I.
1) войлочное покрывало юрты (квадратная кошма, покрывающая верхний круг дымохода юрты, который открывают для выхода дыма или для проникновения света)
түндікті ашу → открывать тундик
түндікті жабу → закрывать тундик
түндіктен құйылып тұрғандай → фраз. сыпется как из рога изобилия (букв. льется, как из тундика)
түндігі түрілді → поднялся небосвод, забрезжил рассвет
2) уст. посемейный налог
түндік төлеу → платить посемейный налог
3) очаг; дом; юрта
бұл ауыл неше түндік? → в этом ауле сколько домов?
түндік иесі → хозяин очага; глава семьи
түндік көтеру → ставить юрту для молодых
түндік бөлек болу → жить отдельно; жить отдельной семьей; жить отдельным домом
II. ночной; на одну ночь
бір түндік жол → дорога на одну ночь
екі түндік ұйқы → сон, длящийся две ночи
түндік ас → фраз. ужин (для гостя)
түндік жақ → ночная сторона; север
1) 1.Відбувається переоцінка цінностей від прагнення економічного зростання до пріоритету сталого розвитку, екологічної безпеки.
гаються істотна змінаролі різних соціальних верств у сус-пільстві. Великі власники дедалі більшою мірою зміцнюють зв’язкиз верхівкою бюрократичного апарату.
3. Під впливом тотальної віртуалізації змінюються й пізнавальні запити людини.
4.появляється VR-залежність , що занурює людину у віртуальну реальність і вона тільки на деякий час повертається в реальне життя.
5. Планета Земля поступово перетворюється на єдиний інформаційний простір
6. Автоматизація і роботизація виробництва досягли такого рів-ня, що основним завданням працівника поступово стає регулювання і контроль над виробничим процесом. Це створює небачений простір для розвитку особистості людини.
2) На мою думку , книга американського філософа Френсіса Фукуями стверджує, що поширення в світі ліберальної демократії західного зразка свідчить про кінцеву точку соціокультурної еволюції людства та формуванню остаточної форми урядів. У поданні Фукуями кінець історії, однак, не означає кінець подієвої історії, але означає кінець століття ідеологічних протистоянь, глобальних революцій і воєн, а разом з ними — кінець мистецтва та філософії.
3) Ні, адже на сьогоднішній день існує реальна небезпека вимирання людства, яка потребує співпраці та взаєморозуміння як влади так і населення. Жорсткі умови, які встановленні нашою владою виправданні та носять тимчасовий характер( до завершення карантину).
4) Ні, адже за кожний незаконний вчинок , людина відповідає перед законом і у разі потреби буде позбавлена волі на різний проміжок часу , в залежності від скоїного . Також є різні заклади як інтернати , будинки для пристарілих , для біженців , які можна вважати за місця несвободи .
Якщо розглядати це питання з іншого боку , то людство на сьогоднішний день більш знає свої права і обов’язки , а тому вміє захистити їх. Проте в деяких країнах існує класова, гендерна нерівність , де жінки або чоловіки попадають у «пастку свободи»
Объяснение:
1) Друга російсько-чеченська війна — військовий конфлікт між Російською Федерацією та Чеченською Республікою Ічкерією, що тривав переважно на території Чечні у період з 1999 по 2009 рр
2) Війна́ про́ти терори́зму (англ. War on Terrorism) — загальновживаний термін, який використовується в політиці. У XXI ст. найбільш відомий після подій 11 вересня 2001 року і реакції на них президента США Джорджа Буша молодшого.
3) Конфлікт у Республіці Македонія — збройний конфлікт, який почався у лютому 2001 року з нападу озброєної групи албанської Армії національного визволення (АНВ) на сили безпеки Республіки Македонія і завершився 13 серпня того ж року підписанням Охридської угоди. Існували заяви, що АНВ ставила за мету відділення від країни районів з албанською більшістю[15], хоча високопоставлені члени групи заперечували про це[14]. Згідно з джерел від обох сторін конфлікту, конфлікт тривав протягом більшої частини року, хоча загальні втрати залишалися обмеженими кількома десятками осіб з обох боків. Таким чином, Югославські війни досягли раніше мирної Македонії.