Абай өлеңдерінің бір алуаны - табиғат лирикасы. Табиғат - а ң еңбек етіп, өмір сүретін ортасы. Бар байлық, қазына, тіршілік, табиғат дүниежүзі әдебиетіндегі ірі классик ақындардың барлығының да шығармаларынан орын алды. Әр дәуір, әр жағдайға лайықты табиғатты әркім әртүрлі жырлады. Біреулер табиғат арқылы өмір сүретін, біреулер табиғатты суреттеу арқылы көңіл-күйін, өз көзқарасын айтып берді. Ал кейбіреулер белгілі бір кезеңдерде өмірдегі күрес-тартыстардан безіп, табиғатты ғана жырлап, өмірден безу көйгейін тартты. Қайткенмен де, табиғат көркем әдебиеттен үлкен орын алды. Иран тарихы мен әдебиетінің ірі маман-ғалымы Е.Э.Бертельстің айтуы бойынша, («Саади Ескандари». «Вал Искандерев») Зу-л-қарнайн қорғаны (қамалы) туралы аңыз тіпті Құранға да енген дейді. Ескендір - дүниежүзі әдебиетінен кең орын алған әдеби қаһармандардың бірі.
Абай - өз заманының оқымысты ақыны. Оның шығармаларын зерттегенде, шығыс, батыс, орыс әдебиеті, олардың тарихын, аңыз, әңгімелерін көп білетіндігіне таң қалмасқа болмайды. Ескендір жайлы да ол әртүрлі мәліметтермен танысқандығы күмән келтірмейді. Бірақ дәл қандай қорларды пайдаланғандығын айту қиын. Әйтсе де ол, ең алдымен, шығыс әдебиеті, ол тілдердегі Александр туралы жазылған тарихи деректерді жақсы білген деп топшылауға болады. Өйткені шығыстың ұлы классиктерінің шығармаларымен Абай жасынан таныс. Сондықтан Александр туралы Фирдоуси, Низами, Навои, Эмир Хосров (Әмир Хысрау) сияқты ұлы ақындардың жазғандарымен жақсы таныс болғаны байқалады. Демек, біз Абайдың «Ескендір» поэмасын осылармен салыстыра зерттегеніміз жөн.
Объяснение:
1850-е жылдарда фольклора жинаушысы Александр Афанасьев сапарды ша Мәскеуге және Воронежге губерниям істеді және ертегіні, әндерді, мақалдарды және жергілікті халықтың притчи жазып алды. Алайда шығар- оған немногое: сияқты франциялық фаблио сәтті болді, немецким шванкам және польским фацециям, орыс ертегілер эротические және антиклерикальные арқауларды асырады, ал сондықтан афанасьевские жинақтар цензураға душар болды.
Из тый- мәтін Афанасьев кел- жинақ ас атау "халық орыс ертегі емес мөрлік" және астыртын асырт- ол в Еуропа. 1872 жылы многие оған кір- мәтіндерден Женеве жария болды, құрастырушының атымен, ас атау "орыс өсиеттің ертегілері". "өсиеттер" деген сөз "өсиеттерді", "құпияларды", "құпияларды", "киелі сақта-" значит, ал кейін "орыс өсиеттің, Владимиром Далем және Петром Ефремовым жинақы мақалының және мәтелдің" шыға берісінің, қарамастан және "өсиеттің ертегісінің" афанасьевских ол ара сапа ұйғарым пайдалану ерсі, эротических фольклорных мәтін кеуде стали.
Объяснение: