Найголовнішою ознакою мого трудового міста є його архітектура. У минулому столітті центр Харкова уособлював розкіш та індивідуальність, у тридцяті роки нашого століття — простоту і монумен-талізм пролетарської епохи. Але є у Харкова особливі ознаки — місця, які уособлюють його самобутність: Держпром, «Дзеркальна течія», пам’ятник Кобзареві. Особливо шанують харків’яни пам’ятник Тарасові Григоровичу Шевченку. Його встановлено в міському парку на вулиці Сумській. Уминулі роки парк належав університету, він так і називався університетським садом, а тепер він має ім’я Великого Кобзаря. Пам’ятник розміщенний так вдало, що його видно з кожної алеї. До того ж, шістнадцять фігур, які оточують постать Шевченка, розташовані по спіралі навколо центрального пілона. Вони краще простежуються з бокових алей.
Постать Шевченка видно здалеку, вона гігантських розмірів, близько шести метрів, тому перехожі мають змогу вдивитися в обличчя видатного поета. Скульптор так вдало передав риси його зовнішності, що, здається, можна уявити його вдачу: сміливість, допитливість, рішучість. Від усієї постаті віє бунтарством і непримиренністю.
Ус і шістнадцять фігур, розташовані навколо трикутного гранітного пілона, здаються удвічі меншими за Кобзаря, проте теж добре простежуються. Особливо мене вражає жінка з немовлям на руках — Катерина. Оскільки цей пам’ятник я знаю з дитинства, то не уявляю Катерину іншою. Навіть читаючи твір, я бачу її саме такою, як на пам’ятнику. А далі, герої Шевченкових творів — гайдамаки, навіть по-вержені (одна постать лежача) вони дужі і вражаючі, бо вони — борці за волю. І козак-запорожець, і миколаївський рекрут, і селяни показані закутими, але нескореними. Ус і інші образи — уособлення більш пізньої доби — доби революцій і пореволюційних перетворень. І лише одна постать може бути уособленням усіх часів, це постать дівчини з книгою. Хоча в ній добре вгадується епоха років тридцятих, проте я вважаю її сучасною, бо нинішній молоді теж властивий потяг до знань, а Харків вважається найкрупнішим студентським містом в Україні. Символічно і те, що композицію розпочато і завершено жіночими постатями, адже образ жінки у творчості Т. Г. Шевченка — це образ України. Скульптор М. Г. Манізер і архітектор І. Г. Лангбард ставили своїм завданням показати значимість Великого Кобзаря для минулого, сучасного і майбутнього. І це в тридцяті роки, коли українська культура потерпала від культу сталінізму! А українські актори Наталія Ужвій, Амвросій Буч-ма, Іван Мар’яненко, Олександр Сердюк залишили свій слід не лише в театральному мистецтві, а і в архітектурі, допомагаючи скульпторові у створенні пам’ятника.
Дві берези біля двору поклонилися до ніг.
Вже минуло з того часу аж три довгі роки.
П'ятнадцять помножити на три буде сорок п'ять.
П'ятий рік ми вчимося в школі.
Чотири переможці стоять на борту корабля
Водолаз пройшов під водою два кілометри.
Два шестикласники повернулися з туристського походу о десятій годині.
А три верби схилилися, мов журяться вони
Ми спинилися біля трьох верб.
З третього класу я навчаюся на відмінно.
Перші розвідники прибули сьогодні.
Я сьогодні отримав десять балів з алгебри
За три дні у мене день народження
Дев 'ятого березня відбудеться концерт до дня народження Тараса
Григоровича Шевченка
Одна шапка чотири братів накрила
Зранку на чотири ногах, удень — на дві, увечері — на три
Хитру сороку спіймати морока, а нас сорок сорок — сорок морок.
Учотирьох черепашок четверо черепашенят.
П'ять п'ятаків, на кожному п'ятаку ще по п'ятаку.
Я сьогодні маю п 'ятнадцять гривень на обіт.
Двадцять четвертого серпня у мого тата день народження
Я сьогодні бачила сім кроликів
Мама купила мені одну гранату
У нас у лісіє є дві невідомі пташки