ГЛАВА VIII
ФЕОДАЛЬНАЯ РАЗДРОБЛЕННОСТЬ В СЕВЕРО-ВОСТОЧНОЙ РУСИ И УСИЛЕНИЕ МОСКОВСКОГО КНЯЖЕСТВА В XIV — ПЕРВОЙ ПОЛОВИНЕ XV ВЕКА
64. ПЕРВОЕ ИЗВЕСТИЕ О МОСКВЕ
По «Ипатьевской летописи».
В лето 6655[86] Иде Гюрги2 воевать Новгорочкой волости, и пришед взя Новый Торг3 и Мьсту всю взя; а ко Святославу4 приела Юрьи, повеле ему Смоленьскую волость воевати; и шед Святослав и взя люди Голядь5, верх Поротве, и так ополонишася дружина Святославля. И прислав Гюрги и рече: «Приди ко мне, брате, в Москову». Святослав же еха к нему с детятем своим Олгом, в мале дружине, пойма с собою Володимера Святославича6; Олег же еха наперед к Гюргеви, и да ему пардус7. И приеха по нем отець его Святослав, и тако любезно целовастася, в день пяток, на Похвалу святей богородици, и тако быша весели. На утрий же день повеле Гюрги устроити обед силен, и створи честь велику им, и да Святославу дары многы, с любовию, и сынови его Олгови и Володимиру Святославичю, и муже Святославле учреди8, и тако отпусти и.
ПЕРВОЕ ИЗВЕСТИЕ О МОСКВЕ (Перевод)
В 1147 году. Пошел Юрий воевать Новгородскую волость и, придя, взял Новый Торг и всю Мету. А к Святославу послал Юрий, повелел ему воевать Смоленскую волость. И Святослав пошел и захватил голядь вверх по Протве; и дружина Святослава набрала так пленных. И прислал к нему Юрий со словами:
«Приходи ко мне, брат, в Москву». Святослав поехал к нему с сыном своим Олегом с небольшою дружиною и взял с собою Владимира Святославича. А Олег поехал вперед к Юрию и подарил ему барса. Вслед за ним приехал его отец Святослав, и они сердечно встретились с поцелуями в пятницу, в день Похвалы святой богородицы, и были веселы. На другой же день Юрий повелел устроить большой пир и оказал князьям великую честь; и дал Святославу, в знак любви, много даров, и одарил сына его Олега, и Владимира Святославовича, и Святославовых мужей, и так отпустил его.
Объяснение:
наверно
Объяснение:
Роль церкви в житті середньовічної людини дуже велика. Вона мала великий вплив на суспільство і відносилася майже до кожної галузі тогочасного життя: політика, мораль, наука, освіта і мистецтво.
Церква тримала людей у страху за долю своєї душі після смерті. Вона контролювала життя не лише простої людини, а й намагалася підкорити своєму впливові землевласників і королів. З часом церква отримала у володіння величні собори і коштовності. Близько третини всіх орних земель у Європі за розвинутого Середньовіччя належало церкві. На її користь сплачували «десятину» (десяту частину доходів).
Ми можемо вважати, що церква контролювала життя людини від народження до смерті. Усі були цілком залежні від її дій, стверджень.