У цьому творі вже за назвою його частин видно, що велике місце приділено відносинам головного героя з жінками. Печорін – не шахрай, не ловелас… Але від нього жінкам погано, а йому самому теж не сильно краще.
Я думаю, що з жінками, в їх любові він намагається забутися, піти від самого себе – такого егоїстичного. Але як будь-яке захоплення, улюблені йому швидко набридають. Тобто він відчуває інтерес, невелику закоханість, особливо якщо жінка для нього недоступна. Ось дівчина, яка була заодно з контрабандистами, приваблювала його, в першу чергу, своєю неприступністю. І звичайно, все його жінки повинні бути красунями! Так ось, цей інтерес штовхає його здійснювати вчинки, хоча і не завжди хороші.
Все це продиктовано насправді не любов’ю, а лише гордістю, егоїзмом. Ось східну княжну він вкрав, змовившись з поганими людьми, а це сумнівне геройство. Княжну Мері він, взагалі, на зло своєму приятелеві спокусив … Але головне, що жінка в його влади стає йому нудна, вона йому набридає.
Та ж княжна Бела в результаті закохується в нього, а Печорін починає від неї тікати на полювання і так далі. Адже ти ж сам хотів любові гордої княгині! А тепер, коли вона готова за нього померти, йому цікавий хто завгодно, але не вона.
Але ж Бела сама його попереджала, що в ній царська кров, що якщо вже вона все заради нього залишить, то він повинен буде за неї відповідати. Печоріна навіть було огидно проводити її в інший світ, коли з-за нього вона отримала кулю. Негарно. І це, по-моєму, показник слабкості «героя».
Тільки Віра приймає героя таким, яким він є. Її любов лякала його самого, він сам себе називає злом, вважає, що любити його нема за що. Тільки заради цієї жінки Печорін плакав, божеволів по-справжньому. До слова, вона сама дуже цікава – світська, але без кокетства. Розлука з нею стала трагедією для героя, хоча трагедії інших жінок, в основному, його не чіпали.
Як завжди зараз, можна шукати секрет такої «блокування почуттів» в дитинстві героя, в його юності … Можливо, у нього була нещасна любов. Але автор про це не говорить. В принципі, Печорін був якимось дивним людиною, ніби порожнім всередині, таким «штучним». В ті часи були герої ( «Кавказький полонений», наприклад), яким «набрид світ», ось вони і йшли на війну, а й на поле бою вони теж нудьгували – всюди все одне.
Жінки, вино, війна – ніщо не приносить спокою герою. Немає спокою в ньому самому, адже він намагається піти від себе, так само себе таким «злим», бездушним. Замість того щоб розвивати почуття, виховувати їх, він, повісив не себе клеймо, і намагається передати свій біль іншим. У нього занадто працює розум, а серце «закрито».
Ставлення Печоріна до жінок
Михайло Юрійович Лермонтов – найбільший представник російської літератури. Він був поетом, прозаїком, художником, драматургом. Його внесок у формування літератури 19 століття просто неоціненний. За своє коротке, але дуже плідне життя, письменник створив чимало шедеврів, одним з яких є роман “Герой нашого часу”, написаний в 1838-1840 роках.
Даний роман став новинкою для літератури того часу оскільки вважається психологічним. Складається він п’яти повістей, в кожній з яких герой відкривається нам по-новому.
Головний герой цього роману – Григорій Печорін, він типовий представник людини тих років. Він молодий, гарний, багатий.
Печорін постійно намагається знайти свій життєвий шлях, але все, що він знаходить швидко йому набридає, тому він ніколи не відчуває себе щасливим. Непостійний Печорін не тільки в побутових питаннях, але і в справах любовних. Він закохується, але потім швидко втрачає інтерес до жінки, яка потім страждає. У романі описано кілька уподобань героя.
Першою була молода черкеска Бела, з якої Григорій познайомився на Кавказі. Вона привернула його своєю природністю і ніжністю, жодна дама зі світських кіл Печоріна не володіла такими ж. Бела полюбила Григорія всім серцем, а коли він втратив до неї інтерес, це саме серце було розбито. Нам смерть Бели здається трагедією, для неї ж це було порятунком.
Якщо Бела була “дикункою”, то княжна Мері була справжньою світською дамою, вихованої у всіх традиціях вищого суспільства. Печоріна вона привабила своєю силою духу і якимось особливим шармом. Сама ж Мері була по-справжньому закохана в Печоріна і навіть зізналася йому в цьому, хоч в той час це вважалося поганим тоном. В результаті Мері залишається одна, переживаючи через розставання з Печоріним.
Був Печорін і в стосунках із заміжньою жінкою Вірою. Вона була єдиною, хто по-справжньому розумів його, але водночас вона стала винуватицею дуелі, яка відбулася між Печоріним і Грушницьким, в результаті якої останній загинув.
Всім жінкам, які були закохані в Печоріна, Григорій приносив страждання, але була в цьому романі така героїня, яку сам герой називав Ундіною. Вона була дуже цікава Печоріна, до тих пір поки не спробувала втопити його, чим глибоко його в шок.
Напевно, любов не для Печоріна, оскільки приносить вона тільки страждання, як йому, так і іншим.
1) Ассоль.
2) Феерия – театральное или цирковое представление сказочного содержания, требующее пышной постановки и сценических эффектов.
