Ғабит Мүсірепов 1902 жылы қазіргі Солтүстік Қазақстан облысы Жамбыл ауданында шаруа отбасында дүниеге келді. Оның азан шақырып қойған аты – Ғабді әл-Ғабит. Бұл арабша "Құдайдың құлы" деген мағынаны білдіреді. Қаламгердің әкесі Махмұт діни сауатты, өз ортасында беделді, парасатты адам болған.
1908-19қоқыс, арабша хат таниды. 1916 жылы Ғабитті нағашысы Оңғарбай шаруаға көмектесуге алып кетеді. Артынша Ақпан көтерілісі басталып, әскерде жүрген Оңғарбайдың балалары елге оралады. Осыдан соң, шаруадан қолы босаған Мүсірепов ауылдағы Ыбырай Алтынсарин жүйесімен ашылған орысша-қазақша бастауыш мектебінде оқиды. Онда ол белгілі ұстаз Бекет Өтетілеуовтен дәріс алады. Мұғалім болашақ жазушының әдебиетке ерекше ықылас аударуына септігін тигізді. Сондай-ақ Ғабит орыс тілін жетік меңгеруге мүмкіндік алды.
1918-1921 жылдары Пресногорьков станциясындағы жоғары жеті жылдық училищеде орысша білімін шыңдайды. Ал 1923 жылы ол жазушы Сәбит Мұқановпен бірге Орынбордағы жұмысшы факультетіне (рабфак) оқуға түседі. Бұл білім ордасында әлем әдебиеті саңлақтары мен XIX ғасырдағы орыс классиктерінің шығармаларымен танысады.
Алғашқы туындысы қабырға газетінде жарияланды
Жазушы, филология ғылымдарының докторы Нұрдәулет Ақыш Мүсірепов жұмысшы факультетінде алғашқы шығармасын жазғанын жеткізді.
"Сәбит Мұқановтың айтуынша, ол рабфактің қабырға газетінде өзінің "Тулаған толқынында" деген очеркін жариялаған. Бұл оның алғашқы шығармасы еді. Көптеген әдебиеттанушы Ғабеңнің алғашқы шығармашылығы "Тулаған толқыннан" басталды деген пікірде", - дейді ол "Ұлт мақтанышы". Ғабит Мүсірепов" деректі фильмінде.
Оның айтуынша, әдебиет зерттеушілері "Тулаған толқынды" таза очерк деп қабылдамайды.
"Олар оны көркем шығарма деп те есептейді. Өйткені бұл шығарманың бойында әрі очерктік сипат, әрі деректілік, әрі көркемдік қасиеттер тоғысқан. Бірақ алғашқы туынды болғандықтан кемшіліктер де бар. Себебі, бұл шығарма сол кездегі кеңестік саясатқа үндес жазылған", - дейді ол.
Әдебиетпен айналысуына кім түрткі болды?
Сәбит Мұқанов пен Ғабит Мүсіреповтің жас айырмашылығы бар болғаны екі жас. Жазушы өзінің "Автобиографиялық әңгімесінде" әдебиетпен шұғылдануына кім түрткі болғанын былайша баяндайды:
"Менің кітапқа деген құмарлығымды, азды-көпті сынай алатынымды байқап, Сәбит маған – "жазуға кіріс" деп мазалап жүрді. "Сәкеннің көрдей қараңғы бөлмесінде Сәбитпен бірге тұрдым. Бейімбет пен Сәкеннің өлеңдерін газет-журналдардан оқи бастадым. Бейімбеттің "Шұғаның белгісі" бір түрлі әдемі жазылғанын көрдім. Ішімнен жазуды қаласам да, қолым бармай жүрген".
Мүсірепов 1926 жылы Орынбордағы жұмысшы факультетін бітіреді. Ал 1926-1927 жылдары Омбы қаласындағы ауылшаруашылық академиясында оқиды. 1927-1928 жылдары Щучинск орман шаруашылығы техникумында оқытушы болып еңбек етеді. 1927 жылдан коммунистік партияның мүшесі атанады.
