вялікія прыгожыя вочы; у водсвеце вячэрняй зары зусім пунсовым зрабіўся яе твар. Некалі на спатканнях яна часта рабіла так: сярод сур'ёзнай размовы аб самых высокіх матэрыях раптам падскаквала, зрывала каштан, ці галінку ліпы, ці проста ліст, клала яго на руку і «страляла». Або, калі яны часам выходзілі ўвечары за горад, раптам прапаноўвала: «Давай навыперадкі!» яна прызналася, што саромелася свайго беднага ўбрання: яна была з беднай сям'і, расла без маці. Саша стала нейкая больш стрыманая, паважная.
Автор любуется Рукодельницей, постоянно подчеркивает ее духовное превосходство над домашними, ее душевную щедрость, простоту и скромность.
«Рукодельница была умная девочка: рано вставала, сама, без нянюшки, одевалась, а вставши с постели, за дело принималась: печку топила, хлебы месила, избу мела, петуха кормила, а потом на колодец за водой ходила», — восхищается Рукодельницей автор.
«А Ленивица в постельке лежала... Встанет, попрыгает, да и сядет к окошку мух считать,..Как всех пересчитает, так уж и не знает, за что приняться и чем бы заняться...Сидит, горемычная, и плачет да жалуется на всех, что ей скучно, как будто в том другие виноваты», — укоризненно посмеивается над своей героиней автор