—яка совість, така й честь. — безчестя гірше смерті — бережи честь з молоду,а здоров'я під старість. —добро стратити — наживеш, честь втратити — пропадеш. — як не маєш краси, то май хоч честь. — скромність прикрашає людину. — від своєї совісті не втечеш. — водою, що хочеш, лиш сумління не сполощеш. — очі — міра, душа — віра, совість — порука. — руки білі, а сумління чорне. — совість гризе без зубів. — хто чисте сумління має, той спокійно спати лягає. — сором казати, а гріх утаїти. — сором — не дим, очей не виїсть. — хоч ганьба очі не виїсть, але не дає між людьми показатися. — чужим добром не розбогатієш, — чужим коштом не нагрієшся. — не пхай свою ложку в чужу миску. —не лізь нікому з постолами в душу. — кривими дорогами ходиш, добра не жди. — за твоє добро — кулак тобі в ребро. — не бери, де не поклав. — одна дяка, що за рибу, що за рака. — не плюй у колодязь, бо прийдеться ще з нього води напитися. — йому в очі наплюй, а він обмажеться тай каже: „роса божа". — нічого, що руки чорні, аби душа була чиста. — слово дорожче грошей. — свит в городі одна честь: поліно. — і святи свиню, то свиня все свинею буде. — з — газда, з панами — пан, з свинею — свиня. — хто кривдить людей, той кривдить своїх дітей.
Байрон називає Мазепу титаном,а саме з Прометеєм,тому що Мазепа так само як Прометей терпів муки,які відчув під час смертоносної поїздки,де на шляху зустрів і воронів(символів смерті),і диких коней.В кінці Мазепа за свій порятунок допомагав людям.Став гетьманом. Мотиви "світової скорботи" і прометеївського духу непокори - головні у творчості Байрона,які знайшли своє продовження в його поемах і драмах.Саме "світову скорботу" і дух прометеївської непокори ми бачимо в образі Мазепи. Взагалі Мазепу можна назвати "байронічним героєм"."Байронічний герой" - це образ самотнього бунтаря,який розчарувався в житті і страждає;це людина з високою і ніжною душею.Мазепа самотній,нескорений,волелюбний,бунтар зі страдницькою душею.
Как именно?Я не поняла
Объяснение: