Волт Вітмен (1819-1892) — американський поет, есеїст, журналіст та гуманіст. Представник перехідного періоду між трансценденталізмом та реалізмом, що об’єднав ці два напрями в своїх творах. Вітмен — один з найвпливовіших поетів американського канону, якого часто називають батьком верлібру. Його твори на той час були дуже суперечливі, особливо його поетична збірка «Листя трави», яку вважали непристойною через неприхований сексуальний підтекст.
Вітмен народився на Лонг-Айленді. Працював журналістом, вчителем, державним службовцем та медиком-добровольцем під час Громадянської війни в СІЛА. На початку своєї кар’єри він опублікував досить помірковану новелу «Франклін Еванс» (1842). Свій головний твір — «Листя трави» — Вітмен вперше опублікував у 1855 р. за власний кошт. До самої смерті Вітмен продовжував його розширяти та переробляти. Наприкінці свого життя Вітмен переїхав до Кемдена, Нью-Джерсі, де його здоров’я різко погіршилося. Він помер у 1892 р. у віці 72 років, і його похорон став громадською подією.
Усе життя Вітмен займався політичною та суспільною діяльністю. Він підтримував Умову Вілмота — проект поправки до Конституції, яка забороняла рабство, і загалом був проти розповсюдження рабства. У своїй поезії Вітмен сповідує рівноправність усіх рас, і в певний період часу вимагає скасування рабства, проте пізніше вбачає в русі аболіціоністів погрозу демократії.
Народився Волт Вітмен в робітничій сім’ї, і тому в 11 років вже працював «хлопчиком на побігеньках» у місцевого юриста безкоштовно, тільки за те, що юрист давав йому книги з бібліотеки. Далі працював складачем у друкарні, журналістом. У 1846 році — став редактором у «Демократичній газеті», але вже в 1852 році розлучився з журналістикою і почав займатися літературною діяльністю.
На протяжении многих веков русский народ сочинял сказки и былины, по которым и сегодня с раннего детства складывается представление о добре и зле, о честности и подлости, о настоящем герое, который является образцом для подражания. Мужчина в народном представлении, прежде всего, защитник земли русской. Поэтому сказочные богатыри наделены огромной силой, они умны и самоотверженны. Не менее яркими в русских сказках представляются и женщины. Чего только стоят Елена Прекрасная или Василиса Премудрая, образы которых являются эталоном настоящей русской женщины, верной и умной, красивой и трудолюбивой. Такая женщина – преданная хранительница домашнего очага.
Традиции народного устного творчества продолжаются в различных произведениях древнерусской литературы. Например, Ермолая Еразма «Повесть о Петре и Февронии Муромских» посвящена нравственным идеалам русского народа более поздней эпохи. Главная героиня этой повести Феврония отличается беззаветной любовью к своему мужу Петру. Ее не прельщает ни богатство, ни власть. Когда подстрекаемый боярами Петр выгоняет Февронию из дому, он разрешает ей забрать только самое дорогое, что у нее есть. Любящая и преданная Феврония так и делает – она забирает с собой самого мужа. И никакая злоба, никакая зависть не разлучить любящих супругов. Даже после смерти Феврония и Петр остаются вместе.