Відповідь:
А з фільмом якого року випуску потрібно зрівнювати?
Бо я вже писала таку відповідь, але для фільмів 1972 і 2019 рр. Можу ще раз написати відмінності між книгою і фільмом 2019 року
щодо фільму "Захар Беркут" 2019 року, то тут легше описати спільне, ніж відмінності.
1. У фільмі є епізоди, які описують дитинство Максима (в книзі цього немає).
2. У фільмі Захарові років 50 саме більше і у нього двоє синів - Іван і Максим, а ще у нього досить молода дружина. У книзі Захару понад 90 літ, у нього 8 синів і про дружину ні слова.
3. До речі у фільмі цю дружину поранили монголи і вона помирає.
4. У фільмі тухольці-язичники і майже без найменшого натяку на християнство, більш того Максим за є Мирославу на святкування дня Перуна. У книзі такого не було.
5. У фільмі Мирослава провалюється в печеру з ведмедицею на рівному місці, притрушеному листям. У книзі вона зривається з трухлявої смереки у лігвище чи поряд з лігвищем ведмедиці.
6. Максим у фільмі веде себе як хлопчисько і сам вважає, що він не пара Мирославі, бо простий смерд. У книзі самоповаги у Максима набагато більше і він не вважає себе смердом - скоріше вільною і незалежною людиною.
7. У фільмі на громадську раду Тугара Вовка мав закликати Максим. За книгою це робили закличники, обходячи із копним знаменом все село, з повагою.
8. Ні в одному з фільмів і слова немає про давню липу і святе для тухольців джерело.
9. Будинок Тугара стоїть у фільмі в затишній долині, а у книзі на горбку над річкою.
10. У фільмі Максим як злодюжка прокрадаєтьсяв будинок до Мирослави, щоб запросити її на свято, у книзі такого не було.
11. Те як проходить громадська рада у фільмі - повністю політ фантазії якщо не режисера, то сценариста: Митька Вояка немає, зате є двобій Максима з одним із дружинників Тугара, якого Максим перемагає.
12. У фільмі монголи самі прийшли в будинок до Тугара і взяли в заручники Мирославу, що змушує боярина зрадити, а у книзі Тугар з Мирославою добровільно поїхав в монгольський табір і запропонував свої послуги.
13. У фільмі і натяку немає на роль Мирослави у боротьбі проти монголів (її порада, як відбити атаку монголів, те, що вона навчила робити метавки).
14. У фільмі Максим потрапляє до полону, бо прикривав відхід друзів і рятував життя маленькій дівчинці, у книзі його взяли в полон під час першої бою тухольських хлопців з монгольським загоном.
15. У фільмі Сторожа кинули не для того, щоб загородити греблю, а для того,щоб знищити греблю і пустити воду в село (правда, не зрозуміло, чому монголи бігли їй назустріч, а не втікали, адже вона мала кудись витекти, раз її нічого не стримувало).
16. Ні в одному фільмі (1972 і 2019 р.р.) немає сцени, коли Бурунда востаннє пробує домовитись і заносить меч над головою у Максима. У фільмі 2019 р. Тугар розрізає пути на Максимові і вступає в бій з Бурундою. Важко пораненого Тугара Бурунда зіштовшує у воду, а сам починає поєдинок з Максимом, під час якого Максим перемагає.
17. У фільмі у Максима є старший брат Іван, який помирає від отруєної монгольської стріли. У книзі такого немає.
18. Багато епізодів з чоловіком, якого тухольці звільняють з полону монголів. Він дуже скидається на козака -характерника. У книзі такого немає та й історично не впевнена, що таке можливо. Особливо звернула увагу, як багато хлопців носять оселедці, але в ті роки осоледці носили лише тюрки і татари.
Пояснення:
Почуття, що сильніше за смерть
(за п'єсою Вільяма Шекспіра "Ромео та Джульетта")
Тема кохання — одна з вічних тем у літературі. Кожен письменник висвітлює її по-своєму, але є твори, що стали зразками розкриття цієї теми. Коли йдеться про кохання молодих людей з родин, що ворогують між собою, ми відразу згадуємо шекспірівських героїв — Ромео і Джульєтту.
Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у часи феодальної ворожнечі. За тих умов воно було викликом усьому суспільству, без перебільшень його можна назвати навіть героїчним.
Роди Монтеккі та Капулетгі були непримиренними супротивниками, покоління за поколінням брало участь у боротьбі, коли раптом сама природа подарувала їхнім нащадкам несподіване диво: двоє зустрілися і покохали один одного. Тоді усі умовності, стара мораль, навіть небезпека виявилися неважливими. Саме таким і має бути справжнє кохання, саме в цьому і ховається його переможна сила.
Ллється кров, обставини змушують Ромео стати проти власної волі вбивцею, він вимушений тікати, взагалі усе темне та зле протистоїть цьому почуттю, усе ніби покликане заважати закоханим. Але Ромео здатен ризикнути життям лише заради того, щоб побачитися з Джульеттою, навмисне затягуючи зустріч. Джульєтта також ладна піти на ризик в ім'я кохання, приймаючи зілля, що до їй зімітувати власну смерть: лише так вона діставала змогу вирватися з павутиння умовностей і зовнішніх обставин.
Кохання має більшу цінність, ніж життя, на думку обох закоханих. Життя нічого не варте, якщо не можна бути разом.