Объяснение:
Святопо́лк Влади́мирович (др.-рус. Свѧтопо́лкъ Влади́мировичь, в крещении Пётр, в древнерусской историографии по прозвищу «Окая́нный», ок. 979—1019) — князь туровский (с 988, первый из рода Рюриковичей), великий князь киевский в 1015—1016 и 1018—1019. Сын или племянник-пасынок Владимира Святославича, пришёл к власти после его смерти. По преданию, приказал умертвить своих братьев Бориса и Глеба, а потом ещё одного брата Святослава, за что в истории получил прозвище «Окаянный». Боролся со своим братом Ярославом за власть с польского князя Болеслава, на дочери которого был женат. Потерпел поражение и бежал на Запад, где и умер.
Святополк Владимирович
Свѧтополкъ Владимировичь
Изображение Святополка Владимировича с его печати
Изображение Святополка Владимировича с его печати
Княжий знак Святополка
Княжий знак Святополка
Великий князь Киевский
1015 — 1016
Предшественник
Владимир Святославич
Преемник
Ярослав Владимирович Мудрый
1018 — 1019
Предшественник
Ярослав Владимирович Мудрый
Преемник
Ярослав Владимирович Мудрый
князь Туровский
988 — 1016
Предшественник
Тур
Преемник
Ярослав Владимирович Мудрый
1018 — 1019
Предшественник
Ярослав Владимирович Мудрый
Преемник
Ярослав Владимирович Мудрый
Рождение
ок. 979
Смерть
1019
Польша или Чехия
Род
Рюриковичи
Отец
Владимир Святославич (или Ярополк Святославич)
Мать
Ирина[d]
Супруга
дочь Болеслава Храброго, имя неизвестно
Отношение к религии
язычество, принял христианство
Commons-logo.svg Медиафайлы на Викискладе
1. какие изменения произошли в греции в 8-6 веках до н. э. ? < br /> 2. какое преимущество города отметил аристотель? < br /> 3. как появились города-государства? < br /> 4. назовите два вида полисов. каковы их различия? < br /> 5. в чём особенность закона драконта? < br
/> 6. какие изменения внёс солон? < br /> 7. в чём значение нововведений клисфена? < br /> 8. кто такое илоты? < br /> 9. кто составил систему в спарте? почему власть в спарте назвали олигархией? < br /> 10. каковы особенности спартанского воспитания? < br /> 11.
что означает выражение "лаконичная речь"? пример.< br /> < br />
хз
Объяснение:
Рома́нський стиль (від лат. romanus — римський) — художній стиль в архітектурі, що панував у Європі (переважно західній) в X—XII ст. (у деяких місцях — і в XIII ст.), один із найважливіших етапів розвитку середньовічної архітектури. Термін «романський стиль» увів на поч. XIX ст. Арсісс де Комон у своїй праціEssai sur l'architecture religieuse du moyen-âge, particulièrement en Normandie,[1], який встановив зв'язок архітектури XI—XII ст. із давньоримською.
Зміст
1 Характеристика стилю
2 Романські споруди
3 Романські фрески Каталонії
4 Романський стиль в Німеччині
5 Україна
6 Галерея
7 Див. також
8 Примітки
9 Література
10 Посилання
Характеристика стилю
Мантуя, Італія. Ротонда Сан Лоренцо, XI століття, романський стиль.
В орнаменті переплітаються традиції античності, Візантійської імперії, Ірану й Далекого Сходу.
Романський стиль вирізнявся масивністю і зовнішньою суворістю споруд, які зберігають оборонні, захисні функції. Найбільша увага приділялася спорудженню храмів-фортець, монастирів-фортець, замків-фортець, що розташовували на підвищених ділянках місцевості. Головним будівельним матеріалом був тесаний камінь. З часом обробка кам'яних брил удосконалюється, а м'які різновиди каменю, легкі в обробці, стають джерелом для створення перспективних порталів, різьблених капітелей, рельєфів і згодом, скульптур, якими почали прикрашати західний фасад.
Романські храми, переважно монастирські, будували з великого каменю, у простих формах, із перевагою вертикальних або горизонтальних ліній, із дуже вузькими отворами дверей і вікон, із півциркульними арками. Архітектори створювали склепіння у вигляді хрестів. Скульптури на площинах стін або поверхні капітелей мали рельєфну форму. В оформленні церков були популярними сюжети Страшного суду, біблійні сцени, скульптури. Перевага духовного над тілесним виражалася в контрасті духовної експресії й зовнішньої потворності.
Сюжетна капітель, ХІІ ст., Франція
Зооморфна капітель, ХІІ ст.
Адам і Єва, ХІІ ст., Франція
Капітель ХІІ ст. Всі - Музей Клюні, Париж
Фігурні композиції мали різні масштаби; їхні розміри залежали від ієрархічної значущості того, хто зображений: найбільша фігура Христа, трохи менші — ангелів і апостолів, найменші — простих смертних. Фігури перебували у співвідношенні з архітектурними формами. Зображення всередині — більші, ніж ті, що вміщувались у кутках. На фризах фігури мали присадкуваті форми, на опорних частинах — подовжені.
У XII ст. уперше для декорування фасадів церков використовують скульптурні зображення. Для романської монументальної пластики характерні гігантські рельєфні композиції над порталами храмів. Сюжетами найчастіше були грізні пророцтва Апокаліпсиса і Страшного суду, що демонструють богословську схему ієрархічної структури світу. Центр композиції — величезна фігура Христа. У верхній частині — небо, у нижній — грішна земля; праворуч від Христа розташовані рай і праведники (добро), ліворуч — засуджені на вічні муки грішники, чорти й пекло (зло). Схеми виконання сюжету Страшного суду різні. Наприклад, у соборі Сент-Лазар в Отені поруч із грізним і величним образом Христа зображений майже гротескно-комедійний епізод зважування добрих і злих справ померлих, що супроводжується крутійством диявола й ангела, причому диявол поданий одночасно й страшним, і смішним.