М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
asadhfdgj
asadhfdgj
18.11.2022 17:34 •  Қазақ тiлi

1.Оқылым. Мәтінді оқып, мәтін мазмұны бойынша тапсырмаларды орындаңыз.

Бабаларымыз төрт түлікке ерекше көңіл бөлген. Орі ас-ауқаты, әрі киімі, әрі көлiri, кымы - ем, әрі байлығы болғандықтан, қазақ үшін осы торт түлік мал аса қымбатты дүние болғаны белгілі. Еңбеккор казак халкы мал өнімдерін өте орынды пайдаланып отырған

Төрт түлік малдың ішіндегі ең касиеттісі түйе болып есепсаrен. Ол кырык күн

шеде шыдамды, жүк артса – колік, жесе - ст, ал жуні киімге жараған. Қазақтар түйенің

жүнінен түйе жүн шекпендер киген. од женіл әрі жұмсақ сырт киім болған. Түйе күшті, жүйрік, шыдамды жануар. Казактың каснетті малдарының бірі – жылқы. Жылқы малын аса жоғары бағалаған

казактар оны улкен ас-тоїйларда жарыска салып, бас бәйгесіне мол дүние беретін болған. Ер азаматтарға жасалатын сыйдын да үлкені ат мінгізіп, шапан жабу болған. Түйе мен жылқыны, егінді келік ретінде пайдаланады, шанаға, арбаға, малға жетеді, салт та мінеді.

Сиыр малы момакан. Қазақтар үшін көбінесе тамакка жараған, ет, сүт, айран, каймак, май, құрт, ірімшік сияқты сиырдың берген берекесі болған. Сиырды кейде кешке де, егіске де пайдаланып отырған. Сиыры жок уй ас-ауқаты жұтан уй болып есептелген.

Қой – торт түлік малдың ішіндегі казактың ең сүйіктісі десе де болады. Өзі майла, есімтал, момакан, те ет алып, қонақ кәдеге асарап отыратын, суті маїлы арі жугымды кой малын ата-бабамыз ерекше қастерлеген. Қой өсу жасына орай козы, марка, тоқты, бағыдан, тұсак, азбан, ісск, кошкар, саулык деп аталады. Ешкі де казактар үшін өсімтал малдың бірі болгандыктан, кадірлі. Ешкінің егі жеңіл әрі сінімді, сүті аса құнарлы болады.

Төрт түлік малдың өзі қадірлейтін басын казактар басқаrа бермеген, онда жұтаңдық орнап калады деп есептеген. Әрбір рудың өз малына салатын таңбасы болган. Оны олар малдын кулагына, мүйіnіне, жамбасына салатын болған,

1. Қазақтың төрт түлік малыш атаңыз.

2. Жылқы малының пайдасы мен ерекшелігін атап жазыңы.

3. Казак халкы үшін өсімтал мал кайсысы?

А) сиыр, кой. В) жылкы, ешкі

С) ешкі, кой Д) түйе, бұзау

1

4. Сын есімді белгілеңіз,

А) сүт, аран В) күшті, мүйіз

С) есептеген, мінеді

Д) шыдамды, кадірлі

5. Сөйлемді толыктырыны «Сыйлык ретінде ұсынылатын ең үлкені... »

6. Берілген сөздердің синонимін табыңыз

кымбатты

колдану

2. Жазылым.

Суреттерді пайдаланып, осы оқиға туралы баяндап, алыстағы досыңызға хат жазыңыз. Хатта

оқшау сөздерді қолданыңыз, тыныс белгілерін койыныз.

Kaakam.

Сіз ата-анаңызбен бірге ұлттық аспаптар оркестрінін концертіне барышы. Концерт унады ма диамады ма?

Неліктен?

Кандай сезімде болдыцы ?​


1.Оқылым. Мәтінді оқып, мәтін мазмұны бойынша тапсырмаларды орындаңыз.Бабаларымыз төрт түлікке ерекш

👇
Открыть все ответы
Ответ:
natka5031980
natka5031980
18.11.2022

Ұлы Жібек жолы өте маңызды сауда жолы болған. ұлы Жібек жолы арқылы сауда саттық жасаған, жібек мата сатқан.

Ұлы Жібек жолы - адамзат өркениеті жасағын тарихи ескерткіштердің бірі. Біздің дәуірімізден бұрынғы II ғасырдан басталған бұл жол, Еуропа мен Азияның-Батыс пен Шығыстың арасын жалғастырған көпір болған. Оның Қазақстан жерін кесіп өтетін тұсында, VI ғасырдан бастап екі бағыт: Сырдария және Тянь-Шань жолдары бағыттары кең өрістелген. Бірінші жол Қытайдан басталып, Шығыс Түркістан Қашқар арқылы Жетісуға, содан Сырдарияны жағалап, Арал маңынан әрі қарай Батыс елдеріне өткен.

