Релігійні вірування
Язичництво - релігійні вірування в багатьох богів (Перну - бог грому, Даждьбог - бог сонця, Стрибог - бог вітрів, Сварог - бог неба, Велес - бог худоби, Мокош - богиня родючості, Дана - богиня води).
Слов'яни уперше згадуються у листі римського історика Помпонія Мели (I ст. н. е.).
Пліній Старший, описуючи у своїй праці "Природнича історія" (77 р. н. е.) балтійське узбережжя, серед інших племен, що його населяють, згадує і венедів.
Корнелій Тацит в своєму творі "Германія" описує місцевість, в якій проживали венеди та їх побут - венеди живуть осіло і займаються переважно сільським господарством; венеди є вправними воїнами і ведуть успішні війни проти сусідів.
Клавдій Птолемей (89 - 167 рр.), географ з Олександрії, вказував, що венеди мешкають на північ від Карпат, у Подністров'ї, а також у гирлі Дунаю.
Візантійські автори VI ст. Прокопій Кесарійський, Йордан, Феофілакт Симокката, Менандр Протектор, Маврикій Стратег описують слов'ян як численний народ і стверджують, що вони поділяються на три великі групи: венеди, анти, склавини.
V - VII ст. - Велике розселення слов'ян із межиріччя Дніпра й Дністра по території Європи (на північному сході слов'яни досягли р. Десни, Оки та Західної Двини, на південному заході - р. Дунаю і Балканського півострова, на заході - р. Лаби та узбережжя Балтійського моря).
Розселення слов'янських племен збіглося в часі з великим переселенням народів, за якого слов'яни брали участь у боротьбі з германськими племенами готів (III - IV ст. н. е.), тюркськими племенами гунів (IV - V ст. н. е.) і аварів (VI - VII ст. н. е.).
Думаю, что день из жизни крестьянина начинается рано – прямо с рассветом солнца. Эти люди близки природе, они знают, когда и что сажать, собирать… Они умеют по приметам предсказывать погоду лучше, чем в новостях. Итак, встал крестьянин, например, Пётр с рассветом. Выпил воды и за дело. В первую очередь, думаю, нужно разбудить жену, чтобы она тоже работала, а дети могут ещё поспать – в школу-то им не нужно! Жена доит корову, у той молоко за ночь скопилось как раз. Пётр завтракает перед рабочим днём. Думаю, что он может съесть кислое молоко с зерном, как йогурт с мюсли. Выпив парного молока, идёт Петр корову выпускать. Сам он не отводит её на поле, а сдаёт пастуху. Тот собирает коров со всей деревни и (за умеренную плату) выгуливает их целый день. Пока коровы нет, Пётр чистит её хлев, засыпает новую подстилку. Наверняка, есть и поросята, и куры – всех нужно проверить (как они ночь пережили – не утащили кого волки), покормить.
Пока солнце ещё не встало – не очень жарко, он начинает работать в огороде – тут прополоть, там проредить. Дело всегда найдётся! После можно позавтракать ещё раз – с детьми уже. Наверняка жена уже кашу сварила на свежем молоке.
После, пока летом жарко, можно и сиесту устроить. Обед обязательно нужен. Если кто в семье грамотный, то можно книги почитать. «Домострой», например. Можно вздремнуть немного.
После обеда, когда солнце уже на убыль пошло. Опять что-то в огороде поделать, подумать, что кому продать, особенно если завтра базарный день. Можно жене по дому. Опять нужно кормить живность. Чуть не забыл о собаке! Конечно, у крестьянина есть дворовая собака. А ещё лошадь. Вдруг придётся ехать к кому-то, договариваться о чём-то.