Объяснение:
Жеке тайпалардың тайпалық одақтарға бірігу барысында бүкіл тайпалар одағы үшін мәдениет пен тіл қалыптасты. Бұл адам ұжымдарының өмір сүруіне қажетті шарт болды. Саки сол кездегі жоғары мәдениетті жасады. Сақ тайпаларының көркем шығармашылығының ерекше және есте қаларлық көріністерінің ішінде қолданбалы өнер ерекше орын алады. Сақтар өнеріндегі негізгі компонент 7-6 ғасырларда қалыптасқан «аң стилі» болды. Б.з.д. Бұл әртүрлі жануарлардың бейнелері, олар олармен үй заттарын безендірді: киім, ыдыс-аяқ, қару-жарақ Қазақстан фаунасынан арқар, жолбарыс, қабан, марал, түйе, дала бүркітінің бейнелері жиі кездеседі. Алтын, күміс, қола және темір ғана емес, сонымен қатар түрлі-түсті киізден және былғарыдан сүйек ою, мүйіз, мозайка кестелері бұйымдар жасауға материал болған. Сақтар арасында діни сенімнің басым түрі ата-бабаларға табынушылық болды, сондықтан олар оның меншігінің бір бөлігін марқұмның қасындағы қабірге қойды. Сақтың мәйітін сақтау үшін бальзамдау әдісі қолданылған. Олар күн мен отқа бас иді. Қазақстандағы сақ тайпалары усундармен, қаңлылармен, аландармен араласып кетті. Сол кезден бастап (б.з.д. 3 ғ.) Орталық Азия көшпелілерінің алғашқы мемлекеттері туралы айтуға болады.
Сақтар туралы жазбаша деректер.
Қазақстан халқы туралы алғашқы дерек көздер біздің дәуірімізге дейінгі 1 мыңжылдықтың ортасынан бастау алады, осыдан біз Орта Азияның дала көшпелілері - сақтардың аттарын білдік. Геродот «сак-скиф тайпасының басында тіке тұрған, қалың киізден жасалған үшкір шляпалар болған, шалбар киген, туған садақтары, қысқа қылыштары мен балталары болған» деп жазды. Ежелгі Қазақстан сақтары сол кездегі әлемдік саясатта маңызды рөл атқарды, тарихи оқиғалардың белсенді қатысушылары болды. Сонымен, Кир парсы армиясының құрамында сақтар Мидия королі Крезмен соғысқа қатысты. Дарий 1 кезінде сақтар «он мың өлмес» деп аталатындардың қатарына оның мықты күзетіне қосылды. Олар грек-парсы соғыстарында парсылар жағында шайқасты. Марадона шайқасында парсылардың ұрыс қалыптасуы. Біздің дәуірімізге дейінгі 480 жылы Термопиле шайқасында. Саки Ксеркс армиясының құрамында Леонида патша спартандықтарына қарсы шайқасты.
Қыран құс - көңіл ашар - жүйрік тазы,
Жігітті мұңайтады малдың азы.
Әркім-ақ жамандыққа көңіл берді,
Тыятын болмаған соң мүфти қазы.
Сөзі бар замананың теріс қақпай,
Жара бір-біріне айтқан назы.
Тұйғынға күшігендер ауыз салып,
Жем болып-қарға ұзаққа қоңыр қазы.
Басшымыз ел пайдасын сөйлемейді,
Білгіштер мұндайлыққа емес разы.
Көптен-көп іздегені - бүліншілік,
Қанша айтып таусылмайды еш аразы.
Данышпан, өтпей сөзі, шаһбазлардың,
Барады босқа кетіп қысы-жазы.
Ғақылсыз, аңқылдама құлап жарға,
Көбі - әркімнің аузында, өзінде - азы.
Әлі жүр біздің қазақ қоршылдықта,
Қор болып өрге баспай өнерпазы.
Әр істі ойлау керек әуел бастан,
Не пайда өнері жоқ жігіт, жастан?
Мәз болма мұнарланып көрінгенге
Кісі жер жемісі жоқ, тау мен тастан.
Дос қой деп, ішкі сырын түгел айтып,
Опық жеп жүрген жан көп аңдамастан!
Бір өрттен қалмайтұғын қалың қаудай,
Баянсыз, бақ-дәулетке болма мастан!
"Жау қайда - жар астында",- деген сөз бар,
Аяқты, баспа қадам, байқамастан.
Көз тігіп қарағанмен, көңіл бермес,
Не пайда нұр сипатты,сүмбіл шаштан?!
Біреуге селбесейін деп ойласаң,
Өзіңді жұтып қояр шайнамастан.
Сөз жөнін құрбыларға айта қалсаң,
Күн бұрын, ашуланар, ойнамастан.
Зиянға біздің қазақ аяқ басар,
Соқтығып өз пайдасын ойламастан,
2
Жігіттер, жақсы қайда үлгі шашқан
Жүдеген мұңлылардың көңілін ашқан?!
"Анау озық, мен кейін қаламын",-деп,
Кез салып, бірін-бірі шамаласқан.
Сүрініп ат аяғы кетер болса,
Дұшпан түгіл, досың да табаласқан.
Бұл жұртта сұмырай нәрсе толып жатыр,
Өтірік, ұрлық, өсек араласқан.
Өңшең сәурік, текешік, бұқашықтар,
Бір-бірін соғып, шаншып, жараласқан,
Жақсыны өзі болған, көре алмаған,
Өрт қойып жан-жағынан қамаласқан.
Ақылшы шықты бізге үй басынан,
Өзі боп өз үйінде(ойында) жұрттан асқан.
Биге - пара, байларға өсім болды,
Бой тартып, арамдықтан, бар ма қашқан?!
"Сен кімнен қорқасың?!"- деп, жел береді,
Кісі жоқ, қой дейтұғын, жұртты басқан, "
Пәленше солай дейді, мен қайтем?!"- деп,
Жылқыша изеп басын, ақылдасқан.
Біреудің адасуын біреу қоттап (құттап),
"Пәлі,- деп, - бәрекелді!",- мақұлдасқан.
Причины раскола:
1) властолюбивое желание Никона и Алексея Михайловича мирового православного царства («Москва — Третий Рим»);
2) процесс централизации Русского государства неизбежно требовал выработки единой идеологии сплотить вокруг центра широкие массы населения;
3) политическая раздробленность привела к распаду единой церковной организации, и в различных землях развитие религиозной мысли и обрядов пошло собственным путем;
4) необходимость переписи священных книг (при переписывании неизбежно совершались ошибки, искажался первоначальный смысл священных книг, следовательно, возникали разночтения в трактовке обрядов и смысле их исполнения); Максим Грек приступил к громадной работе, выступая в качестве переводчика и ученого‑филолога, выделяя разные толкования Священного Писания — буквальный, иносказательный и духовный (сакральный);
5) в феврале 1551 г. по инициативе митрополита Макария был созван собор, приступивший к «церковному устроению», выработке единого пантеона русских святых, введению единообразия в церковную жизнь, получивший название Стоглавого;
6) во время правления Алексея Михайловича и патриарха Иосифа, после долгих лет Смуты и начавшегося восстановления Русского государства, «злобой дня» становится проблема с введением троеперстия
Ия қосты,деп мен өз басым ойлаймын