Тарас Шевченко Думка Нащо мені чорні брови, Нащо карі очі, Нащо літа молодії, Веселі, дівочі? Літа мої молодії Марно пропадають, Очі плачуть, чорні брови Од вітру линяють. Серце в’яне, нудить світом, Як пташка без волі. Нащо ж мені краса моя, Коли нема долі? Тяжко мені сиротою На сім світі жити; Свої люде — як чужії, Ні з ким говорити; Нема кому розпитати, Чого плачуть очі; Нема кому розказати, Чого серце хоче, Чого серце, як голубка, День і ніч воркує; Ніхто його не питає, Не знає, не чує. Чужі люде не спитають — Та й нащо питати? Нехай плаче сиротина, Нехай літа тратить! Плач же, серце, плачте, очі, Поки не заснули, Голосніше, жалібніше, Щоб вітри почули, Щоб понесли буйнесенькі За синєє море Чорнявому зрадливому На лютеє горе!
Тече вода в синє море, Та не витікає; Шука козак свою долю, А долі немає. Пішов козак світ за очі; Грає синє море, Грає серце козацькеє, А думка говорить: "Куди ти йдеш, не спитавшись? На кого покинув Батька, неньку старенькую, Молоду дівчину? На чужині не ті люде, - Тяжко з ними жити! Ні з ким буде поплакати, Ні поговорити". Сидить козак на тім боці, - Грає синє море. Думав, доля зустрінеться, - Спіткалося горе. А журавлі летять собі Додому ключами. Плаче козак - шляхи биті Заросли тернами.
Вітре буйний, вітре буйний! Ти з морем говориш, Збуди його, заграй ти з ним, Спитай синє море. Воно знає, де мій милий, Бо його носило, Воно скаже, синє море, Де його поділо. Коли милого втопило, Розбий синє море; Піду шукать миленького, Втоплю своє горе, Втоплю свою недоленьку, Русалкою стану, Пошукаю в чорних [хвилях], На дно моря кану. Найду його, пригорнуся, На серці зомлію. Тогді, хвиле, неси з милим, Куди вітер віє! Коли ж милий на тім боці, Буйнесенький, знаєш, Де він ходить, що він робить, Ти з ним розмовляєш. Коли плаче, то й я плачу, Коли ні — співаю, Коли ж згинув чорнобривий, То й я погибаю. Тогді неси мою душу Туди, де мій милий, Червоною калиною Постав на могилі. Буде легше в чужім полі Сироті лежати, Буде над ним його мила Квіткою стояти. І квіткою, й калиною Цвісти над ним буду, Щоб не пекло чуже сонце, Не топтали люде. Я ввечері посумую, А вранці поплачу, Зійде сонце — утру сльози, Ніхто й не побачить. Вітре буйний, вітре буйний! Ти з морем говориш, Збуди його, заграй ти з ним, Спитай синє море...
Тяжко-важко в світі жити Сироті без роду, Нема куди прихилиться — Хоч з гори та в воду. Утопився б молоденький, Щоб не нудить світом, Утопився б — тяжко жити, А нема де дітись. В того доля ходить полем, Колоски збирає, А моя десь, ледащиця, За морем блукає. Добре тому багатому, Його люди знають, А зо мною зострінуться — Мов недобачають. Багатого губатого Дівчина шанує, Надо мною, сиротою, Сміється, кепкує. Чи я ж тобі не вродливий, Чи не в тебе вдався, Чи не люблю тебе щиро, Чи з тебе сміявся? Люби ж собі, моє серце, Люби, кого знаєш, Та не смійся надо мною, Як коли згадаєш. А я піду на край світа, На чужій сторонці /83/ Найду кращу або згину, Як той лист на сонці. Пішов козак, сумуючи, Нікого не кинув. Шукав долі в чужім полі Та там і загинув. Умираючи, дивився, Де сонечко сяє. Тяжко-важко умирати У чужому краю...
