем аркашан менин айтканымды орындауга тырысады. Менин унаган заттарымды ар дайым алып береди. Мен акемнен айтканын булжытпай орындаймын. Бирак бул корыккандыктан емес, бул акеме деген суйиспеншиликтен. Анам мен ушин ерекше жан. Анам ардайым мени демеп, акыл кенес берип журеди. Ал агам мени ар дайым баскалардын ренжитуинен коргап журеди. Маган али кунге ешким ренжитип кормеген. Себеби мен кишкене болсын буртиган туримди агам корсе, тыныш отира алмайды, ардайым конилимди тауып алады. Менин отбасым менин кишкентай 1 ши отаным.
19 ғасырдағы реализм өкілдері - Толстой, Достоевский, Салтыков-chedедрин, Твен, Мопассан және басқалар қарастырылып отырған кезеңде орасан зор көркемдік қуатты туындылар жасады. Олардың әлемге деген дәстүрлі көзқарасы - гуманистік идеалдың биіктігінен бастап - шиеленіскен өмір қайшылықтарын шешуге дәрменсіз болды, бірақ олар оларды қазіргі заманның барлық соқтығысуынан көрген және адамзат бейнесі шешуі керек ұлы міндет ретінде әр бейнеде сезінген перспективаны, мақсатты сақтады. Олардың ымырасыз гуманизмі және «қарғыс атқан сұрақтарды» дәйекті түрде қоюы 20 ғасырдағы көптеген жазушылар мен ақындарды шабыттандырды.
Алайда, классиктердің тамаша жетістіктеріне қарамастан, әдебиет тұтастай алғанда осы шешуші дәуірдегі ең үлкен сілкіністер мен дағдарыстарды басынан өткерді, мүмкін оның бүкіл өміріндегі ең үлкен кезең. Әдеби қозғалыс бетінде бірнеше бағыт бірден пайда болды, алдыңғы кезеңдерден айырмашылығы, бұл кезде күрес көбінесе көркем ойдың екі ағымының арасында өтті (классицизм - реализм, реализм - романтизм және т.б.). Осы жаңа тенденциялардың әрқайсысы көркем шындықты бейнелеуде эксклюзивті деп мәлімдеді және басқалармен бітіспес соғыс жүргізді. Біреуі ескі өнер призмадағыдай, түрлі-түсті түстерге бөлініп жатқандай әсер алды.
Объяснение: