Индия состоит из материковой части и полуострова Декана. Материковая часть, Арьяварта (страна ариев), бывшая родиной индийской культуры, в свою очередь распадается на долины рек Инда и Ганга, отделенные одна от другой пустыней. Обе реки, начинаясь в Гималаях, принимают в своем течении многочисленные притоки и впадают в море несколькими рукавами, образующими большие дельты. Как одна, так и другая долина в высшей степени плодородны, но в общем страна Ганга по богатству своей природы значительно превосходит область Инда. Так как в жаркую пору года в Индии выпадает очень мало дождя, то жители должны бороться против засухи искусственным орошением почвы, хотя и это не всегда предохраняет страну от неурожаев и голода. К югу от обеих долин находится постепенно суживающийся полуостров Декан, представляющий собою плоскогорье, реки которого текут на восток. Здесь своими наносами они образовали низменный берег с местами, удобными для стоянки судов. Таким образом главные области Индостана обращены к востоку, что оказало свое влияние на историю индийцев, так как вследствие этого они были очень долго обособлены от остального исторического мира. Природа Индии поражает своею грандиозностью, и уже древние смотрели на Индию, как на страну чудес. Тропические грозы, дремучие леса и масса самых свирепых зверей и ядовитых змей порождали в душе жителя страх перед природою и направляли его воображение на создание самых чудовищных образов, что отразилось и на позднейшей религии Индии.
Нахил до художньої діяльності людина виявила на зорі свого існування. Творчість стала для неї могутнім засобом пізнання навколишнього світу і важливим фактором подальшого розвитку.
Перші кроки образотворчого мистецтва припадають на епоху пізнього палеоліту (від грец. "палеос" — давній і "літос" — камінь), тобто на пізній період давньокам'яного віку. У періоди кам'яного віку, так звані Оріньяк (40— 30 тис. років до н.е.), Солютре (20—15 тис. років до н.е.), Мадлен (15—10 тис. років до н.е.), первісні люди залишали свої уявлення про реальний світ на скелях і стінах печер у вигляді малюнків, у різьбленні по каменю і кістці, у рельєфах і круглій скульптурі.
До найдавніших зображень належать відбитки людських рук, контурні малюнки тварин (зокрема, оленя, бика, коня, ведмедя), а також переплетення хвилястих ліній. Культура оріньякського періоду представлена і першими пам'ятками круглої скульптури.
В епоху Солютре ігається певний прогрес у художньому пізнанні світу. Постаті тварин малюються більш чітко і впевнено.
Високого мистецького рівня досягають розписи в печерах Фон де Гом (Франція), Кастільйо (Іспанія).
Розквіт мистецтва палеоліту припадає на епоху Мадлена. Первісні художники малюють коней, що скачуть, чорних биків, корів з телятами, поранених бізонів і носорогів. Найбільш відомі розписи цього періоду знаходяться в печерах Альтаміра (Іспанія), Ласко, Комбарель (Франція) та інших.
Новий етап розвитку первісного мистецтва ігається в пам'ятках середньокам'яного віку — мезоліту (X— VII тис. до н.е.). У цей час людина винайшла лук і стріли.
Наскельне мистецтво мезоліту дає яскраві зразки багатофігурних динамічних сцен: військових дій, колективного полювання, збирання меду тощо.
Новокам'яна епоха, або неоліт (VI—IV тис. до н.е.), наступний, більш високий щабель у розвитку людства. У цей час виникає скотарство, землеробство, гончарство.
З епохи неоліту залишилися малюнки, висічені на скелях, які зображають різних звірів; надалі розвивається скульптура; стає популярним оздоблення домашнього начиння. До найбільш яскравих прикладів художньої культури даного періоду належать наскельні зображення в районі ріки Ангари, в Узбекистані, Іспанії та інших місцях.
Шедевром неоліту вважається трипільська культура (верхня течія Дніпра), характерною особливістю якої є інтенсивний розвиток круглої скульптури і кераміки. Трипільський посуд оздоблений геометричним орнаментом.
У наступний період — вік міді — бронзи — створюються мегалітичні (з великих каменів) споруди. Ці пам'ятки за будовою і формою поділяються на три типи: менгіри — вертикально встановлені брили, які іноді утворюють алеї; дольмени — кам'яні брили, поставлені вертикально і перекриті плитою (вони дещо нагадують житло); кромлехи — кола з вертикально розміщених каменів. Мегалітичні споруди деякі вчені схильні пов'язувати з культом поховальних ритуалів.
Залізний вік (II—І тис. до н.е.) є останнім у циклі розвитку первісного мистецтва і початком процесу розкладу первіснообщинного ладу. На території колишнього СРСР знайдено велику кількість пам'яток скіфської культури, в Західній Європі — гальштатської.
1) различия: русь по своему развитию несильно отставала от западных стран, но все таки в европе внедрялось больше технологий и было больше ученых. науки и идея в европе развивались быстрее, чем на руси. на руси преобладали идеи старины и обычаев а в европе все наоборот. сходства: европа и русь были тесно связаны друг с другом и многие технологии и обычаи они заимствовали друг у друга, народы европы и руси исповедовали христианство и это сыграло большую роль на их общее развитие. но что характерно только для руси, так это сотрудничество и с востоком и с западом.
Индия состоит из материковой части и полуострова Декана. Материковая часть, Арьяварта (страна ариев), бывшая родиной индийской культуры, в свою очередь распадается на долины рек Инда и Ганга, отделенные одна от другой пустыней. Обе реки, начинаясь в Гималаях, принимают в своем течении многочисленные притоки и впадают в море несколькими рукавами, образующими большие дельты. Как одна, так и другая долина в высшей степени плодородны, но в общем страна Ганга по богатству своей природы значительно превосходит область Инда. Так как в жаркую пору года в Индии выпадает очень мало дождя, то жители должны бороться против засухи искусственным орошением почвы, хотя и это не всегда предохраняет страну от неурожаев и голода. К югу от обеих долин находится постепенно суживающийся полуостров Декан, представляющий собою плоскогорье, реки которого текут на восток. Здесь своими наносами они образовали низменный берег с местами, удобными для стоянки судов. Таким образом главные области Индостана обращены к востоку, что оказало свое влияние на историю индийцев, так как вследствие этого они были очень долго обособлены от остального исторического мира. Природа Индии поражает своею грандиозностью, и уже древние смотрели на Индию, как на страну чудес. Тропические грозы, дремучие леса и масса самых свирепых зверей и ядовитых змей порождали в душе жителя страх перед природою и направляли его воображение на создание самых чудовищных образов, что отразилось и на позднейшей религии Индии.