1. Әңгімедегі ұлттық тәрбие мен қазіргі қазақ отбасындағы тәрбие туралы не айтар едіңдер? 2. Жазушы әке бейнесін қалай бейнелеген? 3. «Жеті атасын білмеген -жетесіз» деген сөзді қалай түсінесіңдер?
1)Шығармадағы ұлттық тәрбие мен қазіргі қазақ отбасындағы тәрбие туралы не айтар едіңдер ? Салыстырмалы талдау жасаңдар . • Бауыржан Момышұлының нақыл сөздерімен танысып , « Ұшқан ұя » әңгімесіне сай келетін нақыл сөздерінің мәнін ашыңдар . Шығармадан мысал келтіріңдер . • Әңгімедегі құндылықтарды тауып , оларды материалдық және рухани құнды лықтарға жіктеңдер• « Тәрбие – тал бесіктен » деген сөздің мәнін ашып , бүгінгі қазақ отбасындағы торбие туралы сөз қозғаңдар . • Шығармада ер баланы торбиелеуде екенің ролінің ерекше екендігін аңғарамыз . « Әке көрген оқ жонар , шеше көрген тон пішер » деген халық даналыгы да текке айтылмаған . Бауыржан Момышұлының өкесінен алған тәрбиесінің ерекшелігіне тоқталып , оз көзқарастарыңды білдіріңдер . • « Үшқан ұя » шығармасы қамтитын уақыт кезеңіне тоқталыңдар . • Әңгімеден көненің көзіндей салт - дәстүрлеріміз бен әдет - ғұрыптарымыз қазақтың ұлттық болмысымен астасып жатқанын байқаңдар . Құндылықтарымызга сусындаған қазақ баласының бейнесін жаса.
3)Ұрпағына жеті атасын үйрету – атадан балаға жалғасып келе жатқан қазақтың тәрбиелік дәстүрі. Жастайынан балаға әкеден бастап ағайын-туысты, нағашы жұртын, алыс-жақынды таныстыру, ата-тегін, руын, ел жұртын білдіруге ерекше көңіл бөлінген. «Жеті атасын білмеген жетесіз» дегендей, әрбір азамат сөзге қалмас үшін өзінің жеті атасын білуге тиісті.
«Жеті атасын білген ұл жеті жұрта жөн айтар» деген аталы сөзді арқау етіп, баласына ата тарихын жастайынан жаттатып, ел-жұрт тарихын білу – ер-азаматты ерлікке, елдікке баулиды деп ұққан. Әкесі, атасы балаға тек жеті атасына дейінгі бабаларының атын жаттатып қана қоймай, олардың қандай адам болғанын, елі-жұрты үшін еткен ерлігі, өнегелі істері жайында әңгімелеп берген. Осы арқылы бала ата дәстүрін жалғастырса екен деген мақсат көзделген.
ҚАЗАҚ ӘДЕБИЕТI — қазақ халқының ғасырлар қойнауынан ұрпақтан ұрпаққа жеткен рухани, мәдени мұрасы, сөз өнерiнiң асыл қазынасы. Қазақтың сөз өнерiнiң тегi әрiден, түркi тiлдес тайпалардың өз алдына халық болып қалыптаспай тұрған кезiнен басталады. Халық фольклоры мен поэзиясының негiзi сол тайпалар шығарған ертегi, аңыз, мақал-мәтелдерде жатыр. Батырлардың отаншылдық сезiмi, туған халқының азаттығы жолындағы күрестерiн жырға қосқан батырлық эпостар («Қобыланды батыр”, «Алпамыс”, «Ер Тарғын”, «Қамбар батыр”, т.б.), халық арасына кең тарап, сүйiктi шығармасына айналған, жастардың адал махаббаты, алмағайып тағдыры жырланған лиро-эпик. дастандар («Қозы Көрпеш-Баян сұлу”, «Қыз Жiбек”, т.б.) қазiргi Қ. ә-нiң өз алдына мол мұрасы болып саналады; қ. Ауыз әдебиетi. Ежелгi түркiлердiң арғы ата-тегi саналатын сақтардың батырлық жырлары арасындағы мазмұн, түр, стиль бiрлiгi көркемдiк дәстүр жалғастығы тұрғысынан ғыл. негiзде дәлелдендi. Сол себептi б.з.б. дәуiрлерде шығарылған «Алып Ер Тоңға”, «Шу” батыр, «Атилла”, «Көк бөрi” және «Ергенеқон” дастандары бүгiнгi Қ. ә-нiң қайнар-бастаулары болып табылады. Сондай-ақ аталған қаһармандық дастандар өзiнен кейiнгi тарихи кезеңдердегi — Түрiк қағандығы тұсындағы (8 ғ.) әдеби жәдiгерлердiң («Күлтегiн”, «Тоныкөк”, «Бiлге қаған” жырлары) жазылуына үлгi-өнеге, негiз болды. Түрiк қағандығы тұсындағы жазба әдебиет өзiнен бұрынғы сақтар мен ғұндардың ауыз әдебиетi үлгiлерiмен генезистiк, типол., дәстүрлiк үндестiкте дамыды. Түрiк қағандығы дәуiрiнде шығарылған ерлiк эпосының бiрi — «Қорқыт ата кiтабы”. Ал, бұдан кейiнгi Қарахан мемлекетi тұсындағы немесе ислам дәуiрi (10 — 12 ғ.) деп аталатын тарихи кезеңдегi түркi халықтарының қоғамдық-мәдени даму тарихындағы Қайта өркендеу — Ренессанс дәуiрi деуге болады. Бүкiл түркi қауымын әлемге танытқан Әбу Наср әл-Фараби, Әбу Әли ибн Сина, Әбу Райхан әл-Бируни, Махмұт Қашқари, Жүсiп Баласағұни, Ахмед Иүгiнеки, Қожа Ахмет Иасауи, Сүлеймен Бақырғани, т.б. осы Қайта өркендеу дәуiрiнде тарих сахнасына шықты. Олар өзерiнiң ғыл. және көркем туындыларында гуманистiк идеяларды, адамгершiлiк пен қайырымдылықты, т.б. iзгi қасиеттердi көтердi. Бұған әл-Фарабидiң «Риторика”, «Поэзия өнерi туралы”, ибн-Синаның «Даныш-намесi” («Бiлiм кiтабы”), әл-Бирунидiң «Хикметтерi” («Даналық сөздерi”), Махмұт Қашқаридiң «Диуани лұғат ат-түрiк” («Түркi сөздерiнiң жинағы”), Баласағұнидiң «Құтты бiлiгi”, Иасауидiң «Диуани хикметi” («Ақыл кiтабы”), Бақырғанидың «Бақырғани кiтабы”, т.б. толық дәлел бола алады.
