Зрозуміло, що історія нічого не вчить не через власні хиби, а через небажання людини визнавати вплив минулого на теперішнє та майбутнє. Суспільство вважає себе всемогутнім, оскільки підкорило собі багато стихій, які до цього були невідворотними. Утім, лише історія стоїть над ним так високо, що й досі має змогу карати за невивчені уроки.
Якщо ж і вивчати власну історію, то що слід вкладати в це поняття?
«Власність» може бути різних масштабів. Так, біографія однієї людини є і її історією. Але індивід не є ізольованим від собі подібних істот, тому є сенс говорити про історію соціуму. Утім, це вже надто широке поняття, яке можна розбити за територіальною ознакою. Наприклад, говорять про історію міста, району, краю та держави. Однак і зараз ми не дійшли до кінця. Країни теж не є відособленими, тому існує й всесвітня історія.
Кожна складова, кожен рівень історії при цьому дуже важливий. Історія людини цікавить передусім її саму. Звичайна особа стає особистістю, знайшовши свої корені та життєве призначення. Не можна не згадати й біографів, які досліджують становлення знаменитості та її суспільний внесок. Історія ж малої батьківщини – це царина краєзнавців. Їхнє завдання – дослідити перипетії, яких зазнали область, район чи населений пункт від свого заснування до теперішнього часу. Історики ж цікавляться долею всієї країни.
А що ж із цього зацікавить пересічну людину? Усе.
По-перше, історичні знання дозволять їй дізнатися своє призначення у світі, якій нації зможе прислужитися, і взагалі, “якого ми роду і для кого торуєм шляхи”. Так, наш народ має глибокі корені, що сягають часів Київської Русі. Вона мала глибокі зв’язки з провідними державами середньовічної Європи, що не може не надихати сьогодні на євроатлантичну інтеграцію.
По-друге, в історії можна знайти багато прикладів вольових особистостей – людей, які віддали все, що вони мали, задля суспільного блага. Наприклад, українську історію неможливо уявити без участі меценатів. Зокрема, саме на кошти Платона Симиренка було видано «Кобзар» Тараса Шевченка, а Євген Чикаленко фінансово підтримав видання перших україномовних газет на Наддніпрянщині –“Громадська думка” та “Рада”. До речі, останньому належить настанова меценатам любити Україну до глибини кишені.
Утім, не можна не згадати й інших, хто пожертвував найціннішим – власним життям. Це і юнаки, що мужньо билися з ворожою армією під Крутами, і військовики з добровольцями, що зараз стоять на смерть за незалежність і цілісність Української держави.
По-третє, на скрижалях пам’яті закарбовано й помилки, яких допустилося людство. Оскільки історія розвивається циклічно, то цілком імовірне повторення тих самих проблем. Тому ми маємо розв’язати їх більш удало, ніж наші попередники. Так, Українська революція стала спробою утвердити на українських землях незалежну державу. Усе йшло доволі вдало до тих пір, поки один із її провідників Володимир Винниченко не заявив: «Не своєї армії нам, соціал-демократам, потрібно, а знищення всяких постійних армій». Ця заява мала фатальні наслідки: саме відсутність професійної армії завадила захиститися від агресії радянської Росії. З тих пір, за тим же Винниченком, «читати українську історію треба з бромом».
По-четверте, історія береже нерозв’язані проблеми між народами. І ці питання висітимуть над націями дамокловим мечем, аж поки не будуть вирішені. Тож не випадково зараз виринула Волинська трагедія, яка стала барометром українсько-польських відносин. Чому Польща, яка до сих пір була адвокатом нашої держави у Європі, раптом згадала про свою жертовність? Очевидно, для того, щоб ніхто не згадав про ще більші злочини щодо українського народу. Так, була Волинь – але потім були й Павлокома, і Березка, і Сагринь, і Гораєць, і Верховина… Заперечувати існування трагедії не варто – але й не слід вважати, ніби вона сталася через надзвичайну кровожерність УПА. Навіть назва цієї події – трагедія для обох народів чи звичайна різня – наочно показує різницю в історичному баченні. Тож годі чекати поліпшення ситуації, поки еліти обох держав не дійдуть згоди в цьому питанні.
