Бир үй-бүлөдөн атанын жана үч уулдун согушка кетиши, алардын мекен коргоо үчүн баш тартпай барышы, а түгүл бирөөсүнүн (Жайнак) өзү суранып жүрүп урушка аттанышы – дүйнөлүк окурмандарды таң калтырган жана фашизмге каргыш айттырган.Саманчынын жолу" адабий жанрлардын рамкасына сыйбай калганда… Чыңгыз Айтматов бул чыгармасы аркылуу кыргыз адабиятынын практикасында кездешпеген жаңы нерсени ойлоп тапты: повесть башынан аягына чейин шарттуу-символикалык ыкма менен өнүгүп барат, башкача айтканда, өмүрү үн катпаган Жер ошол Жердин үстүндөгү бир пенде — Толгонай менен сүйлөшүп отурат. Жер суроо узатат, Толгонай жообун берет. 1963-жылы эле жаш сынчы Салижан Жигитов бул чыгарма тууралуу мындай деп жазган экен: "Автор аны жупунулук кылып "повесть" деп атаптыр. Албетте, кандай десе өз эрки. Ошентсе да ал белгилүү бир адабий жанрдын рамкасына сыйбайт. Ал адабияттагы жана көркөм өнөрдөгү көп жанрлардын синтезинен бүткөн. Аны роман десе да болот. Кинопоэма десе да жараша берет, жөн эле поэма деп койсо андан бетер эп келишип калат. Кеп атында эмес, затында. Бир сөз менен айтканда, ал – ыр, "песнь" деген орус сөзүнүн маанисиндеги ыр".
Кыргыз жомоктору көбүнчө турмуш көрүнүшүнөн келип чыгат. Мисалы акылдуу дыйкан, ырыс алды ынтымак. Бул жомок түн баары турмуштан келип чыккан. Ал эми миф жомокторго токтолсок, ал чындыкты адилеттүүлүктү окуп жаткан адамга таасир берсин деп апыртмалар кошулуп кетет. Кыргыз жомоктору көбүнчөсү эмгек жөнүндө да берилет. Кыргыз жомокторунда көбүрөөк кездешкен темалар :эмгекчилдик, адилеттүүлүк чындык акыйкат жана адамдын пейили жөнүндө көп берилет. Бул жомоктор адамдарды чынчыл жашоого, кара өзгөй ойлор оңунан чыкпаарына, жана эң негизгиси пейлдин кең болуусуна жардам берип, окуп жаткан киши таасир алыш үчүн айтылып келет.
milk [ mɪlk ] - молоко
nine [ naɪn ] - девять
Mimi [ ′maɪmɪ ] - Мими
lion [ ˈlaɪən ] - лев
hen [ hen ] - курица