1928 жылдан бастап Қазақстанның партия, совет баспа орындарындағы әртүрлі жауапты қызметтерде болды. 1928-1932 жылдары Қазақстан мемлекеттік баспаның бас редакторы міндетін атқарды.
1933 жылы Қазақ КСР оқу халық комиссариатының өнер секторының меңгерушісі, 1934-1935 жылдары алдымен "Қазақ әдебиеті" кейін "Социалистік Қазақстан" газетінің бас редакторы болды.
"Бейімбет жау болса, мен де жаумын"
Жазушы 1936 жылы ВКП (б) қазақ өлкелік комитетінің ба з бөлім меңгерушісінің орынбасары, 1937 жылы Қазақстан компартиясы саяси-ағарту бөлімінің меңгерушісі болып жұмыс істеді. Қазақстан орталық партия комитетінде түрлі жауапты қызметтер атқарды. Бірақ шындықтың бетіне тіке қарай алатын Ғабиттің іс-әрекеті кеңес иделогиясына кереғар бола бастайды.
Сталиндік репрессияның зияны Ғабит Мүсіреповке де тиді. Профессор Шериаздан Елеукенов бұл жағымсыз оқиға 1937 жылы болғанын айтады.
"Онда Ғабит Мүсірепов орталық партия комитетінде мәдениет бөлімін басқаратын. Ол жазушылар одағында жиналыс болып жатыр дегенді естіп, сонда барады. Онда отырған адамдар оған "Бейімбет деген жаудың досы келді" деп айтқан. Сонда Ғабекең "Бейімбет Майлиннің ұсталғанын білемін. Бірақ ол қате ұсталып жатыр. Бейімбет жау болса, мен де жаумын" деп, жиналыстан кетіп қалыпты", - дейді ғалым.
Объяснение:
Ай мен Күн туралы ертегі.
Бұрыңғы заманда Ай мен Күн деген екі ағайынды болыпты. Екеуі де елін найзаларынығ ұшымен, білегінің күшімен қорғап жүрген батырлар болыпты. Екі ағайынды бір елді басқарып отырған ханның ұлдары болыпты.
Ай үйдің кенжесі болғандықтан ата-аналарының сүйікті баласы болады. Сол себептен де екі батырдың әкесі оларға өз хандығын бөліп беретін кезде, жердің көп бөлігін кіші ұлына береді екен. Алайда Айға бұл жердің көлемі жеткіліксіз болады. Әрдайым өз қалағанын алып үйренген Ай Күннің жерін өзіне тартып алуға шешім жасайды. Айдың жанындағы кеңесшілері оның шешімін қанша өзгерткілері келгенімен, Ай өз айтқанынан қайтпайды.
Солайша, ол өз ағасы Күнге қарсы шығып, оны шайқасқа шақырады. Екі тәулік бойы
шайқасқан Ай мен Күн қатты шаршайды. Соңында Айға күтпеген Жерден Күн келіп бетін қылышпен ұрып жібереді. Сол уақыттан бастап Ай тек түн уақытында ғана шығып отыратын болды, әрі бетіндегі үлкен тыртықты тығу мақсатында жарты бетін ғана көрсететін болды. Ал Күн қалған тәулік уақытында шығады.
