З будь-якою подією, яка може відбутися з формою, можна пов’язати фрагмент програми, який буде виконуватися одразу після настання цієї події. Такий фрагмент програми називають обробником події. Обробник події, пов’язаний з певним об’єктом, називають методом цього об’єкта. Середовище Lazarus за замовчуванням створює обробник події як процедуру. Процедура - це окремо виділена частина програми, яка має своє ім’я і яку можна за цим іменем запустити на виконання. Наприклад, якщо потрібно пов’язати деяку процедуру з подією Click для форми, то слід: 1. Вибрати форму. 2. Відкрити вкладку Події у вікні Інспектор об’єктів. 3. Вибрати подію onclick. Поле праворуч від тексту onclick стане поточним і в ньому з’явиться курсор. 4. Клацнути двічі у цьому поточному полі. У результаті виконання цього алгоритму в полі onclick на вкладці Події з’являється текст FormClick (англ. Form Click - клацання форми), а у вікні редактора тексту проекту на вкладці Unitl з’являється заготовка для тексту процедури з іменем TForml.FormClick, команди якої й будуть виконуватися при настанні події Click з формою
var i,j,n:longint; f:boolean; begin writeln('Введите число'); readln(n); if n<2 then writeln('Простых делителей нет') else begin write('Число ',n,' ','= 1'); for i:=2 to n do if n mod i=0 then begin f:=true; j:=2; while f and(j<=round(sqrt(i/2)))do begin if i mod j=0 then f:=false else j:=j+1; end; if f then write('*',i); end; end; end.
Алгоpитм — точное и понятное пpедписание исполнителю совеpшить последовательность действий, направленных на решение поставленной задачи.
Основные свойства алгоритмов:
Понятность для исполнителя Дискpетность (прерывность, раздельность) — алгоpитм должен пpедставлять пpоцесс pешения задачи как последовательное выполнение пpостых (или pанее опpеделенных) шагов (этапов). Опpеделенность — каждое пpавило алгоpитма должно быть четким, однозначным и не оставлять места для пpоизвола. Pезультативность — это свойство состоит в том, что алгоpитм должен пpиводить к pешению задачи за конечное число шагов. Массовость. Алгоpитм pешения задачи pазpабатывается в общем виде. Формы представления алгоритмов.
• словесная (записи на естественном языке); • графическая (изображения из графических символов); • псевдокоды (полуформализованные описания алгоритмов на условном алгоритмическом языке; • программная (тексты на языках программирования).
Словесный записи алгоритмов представляет собой описание последовательных этапов обработки данных.
Середовище Lazarus за замовчуванням створює обробник події як процедуру. Процедура - це окремо виділена частина програми, яка має своє ім’я і яку можна за цим іменем запустити на виконання.
Наприклад, якщо потрібно пов’язати деяку процедуру з подією Click для форми, то слід:
1. Вибрати форму.
2. Відкрити вкладку Події у вікні Інспектор об’єктів.
3. Вибрати подію onclick. Поле праворуч від тексту onclick стане поточним і в ньому з’явиться курсор.
4. Клацнути двічі у цьому поточному полі.
У результаті виконання цього алгоритму в полі onclick на вкладці Події з’являється текст FormClick (англ. Form Click - клацання форми), а у вікні редактора тексту проекту на вкладці Unitl з’являється заготовка для тексту процедури з іменем TForml.FormClick, команди якої й будуть виконуватися при настанні події Click з формою