Звичайно можна,адже цей твір і є про справжню дружбу двох хлопців. Варто лише згадати той момент,коли Ява врятував Павлушу з-під піраміди кавунів,і відтоді Павлуша сказав,що то найкращий друг. Скільки у них було пригод,і все хлопціли проходтли разом. Вони не підставляли один одного,не жалілись.Вони були вірними,справжніми друзями. Зазвичай, коли твориш якісь поступки і знаєш ,що будеш уже насварений,то за правилом хтось один мусить сказати :я цього робити не стану. Але від хлопців ми такого не чули. Отже,якщо вони щось і витворяли,то вони разом і отримували бувало добряче, але як ми знаємо ,що всяка справа за яку вони бралися не була доведена до кінця.Отож,Яву та Павлушу можна назвати справжніми друзями,навіть друзями на все життя.
Протиборство добра й зла триває споконвіку. Воно триватиме, мабуть, вічно. Це дві протилежні сили, які щільно взаємодіють між собою. Кожна прагне переважати над іншою, ширитися та заволодівати більшою кількістю прибічників. Не є важливим, як ми називаємо їх: добро та зло, Бог та Диявол, істина й облуда тощо. Важливо знайти собі місце у межах цієї вічної суперечки.
Для себе треба вирішити, що розуміти під кожним із цих понять. Адже ми не усвідомимо й не відчуємо на собі дію цих двох сил, якщо не побачимо їх наочно. Мені у цій нелегкій справі вибору орієнтирів до у свій час мудрість нашого народу, яку він зберіг для нас в усній народній творчості. Збірочка українських народних казок, які мені колись подарувала мама, справила на мене незабутнє враження. Про мудрість та повчальність бабусиних приказок годі й казати.
Народні казки ховають у простих формах споконвічні істини. Розгледівши їх, ти формуєш у собі стійкі принципи та моральні якості. Казка про паляницю навчила мене відрізняти щедрість від жадності. Мудра дівчина з однойменної казки показала, як кмітливість та чесність може переважити хитрість. Казка про правду і кривду наочно показує руйнівну силу зла. В той час, як протилежна йому сила – добро – сприяє розбудові, життю, радості.
Одне прислів’я каже не гнатися за двома зайцями, бо жодного не впіймаєш. Тобто вчить нас скромності – гідній доброї людини якості. Інше дає настанову відрізняти зерно від полови, тобто бачити фальш, обман.
Тож давайте усвідомимо, що є добром, а що злом спершу для самих себе. Тоді ми чинитимемо по правді й справедливості. Стаючи на сторону добра, ми допомагаємо йому перемогти у цій одвічній боротьбі.