4,4(1 оценок)
Ответ:
fkireeva
fkireeva
18.11.2022

ответ:

Объяснение:Қазақстан аумағындағы орта ғасырдағы ең қуатты мемлекеттер саналған Алтын Орда және Шағатай Ордасының пайда болуы бір жағынан сауда-саттық пен қала мідениетінің өркендеуінеәсер етті. Алтын орда дәуірінде кошпенділер отырықшылық өмір сүріп, егін шаруашылығынын игілігін көрді.Алтын орданың екі арнаға болінгенімен, бір-бірімен өзара үйлесім тапты. Демография жағынан бол мәдинеті Евразияның көшпенділері мен отырықшы халықтары құрады сонын нәтижесінде Сығанақтың, Женттін, Саураннын, Отырардын міденеті қайта қалпына келтіріліп өркендеді. Қалаларда қыш өндірісі, кірпіш күйдіру, мыстау, қолалау,алтындау,зергерлік,әйнек өндіру,сүйек кесу, тас кесу, тоқыма мен кілем тоқу тәрізді кәсіптер дамыды. 15 ғ ортасында сауда саттық қайтадан жолға қойылып, орта Азияда тауар ақша қатынасының айтарлықтай дамығаны байқалады, оған Отырарда, Түркістанда және басқа Қазақстанның қалаларында кейіннен табылған тенгелер дәлел. Орталық Қазақстандағы Жошы хан(14ғ) мазары, Тараздағы Дәуіт-бек (14ғ) мазары, орталық Қазақстандағы Алаша хан мазары(14-15ғ), Түркістандағы Қожа Ахмед Яссауи мазары(14-15ғ), Сығанақтағы Көк Кесене, Отырардағы мешіт ғимараты, монша құрылыстары(14-15ғ) сол кезеңнің ғажайып сәулет ескерткіштері болып табылады. 13-15ғғ рухани өмір қайта жанғырғанымен, моңғол тілі Қазақстанда кең тарала алмады. Мөңке мен Батый хан тұсында бүкіл мемлекеттік және ресми құжаттар түркі тілінде жүргізілді. Алтын орда дәуіріндегі жазба әдебинт қыпшақ, оғыз және қарлұқ тілдерінде жүргізілді. 13-15ғғ. Қыпшақ тілінде діни-дидактикалық сипаттаы бірқатар кітаптар мен сқздіктер шықты. Бұл орайда мына әдебиеттерді ерекше атауға болады: «Кодекс куманикус»,»Оғызнама»,сондай-ақ авторлық туындылар, Яғни Хорезмидің «Мухаббат-намасы»,Кутбтың «мен Шырыны», Сайф сараның «Гүлістан би-түркі», Дүрбектің «Жүсіпп-Зылихасы», Рабгуздің «Киссас уль-ания» және т.б.13-15 ғғ. Жазба әдебиетпен бірге көшпенділердің дәстүрлі жанры-ауыз әдебиеті қатар дамыды. Әсіресе бұл кезенде жыршылық дәстүрге ерекше мән беріліп, Асан қайғы, Қазтуған,Доспанбет және Шалкиіз жыраулардың жырлары ел арасында кеңінен тарады. Мұндай көркемдік дәрежесі жоғары шығармашылық құбылыс Сыпыра жырау мен Кетбұғадан басталады. Халықтың айтуынша, Кетбұғы Шыңғысханға арналған сазында Жсшының өліміне байланысты жоқтау айтқан еді. Тоқтамыс ханның тұстасы болған Сыпыра жырау Алтын Орда беделі үшін белсене күресті. Жыраулардың есімі халықтың ауыз әдебиеті мен бірқата жырлары арқылы қазіргі ұрпаққа жейін жетіп отыр. Ауызша айтылып келген эпостық шығармалардың орны ерекше. Эпостық жырлар (Едіге, Қобыланды батыр, Ер Тарғын, Алпамыс батыр, Қамбар батыр, Ер Сайын )Алтын Орданың тарихн, хандардың қызметі мен батырлардың сыртқы жаулардың елді қорғаудың ерліктерін мадақтап, жырға қосты. 14ғ орта кезінде Қазақстан даласында ислам діні кеңінен тарады. Қазақств\анда исламды насихаттау үшін діни суфизм ағымы-яссауи мен накшбанди пайда болды. Қыпшақ тілінде дін уағыздарына байланысты зерттеу трактаттары жазылды. 1430ж Құранға, онвң сүрелеріне түсіндірме берілген «Китаб ад-Дагва» еңбегінде исламның әдет-ғұрыптары, шариаттың мінез-құлық ережелері, діни құқықтары тураы жан-жақы жазылды. Дегенмен көшпелі бұқара халықтың санасында дәстүрлі діни нанымдар сақталып қалды. Қорыта айтқанда, 13-15ғ кезеңі Қазақстан тұрғындары үшін материалдық жағынан да, рухани мәдениеті жағынан да гулдену дәуірі болды. Тұтастай алғанда, бұл кезеңде қазақтардың материалдық және рухани мәдениетінің негізі қаланды.

4,4(40 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Қазақ тiлi
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