1. Де знаходилася прабатьківщина слов'ян?
а) Західна Європа б) Передня Азія
в) Східна і Центральна Європа г) Південна Європа
2. Найдавніша назва слов'ян
а) Анти б) Склавини
в) Гуни г) Венеди
3. Формування праслов'янських спільнот відбувалося в період
а) ІІ-І тис. до н.е. б) І тис. н.е.
в) ІІІ тис до н.е. г) ІІ тис. н. е.
4. Які найдавніші слов'янські племена жили на території України?
а) Венеди б) Анти
в) Склавини г) Готи
5. Який б життя давніх слов'ян на території України?
а) Кочовий б) Осілий
6. Господарські заняття слов'ян
а) Торгівля б) Землеробство
в) Ремесла г) Скотарство
7. Яке слов'янське плем'я відоме своєю войовничістю та силою
а) Готи б) Гуни
в) Авари г) Анти
8. Укріплені поселення слов'ян називалися
а) Містами б) Городищами
в) Фортецями
9. Які археологічні культури на території України належать до слов'янських?
а) Трипільська б) Черняхівська
в) Зарубенецька г) Зрубна
10. Найдавніші писемні згадки про слов'ян належать
а) Римлянам б) Готам
в) Візантійцям г) Арабам
11. Релігія давніх слов'ян
а) Християнство б) Язичництво
12. Коли був заснований Київ?
а) ІІІ ст б) ІV ст
в) V ст г) ІХ ст
Формування уявлень і понять про права людини почалося з найдавніших часів історії людства. З самого початку людина почала будувати свою поведінку й відносини з іншими людьми, дотримуючись елементарних прав та обов'язків у колективі (роді, племені).
Розвивалися людина, суспільство, в якому вона жила, змінювалися уявлення про власні права та обов'язки. У правах людини відображалися моральні, етичні, релігійні, культурні та інші правила — норми.
Джерелами первісних уявлень про права людини є стародавні релігійні тексти, у яких сформульовано чимало гуманістичних принципів і норм загальнолюдського характеру, та твори давньогрецьких і китайських філософів, у яких сформульовано ідеї людських прав.
Перше закріплення низки ідей щодо прав людини у законодавстві здійснено у Великій хартії вольностей, яку підписав 1215 р. король Іоанн Безземельний внаслідок угоди між ним і повсталими проти нього англійськими баронами. У цьому документі захищалися права на приватну власність, недоторканність та свободу особистості від абсолютизму, принцип недоторканності особи, право людини на вільне пересування. 1689 р. у Великій Британії прийнято Білль про права, що став юридичною основою конституційної парламентської монархії у Великій Британії і в якому закладено основи демократичного парламентаризму (вільні вибори членів парламенту, їх недоторканність).
На українських землях питання прав людини та їх захисту порушувалися в Конституції Пилипа Орлика 1710 р. Там зазначалося: "Подібно до того, як Ясновельможному Гетьману з обов'язку його уряду належить керувати й наглядати за порядком щодо всього Війська Запорозького, так само він повинен пильно дбати про те, щоб на рядовий і простий народ не покладали надмірних
тягарів, угисків і надмірних вимог, бо відштовхнуті ними (люди), залишивши свої домівки, відходять, як правило, до чужих країв шукати життя кращого, спокійного і легшого".
У Конституції Пилипа Орлика закріплено принцип розподілу влади, обрання влади вільним волевиявленням населення. У разі повернення Орлика в Україну обіцялося відновити козацькі права, зберегти привілеї міст, полегшити податковий тягар селянам, надати державну до вдовам, сиротам та іншим соціально не захищеним верствам населення.
Конституція Пилипа Орлика залишилася в історії як оригінальна правова пам'ятка, хоча реальної сили так і не набула.
Еволюція уявлень про права людини в історії людства