Это самые известные памятки их обычно на зно сдают,картины в конце.
1. Браслет із меандровим орнаментом. Мізинська стоянка
2. Кераміка трипільської культури. Орнаментована кераміка
3. Золота пектораль з кургану Товста могила. IV cт. до н. е
4. Золотий гребінь з кургану Солоха. Кінець V — початок IV ст. до н.е
5. Херсонес Таврійський
6. Збруцький ідол
7. Софійський собор у Києві. Перша половина XI ст.
Преображенський собор в Чернігові. 1036
9. Успенський собор Києво-Печерської лаври. 1073-1078
10.Михайлівський Золотоверхий собор Михайлівського монастиря в Києві. 1108-1113
11. П’ятницька церква в Чернігові. Кінець XII — початок XIII ст
12. Вишгородська ікона Богородиці
13. Свенська ікона Богородиці з Антонієм і Феодосієм Печерськими
14. Мозаїки Богоматері Оранти та Христа Вседержителя із Софійського собору в Києві. Перша половина XI ст
15. Євангеліст Лука. Мініатюра з Остромирового Євангелія. 1056-1057
16. Родина князя Святослава Ярославича. Мініатюра з «Ізборника». 1073
17. Успенський собор у Володимирі. 1160. Сучасний вигляд
18. Церква святого Пантелеймона поблизу Галича. Кінець XII ст
19. Холмська ікона Богородиці. XII ст
20. Дорогобузька ікона Богородиці
21. Костел святого Варфоломія в Дрогобичі
22. Верхній замок у Луцьку. Друга половина XIV ст. — XV ст
23. Кам’янець-Подільська фортеця. XIV -XVI ст
24. Хотинська фортеця. XIII-XVI ст
25. Покровська церква-фортеця в с. Сутківцях. 1476
26. Замок Паланок (Мукачівський замок). XIV-XVII ст
27. Генуезька фортеця у Судаку. 1371-1469
28. Вірменський собор у Львові. 1363
29. Ханський-палацу-Бахчисараї.-1532-1764
30. Ікона святого Юрія Змієборця із с.Станилі поблизу м.Дрогобич
31. Ікона Богородиці з пророками з церкви у Підгородцях
32. Церква Зішестя Святого Духа в Потеличі. 1502
33. Ікона «Успіння Богородиці». 1547. О. Горошковим
34. Острозький замок. Кругла (Нова) вежа. Кінець XVI ст
35. Мініатюри Пересопницького Євангелія. 1556-1561
36. Євангеліст Лука. Гравюра з львівського «Апостола» 1574
37. Замок у Підгірцях (Львівська обл.). 1635-1640
38. Ансамбль Кафедрального костелу у Львові каплиця Боїмів
39. Ансамбль площі Ринок у Львові Чорна Кам’яниця. Кінець XVI ст
40. Ансамбль площі Ринок у Львові будинок Корнякта. 1580 р
41. Ансамбль Успенської церкви у Львові церква Успіння
42. Ансамбль Успенської церкви у Львові вежа Корнякта
43. Ансамбль Успенської церкви у Львові каплиця Трьох Святителів
44. Портрет Петра Конашевича-Сагайдачного з книги «Вірші на жалісний погреб шляхетного рицаря Петра Конашевича-Сагайдачного»
45. Портрет князя Криштофа Збаразького. Після 1622
46. Ікона «Покров Богородиці» (з портретом гетьмана Богдана Хмельницького). Перша половина XVIII ст
47. Портрет Богдана Хмельницького В. Гондіуса. Середина XVII ст
48. Іллінська церква в Суботові
49. Троїцький собор Троїцько-Іллінського монастиря в Чернігові
50. Покровський собор у Харкові
51. Оборонна синагога в Жовкві. 1692-1698
52. Гравюра «Іван Мазепа серед своїх добрих справ». 1706. І. Мигура
53. Ікона «Вознесіння Христове» з іконостасу церкви Воздвиження Чесного Хреста монастиря Скит Манявський. Й.Кондзелевич
54. Георгіївська церква Видубицького
монастиря в Києві. 1696-1701
55. Преображенська церква у Великих Сорочинцях
56. Ратуша в Бучачі. 1751
57. Палац Кирила Розумовського в Батурині. 1799-1803.