ЖИЗНЬ В УЕЗДНОМ ГОРОДЕ ДО ПРИЕЗДА РЕВИЗОРА В произведении Гоголя "Ревизор" показывается жизнь в уездном городке после получения известия о прибытии ревизора. Эта новость нарушала чиновников так как дела у них в городе шли не очень то благоприятно. Город не ухожен, на улицах творится беспорядок, а сами чиновники нарушают множество законов. Почтмейстер не выполняет своих обязанностей, из-за чего все посылки задерживаются, а он сам больше любит читать чужие письма, нежели работать. В здешней больнице не употребляют дорогих лекарств, даже лекарь по-русски ни слова сказать не может, а больные курят табак. Артемий Филипович, заведующий больницей, рассуждает так: "если больной выздоровеет, то и так выздоровеет, а если умрёт, то и так умрёт". Не лучше ведёт себя и судья Аммос Фёдорович. Он разрешает сторонам разводить гусей с маленькими гусятами прямо в передней уездного суда, берёт взятки борзыми щенками и не думает, что это всё предосудительно. Но хуже всего обстоят дела у городничего. До приезда ревизора он занимался взяточничеством, обитал купцов, тратил казённые деньги на свои нужды, и никак не заботился о подчинённых. Даже когда чиновники узнают о приезде ревизора в город, они не стараются навести порядок, а решают подкупить ревизора.
Этот вопрос одинаково интересен для науки, философии, религии, литературы, самый, быть может, важный и безнадежный, что такое жизнь? На эту тему написано множество работ, трудов, исследований, произведений. Каждая наука, и тем более каждое философское, литературное или религиозное учение предлагает свои варианты объяснений. Складывается впечатление, что ни одно из толкований сути жизни не будет убедительным до тех пор, пока не удастся постичь смысл смерти. Что такое смерть? Противостоит ли она жизни или главенствует над ней? Возможно ли бессмертие для живых существ? Подобные вопросы волновали многих людей еще с давних времен, среди них ученые- мыслители, историки, философы, писатели, поэты. Обратимся к самой древней книге - Библии.
В ней мы можем коснуться вопросов о духовной сущности человека и о жизни после смерти. Но в целом Библия очень мало говорит о событиях, наступающих после смерти и о природе потустороннего мира. Это относится главным образом к Ветхому Завету. Исайя (26;19) «Оживут мертвецы Твои, восстанут мертвые тела! Воспряните и торжествуйте пораженные во прахе: ибо роса Твоя, роса растений и земля извергнет мертвецов.» Даниил (12;2) « И многие из спящих в прахе земли пробудятся, одни для жизни вечной, другие на вечное поругание и посрамление.» Нужно сказать, что в обоих текстах, говорится о воскресении тела человека и физическая смерть в обоих случаях сравнивается со сном. То есть прослеживается какая-то обязательность, ведь зачастую мы засыпаем помимо своей воли и с другой стороны неразрешенность, ни один человек не может миновать смерти, ну и разумеется как уже говорилось, после смерти каждый человек предстанет перед лицом Господа и будет нести ответ за те дела, которые он совершил при жизни.
Вообще идея Возмездия, идея ответа за свои грехи она проходит на протяжении всей Библии, любую из 10 заповедей, можно охарактеризовать примерно так: «Не делай другим то, что не желаешь себе.» Будь милосерден и тогда Господь будет милостив к тебе. «Не суди, да не судим будешь». Надо сказать, что человек греховен изначально, и здесь главное не стать безгрешным, кристально чистым человеком ( потому что это невозможно, ибо став совершенным, человек пытается поставить себя наравне с Богом, а это уже само по себе грех, гордость - один из главных пороков человека, ибо за это падший ангел был изгнан из рая), а как бы научиться жить с этой греховностью, понимать свою слабость, научиться искреннему раскаянию. Потому что сам грех он не так страшен, когда человек осознает это и пытается измениться, борется со своими страстями; страшно то , когда человек перестает понимать, что он совершил какую-то ошибку, подлость, относится к этому как к должному, когда стирается та грань, которая как бы отделяет добро и зло, праведные поступки и порок.
Главная идея в Библии, цель жизни человека - это раскаяние и покаяние. И в своих молитвах, хороших, благих делах человек приближается к Богу. В Библии сказано :» Человекам положено однажды умереть, а потом суд…» Человеческая жизнь это единственный определенный период испытания, после которого нет «второго шанса», но только Божий суд, правильный и милосердный над человеком в соответствии с состоянием его души при конце жизни может вынести конечный приговор. Отец Павел говорит: «Не все мы умрем, но все изменимся».