Олимпиада ойындары ежелгі а ң өткен тарихының дамуымен байланыстырады. Осы күнге дейін ойынның пайда болу мерзімі нақты айтылмаған. Олимпиада ойындарының пайда болу себебі нақты болмаса да, олимпиада ойындарының пайда болуы жайында эллиндерде бірнеше қызықты аңыздар бар. Алғашқы ойындар Зевс құдайының құрметіне б.з.д 776 жылдан бастап төрт жылда бір рет Олимпия қаласында өткізілетін. Кейін б.з. 394 жылы Византия императоры Федосий І-нің бұйрығы бойынша тоқтатылды. Бұл ойындарда әскери дайындық, дене шынықтыру өнерін көрсету байқаулары, дәстүрге айналған ақындар мен шешендер айтысы, әр түрлі өнер көрмелері ұйымдастырылған. Олимпиада ойындары кезінде соғыстар тоқтатылып, қасиетті тыныштық орнайтын дәстүр қалыптасқан. Осы кезде бір айдан үш айға дейін бүкіл Эллада жерінде қару жұмсауға, тіпті ойынды тамашалаушыларға қару-жарақпен келуге тыйым салынған.І
Астында тұр жаздым
Объяснение:
1)Шығармадағы ұлттық тәрбие мен қазіргі қазақ отбасындағы тәрбие туралы не айтар едіңдер ? Салыстырмалы талдау жасаңдар . • Бауыржан Момышұлының нақыл сөздерімен танысып , « Ұшқан ұя » әңгімесіне сай келетін нақыл сөздерінің мәнін ашыңдар . Шығармадан мысал келтіріңдер . • Әңгімедегі құндылықтарды тауып , оларды материалдық және рухани құнды лықтарға жіктеңдер• « Тәрбие – тал бесіктен » деген сөздің мәнін ашып , бүгінгі қазақ отбасындағы торбие туралы сөз қозғаңдар . • Шығармада ер баланы торбиелеуде екенің ролінің ерекше екендігін аңғарамыз . « Әке көрген оқ жонар , шеше көрген тон пішер » деген халық даналыгы да текке айтылмаған . Бауыржан Момышұлының өкесінен алған тәрбиесінің ерекшелігіне тоқталып , оз көзқарастарыңды білдіріңдер . • « Үшқан ұя » шығармасы қамтитын уақыт кезеңіне тоқталыңдар . • Әңгімеден көненің көзіндей салт - дәстүрлеріміз бен әдет - ғұрыптарымыз қазақтың ұлттық болмысымен астасып жатқанын байқаңдар . Құндылықтарымызга сусындаған қазақ баласының бейнесін жаса.
3)Ұрпағына жеті атасын үйрету – атадан балаға жалғасып келе жатқан қазақтың тәрбиелік дәстүрі. Жастайынан балаға әкеден бастап ағайын-туысты, нағашы жұртын, алыс-жақынды таныстыру, ата-тегін, руын, ел жұртын білдіруге ерекше көңіл бөлінген. «Жеті атасын білмеген жетесіз» дегендей, әрбір азамат сөзге қалмас үшін өзінің жеті атасын білуге тиісті.
«Жеті атасын білген ұл жеті жұрта жөн айтар» деген аталы сөзді арқау етіп, баласына ата тарихын жастайынан жаттатып, ел-жұрт тарихын білу – ер-азаматты ерлікке, елдікке баулиды деп ұққан. Әкесі, атасы балаға тек жеті атасына дейінгі бабаларының атын жаттатып қана қоймай, олардың қандай адам болғанын, елі-жұрты үшін еткен ерлігі, өнегелі істері жайында әңгімелеп берген. Осы арқылы бала ата дәстүрін жалғастырса екен деген мақсат көзделген.
2) нің фотасы жоққой