а) поезд начал уменьшать скорость, а мяч продолжал двигаться по инерции; б) поезд начал увеличивать скорость, а мяч сохраняет прежнюю скорость движения; в) поезд сделал поворот и мяч покатился в противоположную сторону, вбок.
Уже третий час я мирно посапывал в своей уютной постели и видел седьмой сон, как внезапно его прервал странный шум. Кажется, это был хлопок двери. - Ванька! Ванька, вставай! - чьи-то встревоженные толчки окончательно вывели меня из сонного состояния. - Олька? - спросонья спросил я, потер глаза и сел на кровати, уставившись на растрепанную и зареванную младшую сестру. - Что случилось? - Ванька, сарай подожгли! - Девочка бегала по комнате, подскакивала ко мне и тянула к выходу в одной пижаме. - Мама вся с ног сбилась, сейчас огонь займется и на дом перекинется, а потом наверняка... - Не мельтеши, - сказал я, встал с постели, быстро набросил на свои плечи халат и перетянул его поясом. - Вот что. Иди сбегай за соседями, а я за ведрами, побольше воды наберу. Сестра быстро-быстро закивала и выбежала в дверь, теряя на ходу домашние тапочки. Я поспешил за ней следом.
Із великою любов'ю змальовує І. Франко образ дівчини Мирослави у повісті «Захар Беркут». Мирослава — молода вродлива дівчина, рано втративши матір, знала лише любов і турботу батька. Для неї головне — бути вірною собі, діяти так, як підказують сумління і серце. Тому вона і виступає проти батька на боці народу, стає справжньою патріоткою своєї вітчизни. Зрозумівши, на чиєму боці правда, дізнавшись про зрадництво свого батька, Мирослава пориває з ним і йде до тухольців. Дівчина, побачивши, що всі намагання врятувати честь батька марні, що шляху повернути батька до примирення і єдності з народом нема, виступає проти нього. Вона звертається до Захара Беркута з проханням прийняти її за дочку, бо «Тугар Вовк перестав бути моїм батьком, відколи зрадив свій край і пристав у службу монголів».
Мирослава полюбила простого селянського хлопця. В особі Максима Мирослава бачить усіх тухольців.
Мирослава — один із перших образів дівчини-патріотки в українській літературі.