Бір түлкі жүгіріп келе жатып, байқамай бір терең шунқырғы түсіп кетіпті. Шыға алмай тұрғанда, бір ешкі су іздеп жүріп, шунқырдын жаныны келіп ,түлкіні көреді.
- Ей, түлкі, не істеп тұрсың? - Депті. - Ой, қайтесін, демалып тұрмын. Сыртта ыстықтып, және шөлдем өліп едім. Шунқырдың іші салқын, түбінде тұп тұнық суы бар екен, - депті түлкі. Мұны естіп ешкі: «Мен де салқындайын, су ішейін», - деп ойлап, секіріп шунқырғы түсіпті. Сонда түлкі секіріп ешкінің үстіне мініп, онан мүйізіне табан тірепті де, секіріп далаға шығып, жөніне кетіпті.
Әбу Наср әл-Фараби ілімі шығыс ойшылдарына, аристотельдік және жаңа платоншылдық көзқарастарға сүйенеді, оларға жаңа сипат береді.
Әбу Наср әл-Фараби мұраларының Қазақстанда түбегейлі зерттелуі 20 ғасырдың 60-жылдарында ғана қолға алынды. Оған алғаш бастамашы болған қазақ ғалымдары Ақжан әл-Машани (Машанов) мен Қаныш Сәтбаев еді. Әбу Наср әл-Фарабидің 1100 жылдығына орай шығарылған ЮНЕСКО шешімі бойынша 1975 жылы Алматыда халықаралық конференция өткізілді.
Әл-Фараби өмірінің соңғы жылдарын Шамның Халаб қаласында өткізді. Әбу Насыр әл-Фараби 950жылы қайтыс болған. «Фараби қазасы туралы екі дерек бар, — дейді М. Хайруллаев, — Біріншісінде ғалымдар оны Шамда қайтыс болған десе, екіншісінде Әбу Насыр қасына бірнеше адам ертіп, Асқалан қаласына бара жатқада жол торыған қарақшылардың қолынан қаза тапқан.Сайф ад-Даула қарақшыларды тауып, дарға асқан »