Отже, історія має чого навчити людство. Вона, як сучасний педагог, має багато яскравих прикладів, якими урізноманітнює свої уроки. З боку навіть здається, що важко не захопитися стилем викладання таких потрібних знань. Інша річ, що учні виявилися байдужими та невдячними. Що ж, учителька знає, як покарати їх за непослух – приректи їх на помилки, які доведеться виправляти самим. Це суворо, але справедливо.
Вторая половина XI века была для Руси временем княжеских междоусобиц. Многочисленность прямых потомков Рюрика и порядок престолонаследия, при котором Киев и другие земли перераспределялись по старшинству, вели к постоянным распрям. Вместо разбитых в 1036 году Ярославом Мудрым печенегов появились новые опасные противники — половцы, регулярно нападавшие на Русь. В такой обстановке детские и юношеские годы Владимира Мономаха (1053–1125).
Князь Владимир был внуком Ярослава Мудрого, сыном князя Всеволода Ярославовича от византийской царевны, дочери императора Константина IX Мономаха. Так через мать от деда произошло прозвище Владимира Всеволодовича — Мономах.
С юных лет Владимир был наместником отца во многих княжествах — в Ростове, Владимире-Волынском, Турове, Смоленске, Чернигове. До 25 лет он совершил 10 военных походов, в основном удачных и победных. Но в отношениях с князьями старался решать дело миром. После того как в 1093 умер его отец великий князь Всеволод, Мономах мог бы сесть на киевский престол. Но он не стал этого делать, чтобы избежать войны с двоюродным братом Святополком Изяславичем, имевшим больше прав на киевское княжение.
Самым важным делом Владимир Мономах считал защиту родной земли, поэтому стал главным организатором княжеских съездов, на которых решалась судьба русской земли. На съезде в Любече в 1097 году с участием шести князей было решено, чтобы каждый из них наследовал земли своего отца, это могло бы положить конец спорам и кровавым распрям. На Долобском съезде 1103 года Мономаху удалось убедить князей объединить свои дружины для похода на половцев. В результате походов объединенной русской рати в 1103-м, 1109-м, 1110-м и 1111-м половцы были разбиты.
В 1113 году умер Святополк, и с его смертью в Киеве началось восстание простого люда. Причины смуты крылись в финансовой политике властей. Прежде всего, горожане были недовольны грабительскими процентами ростовщиков, которым они должны были ежегодно выплачивать намного больше взятой в долг суммы. Должники фактически попадали в рабскую зависимость к ростовщикам. Другой причиной были спекуляции с хлебом и солью. Хотя вдова Святополка по его смерти раздала щедрую милостыню, предотвратить взрыв не удалось. Восставшие стали грабить дворы представителей княжеской администрации, ростовщиков, в городе мог воцариться хаос. Тогда киевская верхушка пригласила на княжение Владимира Мономаха. Поначалу он отказался, потому что это означало нарушение установленного им самим порядка, когда каждый из князей правил в своей вотчине. Но к князю послали повторно и сказали, что если Владимир не придет, то в Киеве пострадает вдова Святополка, будут разграблены дома бояр и монастыри. На этой раз Владимир согласился и во главе дружины вступил в Киев. Он быстро навел в городе порядок. По принятому при нем своду законов, «Уставу Владимира Всеволодовича», никто не имел права давать деньги в рост более чем под 20% годовых, никто не мог насильно закабалять должников.
Как великий князь киевский Владимир Мономах объединил под своим началом большую часть территории Руси. Другие сильные князья, такие как черниговские Олег и Давид, вынуждены были находиться с ним в союзе. Сила и влияние Руси при Владимире Мономахе были таковы, что зарубежные властители считали честью породниться с киевским князем. Известно, что дочь Мономаха Евфимия стала женой короля Венгрии Кальмана I. Одно время Владимир Всеволодович пытался военной силой противостоять Византийской империи. Хотя эта война была не вполне удачной, ее итогом был мир, по условиям которого внучка Мономаха вышла замуж за византийского царевича.
Владимир Мономах был известен как мыслитель и как писатель. «Поучение Владимира Мономаха» содержит свод нравственных правил и важнейших принципов государственного деятеля.
В «Сказании о князьях Владимирских», написанном в XVI веке, появилась легенда о том, что главная русская царская регалия, шапка Мономаха, была подарена императором Константином IX Мономахом своему внуку Владимиру. Так через столетия после смерти Владимира Мономаха его имя стало символом российской государственности.
Объяснение:
Я думаю так в монастыре поклоняются ж Богу вот он и решил миру поклоняться,служить Богу