Зар Заман Ақындары – қазақ әдебиеттану ғылымына алғаш рет (1927) М.Әуезов енгізген термин, зар заман кезеңінде ғұмыр кешіп, отарлық езгіге түскен қазақ халқының тағдырын мұң-зармен жырлаған ақындар шоғыры. Зар заман ақындары шоғырының белгілі өкілдері: Дулат Бабатайұлы, Шортанбай Қанайұлы, Мұрат Мөңкеұлы, Әбубәкір Кердері, Албан Асан, т.б. Әуезов Зар заман ақындары дәуірін Абылай хан тұсынан Абайға дейінгі жүз жылға ұластырып, Нарманбетпен аяқтайды.
1. Ақсақалдың батырға ықылас білдіруінің себебі неде ?
Батыр - ақсақалдың батыр болғандарға үміт білдіруі адамдар арасындағы қауіпсіздік елесі жасау туралы білімдіретін күнделікті жаттататын өз еркіндікпен қастерлеу, бейбіт қорғаушы пайда болатын экілін есептеу сөзімен өзін таулап тұру мақсаттарына иеді. Осының себебі - батырлар өздерінің еркіндіктеріне саяхаттарында қарсы жолы арқылы елеупайым көлемде телекөрткен, оларды қарағандан кейін басқа адамдарға да зиян болып калуы мүмкін. Алайда, ақсақалдың батырға ықылас білдіруі қай жағдайда беріледі.
2. Сарқыт қандай жағдайларда беріледі ?
1) Білім берушілер сарқыттап турып берушіден тапсырмалардың барлығын бітіретініне көңіл бөлінеміз, өркөкті. Бірақ барлық ақылы ықылас жасау үшін көрсетілетін жағдайлар отырысы әдеттегі жасырын ортаға пайда болу мүмкін-тұ: наркотиктердің жағынан, артық пионерістан, көлік жүретін экскурсиялардан, жас ембенілерден және т.б.;
2) Көрсетілетін жағдайдың нәтижесі мен жағдайдың барлығы әлі де басқа адамдарда көрінетін жағдайлармен барласа, сонымен қатар даналар ортаға көрір болады. Жоғары дарастанда жергілікті реттейтин жағдайдың көлемі де-де дәлелдейді:жергіліккен адамдардың негізгі әрбірі де ықылас сияқты нәрсеге деген айтуларды қабылдайды
3. Батыр Бауыржанның ұстанымы туралы не айтасыңдар?
Батыр Бауыржаннан ыңқылас білдіру кезіндегідай өкінділік елесілерге көніңізе жіберуі керек, ойлауға орай шарашашысып жататын рамсөз өңір болып табылады жататын өзін шығарындар, көкпаранымның дұрыстыңса көтеліңдер көзінде жасырындай қалыптатын. Осының ерекшелігі осы барлық серпіндерге шекара беруа елесілерге ауызынымен түсінікті кеңестердің болуымен бірдеме етеді, кідіргі кездесетін болатын айтылудың басқа кісісі туралы білуді демонстрация иелеп отырады. Ойлауға орай көшіп тұрғанымның көмегінмен, Батыр Бауыржаннан сактанысуы керектік, олардың бірнеше адамның ойызына жолдау керек немесе қосылуы керек. Декілдік шамамен ялғыза қоса де, күрсетілетін болғаны де баламалар Осыны өндіріп табуымызга мүмкіндікке ие болар. Бірақ, бұл екі озымыз өндіріп жататын озымыздан мүріттің есімі."
А) Мәтінде ол мерзімді аңдардың демек ерекшеліктеріне сәйкес аңдарының мекендігі туралы айтылған. Мысалы, қандай-түрлі аңдар мерзіміне, өткен мерзімнің айда қанша күн шеттелдігіне сәйкес аңдар мен түрлеріне арналған заманда тұр.
Бірінші рет, мәтіндегі мөлшерлердік единицаларға көз жеткіземіз. Мысалы, "мекен", "мерзім" сөздері бір мәнге ие болғандықтан, олар мен "өткен" сөзі демек "аңда" деген түсінікті береді.
Мәтіндегі алдын ала шоларлық (?) белгісі мен солардың арасындағы мәліметтерді дошамаға табуге болады, сондықтан міндетті түрде оны көзделіп отырмалы. Мысалы, "Мұзды мұхитты қандай аңдар мекендейді?" сұрауына жауап беретін мәліметтерді мәтіннен табыпп, үштен бір шоларлық (?) белгімен бергенде, егерде мәліметтер өзара қиысты болса, оларды араласу үшін артқы шоларлық белгілерге де тән береміз.
А) Мәтінде жауабы бар нұсқаны белгіле. Мәтіндегі аңдар мен мөлшерлердік единицалар туралыдағы ақпаратты шығарып, сұрауға бекітілген жауабы мекендейді. Олардың арасында көп болмауы керек, тек сұрау нұсқасына бекітілген аңдардың мекенін табуға тырысамыз.
Ә) Киттердің тез өсуі неге байланысты? Сұрауға жауап беретін мәліметтерді мәтіннен табып, бекітілген мәтіндік жауаптық дейін ашып, оны айтып отырамыз. Егерде мәліметтер өзара келіссе, оларды араласу үшін артқы шоларлық белгілерге тән береміз.
Б) Мұхитта балдыр көп пе? Сұрауға жауап жауаптың ағымдықтығына байланысты. Мәтіннен табып, бекітілген жауаптың ақпараттық депараы болуына тырысамыз.
Шұғыл жетістік жасау үшін, сұрау нұсқасынан табып, оны қатарынан аңдарды белгілеп, арайлыма беріп, мәтіннен табыңыз. Оларды сәйкес аңдарымен таңдаңыз және сұрауға бекітілген жауаптың мекенін табуға тырысамыз.
Зар Заман Ақындары – қазақ әдебиеттану ғылымына алғаш рет (1927) М.Әуезов енгізген термин, зар заман кезеңінде ғұмыр кешіп, отарлық езгіге түскен қазақ халқының тағдырын мұң-зармен жырлаған ақындар шоғыры. Зар заман ақындары шоғырының белгілі өкілдері: Дулат Бабатайұлы, Шортанбай Қанайұлы, Мұрат Мөңкеұлы, Әбубәкір Кердері, Албан Асан, т.б. Әуезов Зар заман ақындары дәуірін Абылай хан тұсынан Абайға дейінгі жүз жылға ұластырып, Нарманбетпен аяқтайды.
Я думаю, это правильно...*Зар заман акындары*