Ғылыми-фантастика өнердегі дербес жанр ретінде ХХ ғасырда қалыптасқанымен, оның қайнар бастаулары ежелгі әпсаналарда, ауыз әдебиетінде жатыр. Оған қиялғажайыптық, ертегілік қасиет те тән. Қазақ ғылыми фантастикасы, басқа да әдеби жанрлар тәріздес, әуелi жұртшылықты ғылым негіздерімен етене танысуға шақыруға түрткі болуы тиіс. Ол үшін жаңашыл үн керек еді. Қазақ ғылыми фантастикасы ондай ғылым насихаткерiн де тапты. Ол Шәкәрім Құдайбердіұлы еді. Өзінің нақтылы тақырыбы жоқ, алғашқы жолы: «Мен адамның таппаймын өнерлісін...>> деген өлеңінде «...Іш жарып, ішек жалғап, сүйек қиып, Жамайды ерін, мұрын, түскен тiсiн. Аэроплан, телефон, громофон, электр, радий мен магнит ісін..." - дейді. Бір қараған көзге осы жерде ақын Шәкәрім ғылым мен техниканың өткен ғасырымыздың елең алаңындағы су жаңа жетістіктерінің, өзіне салса, танымгері. Оқырманға салса - өлең тілімен жырлаған тәлімгер міндетін атқарып тұрған секілді. Иә, «секілді» емес, шынында да солай...
Тағы бір жағынан алып қарасақ:
Осыншама өнер тауып, асқан адам,
Әлемнің қиын сырын ашқан адам.
Ол үшін өмірге де айла табар,
Өлмей, жетер бірталай жасқа да адам!..
Керемет! Бұл дегеніңіз – кәдімгі кісі ағзасының белсенділігін мейлінше ұзарта тусу амалын қарастыратын медицина саласы - геронтология ғой.
Шәкәрім “кісі мәңгілік жасауы тиіс” демейді. Тек қана "өлмей, жетер бірталай жасқа да" дейді. Мұның өзінде де автордың өз заманынан едәуір озушылығы бар. Өйткені: Шәкәрім осы туындысын жазған тұстары қазақ ауылындағы, санақ көрсеткіштеріне жүгінсек, өмір ұзақтығы алпысты ғана алқымдаса керек. Демек, мына екі жол – ақынның ертедегі бір замандағы, Қорқыт атаның аңсауының рухани жалғасы тәрізді, арманы десе де, қия десе де болады.
Яки, Шәкәрім ішінде қисынды қиял элементтері ұшырасатын ғылыми фантастикалық дүние берді деуге болады.
мәтін бойынша 3 проблемалық сұрақ құрастырыңыз
Мәңгілік ел – мұратым" қазақ халқының өткен тарихынан бастау алып.Ежелден тамыры тереңге жайылған тарихтан сыр шертер болсақ, біз қазақтар не көрмедік, қанша қиын жағдайларды, ашаршылық, соғыс, елден жыраққа көшіп кету, тілімізден айырдық. Бірақ осы қиындықтардың бірде-біріне мойымастан осы күнге де жетіп отырмыз. Тәуба, міне осының өзі – мәңгілік ел-мұраты.Керей мен Жәнібектің қазақ хандығын құрып,біртұтас ел бірлігін сақтауынан қазақ халқының , мәңгілік ел -мұратының осыдан бастау алатынына көзіміз жетті.Қазақ халқына қолдан жасалған ашаршылықтың кесірінен қазақ халқының тарыдай шашылып,қойдай қырылғанын біз тарих беттерінен куасі болғамыз.Өзге мемлекеттергі ауып көшіп кеткенін білеміз.75 жыл Кеңес өкіметінің құрамында болып,ұлтымыздың салт-дәстүрін,өздігімізді ұмытып жібердік.Ұлттық мерекеміз Наурыз мерекесі ,айт мереклерінің тойлануына тиым салынғанын анамнан естіп күрсінгенім .Сол кездегі жоғарғы жұмыста істейтін ағаларымыз әкесі дүниеден өтсе жаназаға бармау бұл адамилық қасиетке керағар жағдайларды естіп ойланасың.Сонда да біз мойымадық.Наурыз мерекесін біз 1988 жылға дейін тойлаудан қалдық.Тарихтан ата-бабаларымыз білектің күшімен,ақын-жазушыларымыз қаламның ұшымен күрескенін білеміз.
Объяснение:
крч осы