3) Забраться на колени к отцу, трогать различные части игрушек
4) В смерти Меннерса.
5) Да, мог , но он не бросил ему канат, тот утонул.
6) Лонгрен не мог простить Меннерсу смерть жены.
7) - Она так же просила тебя, Думай об этом, пока еще жив, Меннерс, и не забудь!
8) Эзоп, Гримм, Андерсен.
10) а) Мери.
б) Хин.
11) 8 месяцев.
12) «Орион».
13) Отец и дочь верили в волшебство, а жители Каперны считали, что Эгль заколдовал их.
14) Истории о хитрых мужиках и солдатах
15) Нищий называет Лонгрена чудаком-чудаковским
Надеюсь
Серые заборы, пустыри с кучами всякого хлама понемногу перемежаются с подслеповатыми, ушедшими в землю хатками.
Удивительно, что этот безрадостный и бесцветный мир - мир девятилетнего ребёнка. Но именно эти мрачные картины города, похожего на кладбище, дают полное представление о том, что творится в душе маленького героя. Он одинок и покинут: отец, поглощенный горечью потери своей супруги, не дарит ему тепла и ласки, младшая сестра, к которой мальчик изначально питает нежные чувства, слишком мала, чтобы заменить ребёнку целую семью. Гнетущая обстановка, враждебность окружающих – всё это ранит восприимчивую детскую натуру. Мальчик чувствует себя нелюбимым и неприкаянным, он озлоблен и дик. Простые слова «любовь», «дружба», «правда» неведомы ему, потому что их нет в том мире, где он живёт. Люди, живущие рядом с ним, как серая масса, среди которой выделяются лишь обиженные Богом изгои: «профессор», спившийся чиновник Лавровский, генерал Туркевич. Только в уединении, в отсутствии несчастных изгнанников, населяющих его город, Вася находит отраду:
Мне нравилось встречать пробуждение природы; я бывал рад, когда мне удавалось вспугнуть заспавшегося жаворонка или выгнать из борозды трусливого зайца. Капли росы падали с верхушек трясунки, с головок луговых цветов, когда я пробирался полями к загородной роще.
Однако эта хрупкая любовь к прекрасному, как тонкий росток редкого цветка теряется в поле сорняков чёрствости и безысходности. Для обывателей Вася – бродяга, мальчишка, слоняющийся все дни напролет без дела по улице. Так никем непонятый и безымянный (для нас, читателей) мальчик живёт до того дня, как в его жизни появляются брат и сестра, сиротки Валек и Маруся. Только тогда мы узнаем, что зовут его Вася. Кажется, что и сам герой начинает сам себя узнавать. В нём пробуждаются интерес и любовь к людям. Впрочем, этому предшествует весьма показательная сцена знакомства маленьких бродяг:
Мы стали друг против друга и обменялись взглядами. Оглядев меня с головы до ног, мальчишка спросил:
- Ты здесь зачем?
- Так,- ответил я.- Тебе какое дело? Мой противник повел плечом, как будто намереваясь вынуть руку из кармана и ударить меня.
Я не моргнул и глазом.
- Я вот тебе покажу! - погрозил он. Я выпятился грудью вперед.
- Ну, ударь... попробуй!
Но вот проходит пара часов и детям уже трудно расстаться. Противники становятся друзьями. Сцену расставанья Вася описывает уже в других тонах – трепетно и нежно:
Пожав руку моему новому знакомому, я протянул ее также и девочке. Она ласково подала мне свою крохотную ручонку и, глядя снизу вверх голубыми глазами, спросила:
- Ты придешь к нам опять?
- Приду,- ответил я,- непременно!..
В этот день многое изменилось в жизни Васи. Он узнал, что дети могут «жить не дома», но самое главное – он встретил родственные души. С этого момента происходит эволюция героя. Он перестаёт думать только о себе, как это было раньше. В нём просыпается чувство ответственности за новых друзей. Но дружба трёх сироток – это не бесконечные игры и шалости. Вася делает страшное открытие – его друзьям, чтобы выжить приходится воровать. Они – не ровня друг другу, ведь Вася - сын судьи, человека, который служит закону. Это гнетёт и беспокоит мальчика:
Я уходил потому, что не мог уже в этот день играть с моими друзьями по-прежнему, безмятежно. Чистая детская привязанность моя как-то замутилась... Хотя любовь моя к Валеку и Марусе не стала слабее, но к ней примешалась острая струя сожаления, доходившая до сердечной боли.
Вася остро переживает это открытие. Однако со временем он привыкает к тому, что некоторым людям приходится так жить. Новым испытанием и шагом к личному взрослению для него становится болезнь Маруси. Вся его невоплощенная любовь выплескивается к маленькой девочке. Он даже идёт на риск, принеся ей любимую куклу сестры. Как радуется он, видя малейшее облегчение Маруси! Но чуда не происходит: малышка умирает, а в доме узнают о пропаже. Кульминацией рассказа становится сцена в отцовском кабинете. Тот требует ответа от Васи: кому он отнес куклу, но мальчик непреклонен:
В эту минуту во мне сказался сын моего отца. Он не добился бы от меня иного ответа самыми страшными муками. В моей груди, навстречу его угрозам, подымалось едва сознанное оскорбленное чувство покинутого ребенка и какая-то жгучая любовь к тем, кто меня пригрел там, в старой часовне.