Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
Теорія літератури (ТЛ).
Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.
Література і культура (ЛК).
Утілення сюжету повісті-казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).
Україна і світ (УС).
Переклади й видання книжок Льюїса Керролла.
Елементи компаративістики (ЕК).
Елементи казки у творі.
Міжпредметні зв’язки (МЗ).
Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство, математика, іноземна мова.
Рассказ Аркадия Аверченка "Вечером" краткий, но содержательный и увлекательный. В нем автор описывает разговор взрослого человека и ребенка - девочки Лидочки.
Этим двум людям интересно разговаривать друг с другом. Дядя не перестает удивляться бесконечным вопросам Лидочки, а Лидочке интересно все, она познает мир через, а отсюда и неустанное зачем.
Лидочка узнает, что дядя читает книги, чтобы больше знать. Для девочки становится открытием, что мозг - это серое вещество, что волк по латыри - Lupus, а также что сказки - это выдумка, и в них все нереально.
В рассказе взрослый человек отдает предпочтение реальности, а ребенок - детской фантазии.
Автор использует композиционное отражение. Когда взрослый рассказывает ребенку сказку о жабе, ребенок в ответ придумывает похожую сказку о курице. А когда взрослый ищет на картинках жениха для девочки, она в ответ ищет ему на картинках невесту. Автор хочет этим подчеркнуть, что дети стараются быть похожими на взрослых, учатся у них думать, размышлять, повторяют их поступки.
Объяснение:
Шапка-невидимка, волшебный перстель (которым надо было до коснуться до лба что бы Людмила проснулась), борода (в которой была сила Черномора), волшебный меч, летающая голова, волшебный сад.