Бүгінгі студенттер Интернет әрқашан болған әлемде өсті. Әжелеріміз қанша күңкілдесе де, дүниежүзілік желі мүлдем «еркелетпейді». Кез келген ақпаратты лезде тауып алыңыз, сізден он мың шақырым жерде, басқа елде тұратын досыңызбен сөйлесіңіз - жарты ғасыр бұрын адам бұл туралы армандаған да емес. Ал бізде бәрі бар! Интернетті дұрыс пайдалансаңыз, оның пайдасы орасан зор. Бірақ оның кемшілігі де бар екенін есте ұстаған жөн. Иә, сіз Интернетте кез келген нәрсені таба аласыз. Қазір ақпарат өте көп, кейде тіпті тым көп. Өкінішке орай, шынайы және сенімді ақпарат ақпараттық қоқысқа батып барады және барлық дереккөздерге сенуге болмайды. Сонымен қатар, ақпаратты, әсіресе бейне форматында үздіксіз тұтыну зиянды болуы мүмкін. Көптеген психологтар дабыл қағуда: балалар, жасөспірімдер мен жастар зейінін шоғырландыру қиынға соғады, олардың назары «секіреді». Және бұл сіздің оқуыңызға және болашақ өміріңізге кері әсер етуі мүмкін.
Алаш қозғалысы» деген атауға ие боларлық дербес үдеріс ретіндегі сипаты және қозғалысқа қатысқандардың мүмкіндігінше толық тізімі.
Қозғалыстың бастауы туралы айтқанда, ең алдымен, Алаш қайраткерлерінің өз еңбектеріне үңілгеніміз жөн. Өйткені, олардың еңбектерінен қозғалыстың қайнар көздері жөнінде бізге тірек боларлық деректер табамыз. Айталық, Алаш көсемі Әлихан Бөкейхан 1905 жыл туралы: «Бүкіл дала саясат аясына тартылып, азаттық үшін қозғалыс тасқыны құрсауына енді» /1,283/ десе, Міржақып Дулатұлы: «Жұртқа бірдей жақсылық таңы атқан 1905 жылдан бері біздің қазақ жұрты да басқалардың дүбіріне елеңдеп, солардың ісіне еліктеп ұлт пайдасын қолға ала бастады
Бәріңіз бір-бір бедеу мініпсіңіз,
Ойын-күлкі сәулетпен жүріпсіңіз.
Жібек сұлу дегеннің ауылы жақын,
Бар еді, балам, қандай жұмысыңыз? («Қыз Жібек» жырынан)
- Жібермен, жібермен қызыл түлкі!.. Алдымда тау тұрса да, тайынбаған! (Ғ.Мұстафин)
Ашу – бөрі, ақыл – қой,
Аралас бағып тұра алман,
Көз – төреші, көңіл – хақ!
Әмірін екі қыла алман! (Аралбай ақын)
Объяснение:
Мағыналық, стильдік қызметі бар ерекшеліктерді пайдалану нормадан жөнімен ауытқу болады.
Болымсыз етістіктің келер шақтық тұлғасының бірі 1-жақта – ма-й-мын... болуы – грамматикалық норма. Сонымен қатар ол ауытқып –ман... түрінде де жұмсалады:
Ескі бише отырман бос мақалдап,
Ескі ақынша мал үшін тұрман зарлап!
Қазақ тілінде қалау райдың 1-ші жақ көпшесінің үш түрлі қосымшасы бар:
Негізгі тұлға –йық/-йік: барайық, келейік, білейік. Сонымен қатар әдебиетте кейде – лық/лік және лы/лі тұлғалары қолданылады:
Кел балалар, оқылық!
Оқығанды көңілге,
Ықыласпен тоқылық!