Люди дуже часто говорять про те, що потрібно творити добро, і тоді світ стане кращим. «За добро добром відплачують» - говорить народна мудрість. Але з екранів телебачення часто демонструють зовсім протилежне: от зробиш комусь добро, а він тобі злом віддячить.
І знайомі з цим згодні: невдячні люди дуже часто трапляються навколо нас. Можливо, злом вони за добро не відплачують, але й подяки від них не дочекаєшся.
Але чому все одно потрібно творити добро? Мабуть, тому, що це нагальна потреба людини – посміхнутися комусь, простягти руку до До перейти вулицю, зігріти змерзлого, винайти для хворих чудодійні ліки. Або просто сказати добре слово підтримки.
Звичайно, коли людина говорить красиві слова та обіцянки – це ще не так багато вартує. Потрібно підкріпляти свої слова реальними вчинками.
Я думаю, що творити добро – це потреба навіть не просто людини, а всякої живої істоти. Скільки буває випадків, коли, наприклад, кіт виховує покинутих цуценят, або навіть вовки вигодовують загублених у лісі людських малюків. Не може жива істота жити без того, щоб самому творити добро. Усі релігії світу вчать нас робити добрі вчинки, і християнська віра теж.
Мабуть, у нашому непростому світі складно творити добро. І мені, як і усім, теж хочеться його творити. Але не завжди виходить. Часто забуваєш, що потрібно сказати щось хороше, а замість цього дратуєшся та огризаєшся на близьких та друзів. А потім почуваєшся дуже соромно. Часто губишся, коли час зробити добрий вчинок, а потім думаєш: потрібно було вчинити так і так…
Ми боїмося чинити добро, тому що не впевнені, що нам за це віддячать. Хотілося б скинути ці обмеження і просто робити добро безкорисливо, не сподіваючись на вигоду. Від цього можна отримати велику, безмежну радість. Найщасливіші люди – ті, хто вміє допомагати іншим просто по волі своєї душі. І для них це так само природно, як дихати. Оточуючі інколи вважають таких людей майже святими.
А той, хто добра не робить – він неначе живе у неповну силу, зіщулившись, озираючись навколо: де б вигоду знайти. Він не проживає половину свого життя, і з його очей ніколи не ллється життєдайний світ. Часто і дивитися на такого не хочеться.
Знаєте, одним з прикладів безкорисливої доброти я вважаю героїню поеми «Наймичка» Тараса Шевченка. Ганна виховувала свого сина, все робила для нього, хоч знала, що він не вважає її своєю матір’ю. Він міг би вирости та вигнати її на вулицю – адже для нього вона була усього лише наймичкою. Стара та хвора наймичка кому потрібна? Ганна цього не побоялася, і все життя віддала Маркові та його родині. І серце хлопця відізвалося на її доброту - він полюбив її як матір. Добро все одно знаходить справжню подяку, я в це вірю.
Древнерусские профессиональные певцы-поэты вошли в состав особого, в начале пришлого, класса населения, известного под именем скоморохов-веселых людей, с котороыми они слились в один класс. Слово "скоморох" - иностранное: одни исследователи производят его от арабского mascara (через посредство испорченного слова scamara), что значит шутка, шут; другие производят его от греческого простонародного слова skommarchos, что значит начальник (мастер) смехотворства.
Скоморохи, по-видимому, были в Византии преемниками греко-римских мимов и гистрионов. Это были бродячие актеры, музыканты, фокусники, певцы и т.д., которые обходили группами города, селения, увеселяли народ своим искусством и этим зарабатывали себе пропитание. Из Римской империи мимы и гистрионы (скоморохи) появились на Западе, где они получили название шпильманов (в германских странах) и жонглеров (во Франции). К нам скоморохи появлялись и с Запада, как показывает употребляющееся в древнерусской литературе слово "шпильман", и из Византии.
До появления в пределах Руси скоморохов элементарное театральное искусство у нас не было известно. Поэтому скоморохи, как обладатели, между прочим, особого искусства, нашли себе у нас радушный прием: без скоморохов не обходятся древнерусские пиры, свадьбы, похороны и вообще всякого рода празднества.К скоморохам постепенно примкнули туземные музыканты, певцы и пр., переняли у скоморохов их иностранный костюм, изображение которого до сих пор можно наблюдать на фресках лестницы Киево-Софийского собора или в миниатюрах новгородских рукописей. Этот костюм представлял короткую тунику с разрезными полами или длинный перетянутый поясом кафтан. Слившись с туземными представителями русского искусства, скоморохи национализировались и в продолжение многих веков сохраняют, совершенствуют и развивают ряд искусств. Искусство скоморохов у нас, как и на Западе, было очень разнообразно: они - актеры, плясуны, фигляры, певцы, музыканты; они показывают марионетки, водят медведей, играют на разнообразных инструментах: на гуслях, сурнах, домрах, дудах, трубах, гудках, лирах, свирелях, бубнах и т.д.
Скоморохи-веселые люди распадались у нас на два разряда - проезжих, т.е. бродячих, обходивших села, города, простой народ и князей, бояр, богатых людей, и оседлых, пристраивавшихся на продолжительное время при дворах наших князей, бояр и т. д. О том, что князья наши любили увеселения с пением, музыкой и т. д., мы имеем достаточно свидетельств в древнерусской литературе. Так, в летописи под 1015 г. о Святополке Владимировиче говорится: "люте бо граду тому и земли той в нем же князь юн, любяй вино пити с гуслми."
http://www.russianplanet.ru/filolog/ruslit/druzhina3.htm
Русские скоморохи
Искусство скоморохов