58. Собор святого Юра у Львові. 1746-1762
59. Андріївська церква у Києві. 1747-1757
60. Покровська церква в Києві. 1766
61. Троїцький собор у Новомосковську. 1773-1778. Майстер Я. Погребняк
62. «Дівчина з Поділля». В. Тропінін
63. Скульптурна група святого Юрія змієборця на фасаді собору святого Юра у Львові. Скульптор І. Пінзель
64.«Автопортрет» Т. Шевченко (1840)
65.Т.Шевченко «Катерина» 1842
66.Т. Шевченко офорти з серії «Живописна Україна»
67.Картина «Садиба Г. Тарновського в Качанівці» В. Штернберг. 1837
к середине xi в. в рассматриваемом регионе произошёл ряд важных перемен. властвовавшие на протяжении столетия в «дикой степи» печенеги и торки, ослабленные борьбой с соседями — русью и византией, не сумели остановить вторжение на причерноморские земли пришельцев из алтайских предгорий — половцев, именуемых также куманами. новые хозяева степей разбили врагов и заняли их кочевья. однако им пришлось принять на себя и все последствия соседства с соседними странами. долгие годы столкновений восточных славян со степными кочевниками выработали определенную модель отношений, в которую были вынуждены вписаться и половцы.
между тем, на руси стартовал процесс распада — князья начали вести активную и безжалостную борьбу за уделы и прибегать при этом к сильных половецких орд для борьбы с конкурентами. поэтому появление новой силы в причерноморье стало тяжелым испытанием для жителей руси.
соотношение сил и военная организация стороно половецких воинах известно не столь много, однако их военную организацию современники считали довольно высокой для своего времени. основной силой кочевников, как и у любых степняков, были отряды легкой кавалерии, вооруженной луками. половецкие воины, помимо луков, имели также сабли, арканы и копья. богатые воины носили кольчуги. по всей видимости, половецкие ханы имели и собственные дружины с тяжелым вооружением. известно также (со второй половины xii века) о применении половцами тяжелых самострелов и «жидкого огня», заимствованных, возможно, у китая ещё со времен жизни их в районе алтая, либо в более поздние времена у византийцев (см. греческий огонь). половцы использовали тактику внезапных нападений. они действовали, в основном, против слабо защищенных деревень, но редко атаковали укрепленные крепости. в полевом бою половецкие ханы грамотно разделяли силы, использовали летучие отряды в авангарде для завязки боя, которые затем подкреплялись атакой основных сил. таким образом, в лице куманов князья столкнулись с опытным и умелым противником. не зря давний враг руси — печенеги были наголову разбиты половецкими войсками и рассеяны, практически перестав существовать.
тем не менее, русь имела огромное превосходство над своими степными соседями — по подсчетам , население государства составляло в xi веке уже свыше 5 миллионов жителей, кочевников же было несколько сот тысяч[1] успехи половцев были обусловлены, прежде всего, разрозненностью и противоречиями в стане их противников.
войско по своей структуре в эпоху раздробленности значительно изменилось по сравнению с более ранним периодом. теперь оно состояло из трех основных частей — княжеской дружины, личных отрядов аристократов-бояр и городских ополчений. военное искусство стояло на довольно высоком уровне.
1. За змістом національна свідомість виступає діалектичною єдністю загальнолюдського і національного, в якій загальнолюдське виявляється у неповторному бутті нації.
2.Історія українського національного відродження поділяється на три етапи: 1) збирання спадщини чи академічний етап 2)українофільський, культурниць кий етап 3) політичний етап .