Північне Причорномор’я — назва північного узбережжя Чорного моря та районів, що до нього прилягають, головним чином застосовується до часу грецької та римської колонізації (VI ст. до н.е.—ІІ ст. н.е.) та епохи Великого переселення народів (ІV — VIІ ст.).
Культурі та мистецтву Північного Причорномор’я притаманні загальні риси, властиві багатьом областям античного світу, а також місцева своєрідність, що обумовлена контактами з племенами причорноморських степів, зокрема скіфами. Найбільш повно ця своєрідність проявилась в мистецтві епохи Боспорського царства (бл. 480 р до н.е. — ІІ ст. н.е.). Етапи розвитку мистецтва причорноморських античних полісів відповідають етапам розвитку мистецтва Давньої Греції.
З Греції та Малої Азії в міста Північного Причорномор’я широко завозилась скульптура та дрібна пластика з мармуру та теракоти, розписні вази, геми (вироби з різьбленого напівдорогоцінного каміння), тканини, ювелірні вироби. Часто вони були розраховані на місцевий, “варварський” ринок, тому включали зображення сцен з життя місцевих народів, образи давньогрецьких та місцевих божеств. Творами античних майстрів є ряд ювелірних виробів в т.зв. скіфському “звіриному” стилі, виявлені в скіфських курганах.
В Північному Причорномор’ї зустрічаються різні типи античних погребальних споруд, в тому числі перекриті східчастими склепіннями кам’яні склепи з коридором-дромосом, склепи з півциркульними склепіннями і т.д.
Провідним видом образотворчого мистецтва Північного Причорномор’я була скульптура, якою прикрашали площі й будівлі міст. Вона мала істинно громадське значення, втілюючи у прекрасних образах богів, богинь та героїв античний ідеал досконалості, гармонійно розвиненої людини.
Он был умным и рассудительным, но при этом хитрым. Проявил себя как хороший правитель и рачительный хозяин.
Сохранилась легенда, что он всегда ходил с сумкой денег (калитой), откуда раздавал милостыню.
Он укрепил власть московских князей, расширил территорию княжества. Главное было то, что он повысил доходы московской казны. На эти доходы князь смог построить новый дубовый кремль, а также платить большую дань ордынскому хану. Благодаря этой дани он с 1331 года и до смерти в 1340 владел ярлыком на великое владимирское княжение. Постепенно закрепление этого ярлыка за Москвой стало складываться в традицию. Кроме того, митрополит окончательно перенёс свою кафедру из Владимира в Москву (хотя фактически жил в этом городе и раньше), что позже сыграла большую роль в дальнейшем возвышении этого княжества. Кроме того, именно благодаря Ивану Калите в Москву переехал Митрополит, что ещё больше укрепило её политическое положение.
В истории остался как мудрый правитель, один из основателей могущества Москвы. В 2001 годы причислен к лику местночтимых святых.