Одни будут счастливо жить под покровом все любящего Бога, другие будут страдать за содеянные грехи. Для того, чтобы получить более подробную информацию о загробной жизни лучше всего обратиться к апокрифам. Для начала я хочу напомнить историю написания апокрифов. Они зародились в Киевской Руси
Думка
Нащо мені чорні брови,
Нащо карі очі,
Нащо літа молодії,
Веселі, дівочі?
Літа мої молодії
Марно пропадають,
Очі плачуть, чорні брови
Од вітру линяють.
Серце в’яне, нудить світом,
Як пташка без волі.
Нащо ж мені краса моя,
Коли нема долі?
Тяжко мені сиротою
На сім світі жити;
Свої люде — як чужії,
Ні з ким говорити;
Нема кому розпитати,
Чого плачуть очі;
Нема кому розказати,
Чого серце хоче,
Чого серце, як голубка,
День і ніч воркує;
Ніхто його не питає,
Не знає, не чує.
Чужі люде не спитають —
Та й нащо питати?
Нехай плаче сиротина,
Нехай літа тратить!
Плач же, серце, плачте, очі,
Поки не заснули,
Голосніше, жалібніше,
Щоб вітри почули,
Щоб понесли буйнесенькі
За синєє море
Чорнявому зрадливому
На лютеє горе!
Тече вода в синє море,
Та не витікає;
Шука козак свою долю,
А долі немає.
Пішов козак світ за очі;
Грає синє море,
Грає серце козацькеє,
А думка говорить:
"Куди ти йдеш, не спитавшись?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
На чужині не ті люде, -
Тяжко з ними жити!
Ні з ким буде поплакати,
Ні поговорити".
Сидить козак на тім боці, -
Грає синє море.
Думав, доля зустрінеться, -
Спіткалося горе.
А журавлі летять собі
Додому ключами.
Плаче козак - шляхи биті
Заросли тернами.
Вітре буйний, вітре буйний!
Ти з морем говориш,
Збуди його, заграй ти з ним,
Спитай синє море.
Воно знає, де мій милий,
Бо його носило,
Воно скаже, синє море,
Де його поділо.
Коли милого втопило,
Розбий синє море;
Піду шукать миленького,
Втоплю своє горе,
Втоплю свою недоленьку,
Русалкою стану,
Пошукаю в чорних [хвилях],
На дно моря кану.
Найду його, пригорнуся,
На серці зомлію.
Тогді, хвиле, неси з милим,
Куди вітер віє!
Коли ж милий на тім боці,
Буйнесенький, знаєш,
Де він ходить, що він робить,
Ти з ним розмовляєш.
Коли плаче, то й я плачу,
Коли ні — співаю,
Коли ж згинув чорнобривий,
То й я погибаю.
Тогді неси мою душу
Туди, де мій милий,
Червоною калиною
Постав на могилі.
Буде легше в чужім полі
Сироті лежати,
Буде над ним його мила
Квіткою стояти.
І квіткою, й калиною
Цвісти над ним буду,
Щоб не пекло чуже сонце,
Не топтали люде.
Я ввечері посумую,
А вранці поплачу,
Зійде сонце — утру сльози,
Ніхто й не побачить.
Вітре буйний, вітре буйний!
Ти з морем говориш,
Збуди його, заграй ти з ним,
Спитай синє море...
Тяжко-важко в світі жити
Сироті без роду,
Нема куди прихилиться —
Хоч з гори та в воду.
Утопився б молоденький,
Щоб не нудить світом,
Утопився б — тяжко жити,
А нема де дітись.
В того доля ходить полем,
Колоски збирає,
А моя десь, ледащиця,
За морем блукає.
Добре тому багатому,
Його люди знають,
А зо мною зострінуться —
Мов недобачають.
Багатого губатого
Дівчина шанує,
Надо мною, сиротою,
Сміється, кепкує.
Чи я ж тобі не вродливий,
Чи не в тебе вдався,
Чи не люблю тебе щиро,
Чи з тебе сміявся?
Люби ж собі, моє серце,
Люби, кого знаєш,
Та не смійся надо мною,
Як коли згадаєш.
А я піду на край світа,
На чужій сторонці /83/
Найду кращу або згину,
Як той лист на сонці.
Пішов козак, сумуючи,
Нікого не кинув.
Шукав долі в чужім полі
Та там і загинув.
Умираючи, дивився,
Де сонечко сяє.
Тяжко-важко умирати
У чужому краю...