Бұл – Елорданың 20 жылдығында «Астана Опера» театрының Бурабай баурайында өнер көрсеткен сәті. Елбасының бастамасымен салынған Орталық Азиядағы ең үлкен театр саналатын өнер ордасы әр маусымда 8 жаңа қойылым ұсынады. «Астана Опера» театрына әлем мойындаған «Ла Скала», Ресейдің атақты «Марийн» театрының, Грузия, Франция мен өзге де елдердің театр ұжымдары келіп өнер көрсетеді. Астаналық өнер майталмандары қазақ мәдениетін Италия, Германия, АҚШ-қа гастрольдермен барып танытып жүр. «Қыз Жібек», «Дон Кихот», «Аида» сынды талай туындыны жергілікті тұрғындар бағалап үлгерді. Иә, мәдениет – халықтың рухани болмысы. Елбасының өзі ұлттық мәдениет сақталмаса, ешқандай рухани жаңғыру болмайтынын үнемі айтады. Биыл тіпті халықты ұлттық мәдениет пен бірегейлікті сақтау мақсатында Президент Ұлттық домбыра күнін бекітті. Нұрсұлтан Назарбаев, Қазақстан Республикасының Президенті: - Домбыра қазақтың жаны, рухы, тарихы, салт-дәстүрі, бүкіл бітім-болмысы деп айтуға болады. Ол ұлы даланың төсінде ерте заманнан бері халқымызбен бірге жасап келе жатыр. Күміс көмей әншілеріміз домбыраны қолға алып, сайын даланы жаңғыртып ән салған. Қастерлі аспап бүгінде симфония мен операға әр беріп, классикалық өнердің ажырамас бөлшегіне айналып келеді. Бұл – қазақтың бренді мен паспорты, ешкімге ұқсамайтын қайталанбас келбеті. Астананың еліміздің мәдени келбетін қалыптастырудағы рөлі зор. Республика бойынша 68 театр болса, соның 6-ы елордада. Әлемнің әйгілі композиторлары, режиссерлері мен әртістері Қазақстанның бас қаласына келіп өнер көрсетеді. Биыл елорда мәдениетінің айнасы іспетті «Самғау» халықаралық театр фестивалі қаншама танымал өнер тұлғаларын бір ортаға жинады. Сол секілді қазақстандық мәдениетті де жаһанға таныту жобасы сәтті іске асырылуда. Осыдан 10 күн бұрын ғана «Астана Балет» театры Монакоға гастрольдік сапармен барып, көрерменнің ыстық ықыласына бөленді. Дилара Шомаева, «Астана Балет» театрының жетекші солисі: - Біздің «Астана Балет» театры Монте-Карлодағы «Гримальди форумда» өнер көрсетіп жатыр. Біз үшін бұл керемет қуаныш. «Астана Балет» гала бағдарламасы мұндағы жұртшылықтың көңілінен шығып жатыр деп толық сеніммен айта аламын. Әртістердің көңіл-күйі де, дайындықтары да өте жақсы. Алдағы 3 жылда «Астана Опера» және Абай атындағы Қазақ мемлекеттік академиялық опера және балет театры «Абай», «Қыз Жібек», «Біржан-Сара» сынды ұлттық опера жауһарларын Ресей, Италия, Франция, Түркия, Қытай, Жапония мен Оңтүстік Кореяда көрсетуді жоспарлап отыр. Авторлары: Индира Жылқайдарова, Аманжол Байғазин Тегтер: Астана, Ла Скала театры, Астана Опера Сондай-ақ... Нұрсұлтан Назарбаев: Қазақстан әлем мойындаған іргелі елге айналды Астананың арқа төсіне көшкеніне 23 жыл Футбол. ҚР Суперкубогі. «Астана» – «Қайсар» Серіктестердің жаңалықтары Әміржан Қосановтың анасы өмірден өтті Шымкентте тағы бір университет лицензиясынан айырылды АҚШ әуеден тасталған «сутекті бомбаға» қатысты видеоға .. Байден командасы Ресейді "кибершабуылдар үшін жазалайтынын" .. БАСТЫ БЕТ МҰРАҒАТ ТОП БЕЙНЕ АСТАНА – ҚАЗАҚСТАННЫҢ МӘДЕНИ ОРТАЛЫҒЫ
Объяснение:
Өзің қалаған жерге дейін жазсаңда болад