Проявления радикалізації національного руху в обох частинах України наприкінці ХІХ - початку ХХ століття можна оформити у вигляді такого плану:
I. Політична радикалізація:
A. Заснування політичних організацій і партій з національно-політичною аґендою.
B. Збільшення політичної активності націоналістичних груп та партій.
C. Заходи громадського протесту та вимоги щодо національної автономії або незалежності.
II. Культурна радикалізація:
A. Видання літературних творів, що підкреслюють національну ідентичність та історичне значення.
B. Розвиток культурних інституцій, які підтримують національну культуру та мову.
C. Відновлення національних традицій, свят та обрядів.
III. Етнічна радикалізація:
A. Поширення етнічної свідомості та активне визначення себе як представників конкретної етнічної групи.
B. Виникнення конфліктів між етнічними групами та прояви націоналістичного насильства.
C. Вимоги щодо етнічної дискримінації та встановлення привілеїв для власної етнічної групи.
IV. Соціальна радикалізація:
A. Зростання соціальної нерівності та обурення через економічне відсталості.
B. Поширення соціальних нерозповсюджених ідей та теорій.
C. Формування радикальних робітничих та селянських організацій, що об'єднуються націона
Объяснение:
Царевич получил посохом в висок из-за того, что высказал свое несогласие по поводу ведения военных действий в ходе Ливонской войны. Война с Ливонским орденом началась в 1561 году и в 1583 году закончилась. Причем, этот мир, как потом оказалось, принес России территориальные потери, уступившей Иван-город, Ямы и Копорье.
Вторая версия.
Как говорится, яблоко от яблони недалеко падает. Царь Иоанна Васильевич только официальным браком был женат не менее семи раз. И молодой царевич старался от отца не отставать. Первой его супругой была Евдокия Богданова дочь Сабурова, после неудачного брака насильно постриженная в монашки, второй – Феодосия Михайлова дочь Соловова, с которой приключилась та же судьба, свою жизнь она окончила в монастыре. А к 1583 году он был женат на Елене, дочери младшего из братьев Шереметевых.
Опровергающая версия
Опровергающая. Некоторые историки, жившие гораздо позже Ивана Грозного и его сына, предположили, что убийство царем своего сына не более, чем красивая легенда. Или дезинформация, если хотите. И даже приводят в подтверждение своих слов имя сочинителя этой легенды, некоего монаха-иезуита, который рассказал эту историю Стефану Баторию, чтобы лишний раз подчеркнуть, какой варвар этот русский царь, не щадящий своего собственного сына.