Объяснение:
Орталық Азиялық ұшы қиырсыз ұлы даланың өлеңді ойлары, шалғынды қырлары, орманды белдері көшпенді мал шаруашылығымен айналысқан бабаларымыздың құтты мекені болғандығы анық. Аталған аймақта кездесетін түрлі дәуір тарихынан сыр шертетін мұралар қатарынан жерге тігінен қадалған, кейде уақыт ырғағына шыдамай қисайып, құлап жататын тас мүсіндер дараланып, алыстан мен мұндалап шақырады. Халық арасында «балбал тастар», «сын тастар», «батыр тастар» т.т аталынатын бұл тас мүсіндер өзіндік ерекшелігімен, көркем безендірілуімен талайдың таңдайын қақтырып тамсандырады.
Кейінгі ғылыми зерттеулер Орталық Азиядағы монументті ескерткіштердің қойылу кезеңін сонау ықылым заманнан, яғни сирек кездесетін аңдар бейнеленіп, арнайы ойықтар ойылған энеолиттік стеллалардан бастап, қола дәуірінің тас мүсіндері, ерте темір дәуір бұғы тастары және ортағасырлық түркі, қыпшақ тас мүсіндері сияқты маңызды топтарға бөліп қарастырады.
Ерте орта ғасырларда ұлы Қытай қорғанынан бастап, Қара теңіз бен Каспий теңізіне дейінгі аралықтағы кең даланы мекендеген түркілердің археологиялық ескерткіштерін жер тастардағы жазба-сызбалар, тас мүсінді ғұрыптық қоршаулар, сауыт-сайманы, тұлпарымен қоса жерленген обалар т.т құрайды.
Ерте кезеңнен бастау алған антро тастарды қою рәсімі түркі қағанаты кезеңінде шарықтау шегіне жетіп, еске алып құрбандық шалуға арналған тас қоршаулардың жанына еске алушының шынайы келбеті қашалған тастар тұрғызыла бастайды. Аталған дәстүр мұсылман діні дендеп еніп ығыстырғанға шекті жалғаса берген.
Алғашқы тас мүсін зерттеушілері Оңтүстік орыс даласынан табылған қашалу мерзімі орта ғасырлардың соңына қарай жасалған әйел адам бейнесі кескінделген тас мүсінге қатысты «каменная баба» атауын берген, содан бастап бұл атау жалпылай ғылыми ортада көне түріктік тас мүсіндер атауына айналып кете барған дейтіндер де бар.
Шындығында ерлердің, әйел затының да бейнелері сомдалатын тас мүсіндерді зерттеуші жат тілділіктер аталған аймақта тұратын байырғы тұрғындармен жүргізген мүсіндер жайлы этнографиялық сауалнамаларына олар өздерінің «тас бабалары» екендігін түсіндірген.
Зерттеушілерге алғашқы кезіккен әйел заты сомдалған тас мүсін болғандықтан олар баба сөзінің түбіне терең бойламастан сөзбе-сөз «каменная баба» қылып шығара салғандығын академик Ә.Марғұлан еңбегінде ескертіп өткен.
Түркі қағанаты кезеңі тас мүсіндерін зерттеуші ғалымдардың тұжырымдамалары бойынша ғұрыптық қоршаулардың шығыс жақ қырына кісі бейнесі қашалған тас мүсіні қойылып, кейбірінің қарама-қарсы алдына қатарлана тігінен «балбалтастар» тұрғызылған. Олардың саны 1-2 бастап ондаған тас балбалдарға дейін жетеді. Ал, аталған тастардың қойылу себебін зерттеушілер; «мүсіні қойылған түркілік батырдың тірісінде жекпе-жекте өлтірген жауының санына қарай тұрғызылған» десе, келесілері «еске алу рәсіміне жиналушылардың аттарын байлайтын «ат ағаш» ретінде орнатылған» деген пікірлерін білдіреді.
Орхон руна жазуын зерттеп оқушыларға тас мүсіндер атауы «Балбық», «Былбыл» ретінде таныс.
Қорыта келгенде Бектеріне, Қағандарына, батырларына т.б қойған мүсін тастарын, жауларының құрметіне тұрғызылған балбалдарын, ерлікке толы тарихын қашап жазған бітік тастарын, қой тастарын т.т «Кәріліктен немесе аурудан өлгенді ар санаған, шамасы жеткенше ұрыс алаңында жан тапсыруды қалаған» - ер түркілердің ұрпағы ретінде бабаларымыздың ұлы мұраларының жалпылай атауын «Баба тастар» атағанымыз жөн сияқты.
Менің атам мен әжем қазір зейнеткерлер. Жұмысқа бармағанмен олардың тіпті бос уақыты жоқ. Атам есік алдындағы бау-бақшаға күтім жасайды. Үйрек, қаз, тауық өсіреді. Биыл кішкене көжектер алды. Біз базардан жеміс-жидек, көкөністер сатып алмаймыз, оның бәрі атамның еңбегінің арқасы.
Әжем ас үйде бізге түрлі дәмді ас дайындайды. Көкөністерді тұздайды, салаттар жасайды.
Олар бізді отбасына қажетті тіршілікке тәрбиелейді. Барлық жұмысты бізбен бірге атқарады, біз олардан үйренеміз әрі көмектесеміз.
Бізге түрлі өмірлік мәні, маңызы бар тақырыптарда әңгіме айтады.
Сабақтарымызға көмектеседі. Демалыс күндері барлығымыз бірге демаламыз.
Объяснение:
2. Құштарлық- сенің бір нәрсені білуге немесе орындауға, ия болмаса көруге асығуың. Мысалы: көптен көрмеген бауырыңды көруге ынтығып, оны сағынып асығуың.
3. Ойшылдық- ол адамның бір затты орындарда ойлануы. Мысалы: ақын өлең шығарарда, конструктор жаңалық табарда, т.б.
4. Дәреже- адамға берілетін баға сияқты, мысалы: жақсы оқитын оқушының дәрежесі оқымайтын баладан жоғары. Ал, жұмыс істейтіндерге, мысалы дәрігерлерге еңбегіне қарай бірінші дәрежелі, екінші дәрежелі дәрігер деп бағалайды.
5. Зерек- ақылды, бұл сөз де қабілеттің синонимі сияқты
6. Зерде - ой деген сөзге сәйкес, мысалы: ойыңа сақта деудің орнына, зердеңе құйып ал деуге болады.
7. Ұғымталдық- аты айтып тұрғандай, тез ұғады, түсінеді.