В основании греческого храма — стилобат - цоколь, состоящий обычно из трех ступеней.
На стилобате вокруг прямоугольного святилища - целлы размещаются колонны. В большинстве храмов на главном и заднем фасадах ставилось по 6 или 8 колонн; на боковых — соответственно по 13 или 17.
Колонны поддерживали перекрытие — антаблемент, состоящий из трех частей:
нижней горизонтальной балки — архитрава, непосредственно опирающегося на капители колонн;
вышележащей ленты - фриза
и, наконец, венчающего карниза.
Выше карниза на главном и заднем фасадах находятся фронтоны — треугольники, образуемые двускатной крышей.
У романі показано український народ як народ, що у безперервних битвах відстоюю свою волю і незалежність. Зображення полку, що вирушає в похід, є наскрізним у романі. Це сповнені патріотичного смислу картини. Маруся завжди була учасницею цих проводів. Загалом Маруся оцінює чоловіків за тим, наскільки вони є патріотами України і наскільки здатні тримати зброю в руках задля її захисту. Так, з великою зневагою вона думає про Ромашка Струка, який «зброї і не брав до рук».
Десь перебув, десь нишком пересидів На пасіці чи, може, в лободі. Ніхто його в походах і не видів.
Маруся — національний тип. У неї пісенна душа, що так відповідає пісенній душі її народу.
З образом Марусі Чурай перегукується образ Богдана Хмельницького, який врятував її, бо згадав свою дружину, якій колись власноруч підписав смертний вирок:
Таку співачку покарать за горло, — Та це ж не що, а пісню задушить!
Десь так думала і сама Маруся: Пісень немає — і мене нема.
Сліпе прагнення до наживи - справжнє горе людей. І цьому існує багато літературних реальних прикладів. Згадаймо твір Карпенка-Карого "Сто тисяч", головним героєм якого є Калитка - жадібна на гроші людина. Він опинився під владою грошей, забувши про своїх рідних, нехтуючи здоров'ям своєї дружини, щастям власного сина. Хоча Калитка був досить забузпеченим, він пагнув більшого і навіть був готовий піти на протиправний обман, купивши фальшиві гроші... Що ж, доля покарала його, і безталанний селянин залишився взагалі ні з чим. Гроші однозначно руйнують людську душу - ось до якого висновку підводить нас автор твору. Стаючи метою нашого життя, вони відбирають його, і треба мати не аби яку силу волі для того, щоб не опинитися під владою грошей.
В основании греческого храма — стилобат - цоколь, состоящий обычно из трех ступеней.
На стилобате вокруг прямоугольного святилища - целлы размещаются колонны. В большинстве храмов на главном и заднем фасадах ставилось по 6 или 8 колонн; на боковых — соответственно по 13 или 17.
Колонны поддерживали перекрытие — антаблемент, состоящий из трех частей:
нижней горизонтальной балки — архитрава, непосредственно опирающегося на капители колонн;
вышележащей ленты - фриза
и, наконец, венчающего карниза.
Выше карниза на главном и заднем фасадах находятся фронтоны — треугольники, образуемые двускатной крышей.