Абай шығармасының идеясы , мәні :
Абай шығармасынан тәрбие алу қажет. Оның өлеңдері, шығармалары жаман адам болмасын деп шығарылған . Бірақ көп адамдар оның мағынасын түсінбейді . Жақсы болған өзіңе дұрыс . Жақсы адамдарда өмірде аз .
Абай өлеңіндегі жағымсыз қылықтар:
Қырсықтық жаманшылдық ,өсектен, өтіріктен, мақтаншақтықтан, еріншектіктен, бекер мал шашпақтықтан қашық болуға, бес асыл іске — талап етуге, еңбекті сүюге, терең ойлай білуге, қанағатшыл болуға, қайырымды рақымшылық жасауга шақырды.
Салыстыру :
Жаман адам өмірде көп өтірік айтады , кейін өтігігі ашылып , оны жан-жағындағы адамдар жамандайды . Ал біреу сені жамандаған саған ұнамайды . Сондықтан Абай атамыз тату , жақсы адам болайық деп шақырған .Жаман болғанша жақсы болу қажет , сенің жақсы адам болғаның бәріне жағымды болады . Және сені мақтан тұтады . Мақтаған дұрыс , бірақ тым мақтаншақ болмау керек .
Қазақстанда тұратын немістердің өз араларында тойлайтын ұлттық мейрамдары бар.
Мысалы, аптаның соңғы күндерінде «ата-аналар күні» деп аталатын мейрамын тойлайды. Қайтыс болған кісілердің аруақтарына бағыштап түрлі тәтті тоқаштар мен бәліштер пісіріп, туыстарына таратады.
Жаз айының 24 жұлдызында Иванов күнін атап өтеді. Бұл мейрамда иониттер мен мальталық серілер лаулатып алау жағып, бір-бірінің қолдарынан ұстасып отты айнала алуан ойын-сауық құрады. Лаулап жанған отты үш рет айналып, малдарын айдап өткендер бақытқа кенеледі деген сенімді ұстанады. Оттан қалған шоқты мал қораға шашудың мақсаты малды, малшыларды жамандықтан қорғау болып табылады. Қазақстандағы немістер әлі де шіркеу әулиелеріне табынып келеді.
Мұсылман елдеріндегі күзде тойланатын «сабан тойына» ұқсас немістерде әр науқан аяқтала келе мереке жасайды. Сондай-ақ, жаңа жыл шыршасын әсемдеуге еліміздегі немістердің балалары да атсалысып, ерекше мән береді. Мейрам барысында үлкен-кіші жайнаған дастарқан басына түгел жиналып, ән айтып, би билеп, ойындар ойнайды, бір-біріне сыйлықтар ұсынады. Бұл балаларды ізгілікке, шеберлікке үйретудің халықтық дәстүрі.