Объяснение:
Главная История Казахстана Кыпчакское ханство (нач. XI в. —1219 г.)
Кыпчакское ханство (нач. XI в. —1219 г.)
02 Август 2013 88398
Этноним «кыпчак» впервые упоминается в древнетюркском руническом памятнике, датируемом 760 г.
Кыпчакское ханство (нач. XI в. —1219 г.)
Этноним «кыпчак» впервые упоминается в древнетюркском руническом памятнике, датируемом 760 г. В мусульманских источниках кыпчаки впервые отмечаются арабским географом Ибн Хордадбехом (IX в.) в списке тюркских племен, хронологически относящихся также к VIII в.
После падения Западнотюркского каганата в 656 г. значительные группы кыпчаков на севере от Алтайских гор и в Прииртышье под эгидой кимеков составили ядро племенного союза. Однако стремление основных кыпчакских племен к самоопределению привело их в конце VIII в. К отделению от кимекской федерации и передвижению на запад от кимеков. Но окончательной независимости кыпчаки не достигли. В IX—X вв. история кыпчаков тесно переплелась с историей кимеков. Кыпчаки находились в политической зависимости от кимекского кагана, входили в конфедерацию, а затем в Кимекский каганат.
Источник: https://e-history.kz/ru/history-of-kazakhstan/show/9128/
© e-history.kz
В международных отношениях в XVI-XVII веках можно отметить то, что они становились всемирными. Мировая политика решалась несколькими великими европейскими державами, неевропейские и малые европейские страны ничего не могли изменить. Появились национальные государства, ставшие субъектами отношений в мире. Они поддерживали хорошие отношения со странами, служившими им рынками сбыта или поставляющими сырьё. Шли войны за колонии и торговые пути. Но также сохранялся династический принцип правления, образовывались многонациональные государства, интересы составляющих их стран были разные. Внешняя политика все больше поддавалась влиянию буржуазии, применяла ее цели и методы. В капиталистическую эпоху от уровня экономического развития зависела военная сила государств, а также роль, которую играло государство на международной арене. В XVI веке Европа разделилась на два лагеря из-за религии – на сторонников католичества и сторонников протестантизма. Некоторые государства вступали в конфликты, чтобы бороться за настоящую веру. К важному фактору в международных отношениях относилось наличие турецкого государства. Османская империя соединению христианских народов, но, когда было надо, европейские страны не смотрели на религиозные различия, заключали союзы с турками. В это время выросла роль дипломатии, возникают представительства и посольства. Развивается международное право. Необходимо отметить, что сильно увеличились масштабы военных действий. В XVII веке в армиях больших государств было 100 тысяч и больше человек.
1728, 29 березня – у селі Лемеші (нині Чернігівщина) в родині козака Григорія Розума та Наталії Розумихи народився Кирило Розумовський, останній гетьман Лівобережної України, граф. У 18 років він став президентом Російської Академії наук, яку очолював протягом п’ятдесяти років. Перші чотири її президенти були німцями. Після того як російською імператрицею стала Єлизавета І, вона спрямувала свою політику проти засилля німців. Протягом п’яти років посада президента залишалася вакантною. Бо Єлизавета не бачила достойної кандидатури. На той час Кирило Розумовський повернувся до Петербурга з-за кордону, отримавши там гарну європейську освіту. Та найголовніше – став довіреною особою імператриці. Старший брат Кирила Олексій Розумовський, завдяки чудовому голосу опинився у придворній капелі, став фаворитом доньки Петра І цесарівни Єлизавети. Після сходження Єлизавети І на престол, Олексій Розумовський отримав звання й маєтності та мав неабиякий вплив при дворі. Він забрав до Петербурга Кирила Розумовського. Різниця у віці між братами була у 19 років, тож Олексій опікувався молодшим братом як батько. Відправив Кирила на навчання до найкращих закладів Німеччини, Франції та Італії.
Після повернення з Європи Кирило Розумовський поринув у веселе та безтурботне життя вельможі єлизаветинського двору. «Маючи гарну зовнішність і гострий розум, – писала у мемуарах Катерини ІІ,– зумів досягти у вищому світі загальної шани і любові. Особливою популярністю й успіхом Кирило Григорович користувався у придворних красунь». 1746-го він одружився з родичкою імператриці Катериною Наришкіною, яка мала величезний посаг у вигляді кількох десятків тисяч кріпаків, села та нерухомість у Петербурзі й Москві. 1747-го імператриця відновила гетьманство в Україні. Цьому сприяли міжнародні обставини та прохання козацької старшини. 1750-го на козацькій раді у Глухові Кирила Розумовського обрали гетьманом Лівобережної України. Кандидатуру гетьмана визначала імператриця, а на Глухівській раді відбулося втілення сценарію «обрання». Кирило Розумовський не поспішав відмовлятися від столичного життя. Лише за наказом імператриці у липні 1751-го новообраний гетьман з величезною свитою прибув до Глухова, де йому влаштували помпезну зустріч. Своєю резиденцією гетьман обрав Батурин, де спорудив палац, який був мініатюрною копією двору Петербурзького. Кімнати прикрашали картини, оксамит, золотий посуд, дорогі меблі. Потреби гетьмана тут обслуговувало 260 людей. У гетьманських палацах у Глухові та Батурині працювали капеляни, по декілька десятків музикантів, сотники, стрільці та пташники. Для охорони гетьмана існував спеціальний кінний загін, який вдягався в зелені гусарські мундири. Кирило Розумовський почав докладати зусиль до розбудови автономії Гетьманщини. Без погодження з Петербургом він призначав полковників, сприяв забороні поширювати на українців «холопство», хоч роздавав у володіння козацькій старшині сотенні містечка з вільним населенням, здійснював адміністративну та судову реформи. Прагнув налагоджувати міжнародні зв’язки. Після приходу до влади Катерини ІІ гетьманство було ліквідовано у 1764 році. Розумовський вирушив у подорож за кордон. Протягом 11 років нова імператриця не дозволяла йому повернутися в Україну. 1794-го він остаточно переїхав до Батурина. Займався меценатством. Помер у січні 1803-го в Батурині, де його і поховали в трапезній церкви Воскресіння Христового, яку він відбудував на руїнах мазепинської церкви.